• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Schnauser
    Ungmamma83 skrev 2010-01-29 15:54:28 följande:
    För att det är äckligt.
    ...vill du utveckla är du snäll. Exakt vad är det som du tycker är äckligt med menskopp? 
    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • Ungmamma83
    Schnauser skrev 2010-01-29 16:11:12 följande:
    jag tycker att det är ofräscht och äckligt och kommer aldrig att testa igen.
  • Fru Orange

Älskar min menskopp och kommer aldrig att använda något annat igen - fräschare finns inte

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Siphra

Ungmamma83, jag liksom säkert alla andra i den här tråden undrar nog ändå vad du menar med äckligt. Tycker du att ditt eget mensblod är äckligt? Eller var det äckligt att tvätta koppen? Äckligt att ha den inne?

Vad har du haft förut? Och vad var det som gjorde att du ändå testade menskopp?
    I USA finns en engångsmenskopp, som man sätter in som ett slidpessar, men sen slänger. Det har fördelen att man slipper tvätta det, man kan älska med det, det rymmer mycket. www.softcup.com
    Nackdelen är ju att det inte är så miljövänligt, jämfört med menskopp. Kanske går på ett ut med bindor och tampong. Vet inte.
    Jag kan tänka mig att många amerikanskor är mer äckelmagade än oss mer "kropps-trygga" svenskor. Teori, alltså. Är det nåt du skulle kunna använda? Man blir ju väldigt nyfiken på hur du tänker och känner.
     Jag menar- det är många som inte ens vill pröva, men du gjorde ju faktiskt det. Det var modigt!
  • LyNxQ

Jag har hört många som tycker att menskopp verkar äckligt, men jag har faktiskt inte hört någon som testat den tycka det!

Tyvärr finns det ju knappast några fräschare alternativ, eller har du hittat något?
    (mens i sig känns ju aldrig direkt fräscht, så det skulle väl vara att bli blödningsfri med hjälp av hormonspiral eller liknande då..)
    Men av de grejer jag testat (binda, tampong och menskopp) är menskopp absolut det minst äckliga

Är också lite nyfiken vad det var du tyckte var äckligt..

• Siphra

Jo, ungmamma83, jag tycker det är modigt också att skriva på den här "alla älskar vi menskopp" tråden att du tyckte det var äckligt.

Och det vore verkligen spännande att få höra vad du egentligen menar.
    Jag har heller aldrig stött på nån som testat och tyckt så. Att man testat och det inte har funkat av andra skäl däremot.
    Så snälla svara....
  • smarties

Jag ska köpa mig en menskopp, det finns INGET som är äckligare än bindor och tamponger alltså...jag har lessnat totalt.

Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • Fridayyy
    Fru Grön skrev 2010-01-28 18:15:09 följande:
    åh en menskopptråd! Jag bara avgudar menskoppen, men tyvärr funkade det inte ihop med kopparspiralen. Spiralen drogs ur läge och jag blev gravid -> missfall. Antar att vaacumet ibland inte lossade helt innan jag drog. Någon här som lyckats bättre med den kombinationen?
    Ingen aning, jag skulle ta ut min spiral i onsdags med BM hittade inte de jäkla trådarna så jag måste åka till ett annat ställe. Först fick jag vänta en månad för att få tid hos BM och nu en vecka till. Så jäkla tråkigt och en massa skit med min kopparspiral. Ska be om pessar istället men min BM kunde inte själv prova ut det. Man blir ju lite trött på allt. Tycker jag har en massa molvärk av min spiral. Men eftersom de inte hittar trådarna kan jag ju inte själv råka dra ut den heller!
  • Siphra

Beställer du pessaret FemCap så behöver du inte prova ut. Det är bara Milex man måste prova ut. Och skäms på din barnmorska som inte kan prova ut pessar. Kollade de med ultraljud att spiralen satt kvar? Så du inte har ont av ett x? Lite OT.... men har du ett utomkvedshavandeskap kan det bli farligt.

• LyNxQ
    Fridayyy skrev 2010-01-29 18:21:12 följande:
    Ingen aning, jag skulle ta ut min spiral i onsdags med BM hittade inte de jäkla trådarna så jag måste åka till ett annat ställe. Först fick jag vänta en månad för att få tid hos BM och nu en vecka till. Så jäkla tråkigt och en massa skit med min kopparspiral. Ska be om pessar istället men min BM kunde inte själv prova ut det. Man blir ju lite trött på allt. Tycker jag har en massa molvärk av min spiral. Men eftersom de inte hittar trådarna kan jag ju inte själv råka dra ut den heller!
    På mej hade barnmorskekä*****en tryckt in kopparspiralen för långt, genom livmoderväggen Så det blev operation för att få ut den (kan nu stoltsera med ett nästan kejsarsnittsärr, jättekul (nä))

Men den kan inte vandra dit av sej själv, däremot kan trådarna åka upp i livmodern, eller så har den ramlat ut utan att du märkt något.
Svar på tråden köp menskopp!