• kalmar brud

Phil & Ted syskonvagn del 16

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.p...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 10:45
    Här är den rätta länken till mönster:

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 20:12
    Bildtråd 5 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48732185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:28
    Här kan ni hitta information om Phil and Ted´s alla vagnar www.bonti.se/kategorier/philandted.html

Några affärer som säljer vagnen www.kopbarnvagn.se/
    www.odenplansbarnvagnar.se/index.php
    www.fritidsportalen.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:33
    En bra sida med massa bra information om vagnen

www.philandteds.com/pepe_index.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 08:40
    www.bonti.se/indexne.html

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16
  • norgesessan

Mina barn kan sitta så, men han store hatar regnskyddet, så i höstas fick han sitta bak när det regnade..Det fungerade inte när vinterskorna kom på...
    Har tullsaskyddet med nu...(och det andra, tullsaskyddet tar ju ingen plats).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Ska börja läsa Testade dock tullsa till babyläge/syskonsits framme också..men det var inget bra...D¨såg man ju inte den lille...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Chocolat 80

Hej hej! 

Vad glad jag är att jag hittade till denna tråd! Och jag hoppas att ni inte är främmande för att svara på några frågor?
    Jag håller på att kolla runt på syskonvagnar halvt fördärvad känns det som. Vi har en tjej som kommer vara 21 månader när vårt lilla pyre beräknas komma i maj.
    Just nu har vi en Teutonia fun som vi är toknöjda med! Liten och smidig helt enkelt, och nu så kommer det ju bli annorlunda helt klart!
    Det lutar väl mer eller mindre åt en P&T, vi var och tittade lite på dem i lördags och de som fanns där var Sport och Dash, och det är väl ngn av dem som det står emellan isf.
    Vad jag har förstått så har de allra flesta härinne Sport, men är det ngn som har erfarenhet av Dash?
    Det som kändes bättre med Dash var att den var lite mer vadderad och go än sporten, och att bromsen var oerhört seg på sporten och var lite smidigare på Dash när det satt i styret! 
    Ni som har Sport, känner ni inte att syskonet blir lite för långt i syskonsitsen? Det kändes som att Alva hade väldigt när till stången ovanför huvudet och då tillhör hon de kortare i denna ålder.
    Är det något som ni överlag inte är nöjda med?
    Åh, detta är så svårt! Men jag är tacksam för alla svar och funderingar jag får!
  • Mosie

ar det nagon som har kontaktat Phil & Ted direkt?!?! Jag har letat efter en email adress pa deras hemsida, men hittar ingen. Jag vill kontakta dem angaende dragkedjorna som har gatt sonder. Jag orkar bara inte ga via barnvagnsaffaren for dem ar helt clueless och sager bara att jag ska ta in vagnen till verkstaden (men jag kor inte och kan inte lamna in den pa verkstaden for da kan jag inte ta mig darifran med barnen).

• Amorficlya
    Mosie skrev 2010-01-14 16:56:02 följande:
    ar det nagon som har kontaktat Phil & Ted direkt?!?! Jag har letat efter en email adress pa deras hemsida, men hittar ingen. Jag vill kontakta dem angaende dragkedjorna som har gatt sonder. Jag orkar bara inte ga via barnvagnsaffaren for dem ar helt clueless och sager bara att jag ska ta in vagnen till verkstaden (men jag kor inte och kan inte lamna in den pa verkstaden for da kan jag inte ta mig darifran med barnen).
    Hejsan jag kontaktade dem förut men då genom tele. Men ja hittade inte deras nr nu. Ja fick ju en ny klädsel direkt hemskickad. Ja hade också problem med dragkedjorna..
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • the M Bitch
    Mosie skrev 2010-01-14 16:56:02 följande:
    I Sverige är det World Wise Baby som tar in Phil&Teds. Googla dem så borde du hitta kontaktuppgifter. Tror det måste skrivas ihop (worldwisebaby).
    Lycka till!
  • Norpis

Idag har jag hämtat min Vibe så nu ska det byggas :D
    En positiv överraskning var att de nu har "byggt in" knappen till bromsen (den som slår på bromsen) så att den inte hoppar i av misstag. Toppen, visste inte ens att det var på väg, när jag har tittat på vagnen i butiker så har det varit den gamla varianten.

• Ville Mor
    Norpis skrev 2010-01-14 19:38:41 följande:
    Idag har jag hämtat min Vibe så nu ska det byggas :DEn positiv överraskning var att de nu har "byggt in" knappen till bromsen (den som slår på bromsen) så att den inte hoppar i av misstag. Toppen, visste inte ens att det var på väg, när jag har tittat på vagnen i butiker så har det varit den gamla varianten.
    Inte för att det spelar någon större roll eftersom jag redan har min Vibe med utstående knapp men orkar du kanske ta en bild när montering och provkörning är avklarat?
    Ville 071203 * Tess 090921
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 16