• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • dezibel

Japp, hund och två katter ! Värst var väl när jag fortfarande hade man och en hund till och var hundvakt till vännens bullmastiff. Två vuxna,två DS,en bullmastiff och två katter, mysigt och varmt Glad 

• Sijo

Min hund får allt sova med mig. Hon skulle bara våga något annat. Det är så varmt och skönt om fötterna.

• qenzo

Inte sedan vi flyttade hit. Nu är Nalle sällan välkommen på övervåningen. Än mindre i sängen.

• LinnV

Nej, vill absolut inte ha min hund i sängen, hatar hundhår i sängen. Hon har sin bädd i vardagsrummet, alldeles utanför sovrummet, där sover hon jämt om hon inte sitter i knät i soffan.

• erika85

Den ena sover där ibland, ibland inte. Den andra smyger ofta in i tv-rummet o kryper upp i soffan där han egentligen inte får ligga...;)

• Smillasmatte

Japp... i sovrummet... har två stycken goa vovvar.. antingen sover de hos oss i sängen eller så ligger de under sängen.. Hjärta Men klart.. hade jag eller sambon varit allergiker.. eller det skulle visa sig att vår lilla knodd som snart ska komma ut kommer bli känslig , så givetvis får man ju stänga ute hundarna från sovrummet ju...

• elsa karolina

Tre hundar och fyra katter som sover vart dom vill i huset, oftast i sängen.

• Moonis

I början när vi fick henne gjorde hon det för att bli trygg med oss och nya hemmet. Nu brukar vi stänga till sovrummet för hon tar en del plats i sängen men hon intar bara soffan istället så det fungerar utmärkt

• Pleco

Ja, vår hund sover i sängen med oss, trångt men underbart.

• NizzY

jo då, hennes säng ligger på kortändan av våran säng men hon ligger gärna på golvet på fålskinet precis så att jag kan nudda henne med handen ... dagar då vi sk abytta sängkläder, ligger vi o myse i sängen en stund innan vi gå upp, det tycker vi är dö skönt, både jag ,sambon och hon annars är sängen inte tillåten att ligga på för  hennes del och på nåt vänster så fattar hon det fast hon få ligga dä ribland som sagt men vi har oxå en ovanlilgt smart hund

• Guldrosen

Ibland när vår son är hemma får vår hund sova inne hos honom. Annars sover hunden i sin korg i köket på entréplanet.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • norrk28

har oftast 2 katter i sängen och ibland en stor hund om jag är kall

• FrökenSverige

Nej våra sover i hallen bakom stängd grind

• Nightmare

Ja när man säger att det är dags att gå och lägga sig rusar han in och lägger sig tvärsöver sängen och slocknar fortare än ett utblåst ljus.
    Då får man ta fram stora godis burken för utan godis så får vi andra sova i biabädden, lite övertalning med godis och sedan sover han sött i biabädden tills nån lämnar sin plats, då är han snart uppe i sängen och delar kudde med den stackarn som är kvar.

Och jag har en newfoundlands hane modell större...

• SofiaO

Hua, nej. Två lajkor med oss i sängen känns inte så lockande ärligt talat...
    De har varsin hundbädd i tvättstugan/köket, där de sover bakom stängd grind. Vi har rätt fina/dyra golv i huset, så jag vill inte ha dem springande överallt och göra fula märken med klorna. De får vara i köket och tvättstugan bakom grind.

• Smillasmatte
    Nightmare skrev 2010-10-18 09:38:03 följande:
    Ja när man säger att det är dags att gå och lägga sig rusar han in och lägger sig tvärsöver sängen och slocknar fortare än ett utblåst ljus.
    Då får man ta fram stora godis burken för utan godis så får vi andra sova i biabädden, lite övertalning med godis och sedan sover han sött i biabädden tills nån lämnar sin plats, då är han snart uppe i sängen och delar kudde med den stackarn som är kvar.

Och jag har en newfoundlands hane modell större...
    Skrattande hehe
  • mörlin

nej, min hund får inte vara på övervåningen i vårt hus så han har sin bädd nere i köket och det funkar kanon=D

Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?