• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • Coursell

Ja, i sovrummet men han får INTE komma upp i våran säng!
    Det är nog med att lilltjejen kommer in på nätterna och ska ha plats

Det var inte tänkt att han skulle få vara på övervåningen alls igentligen (har över 150 kvadrat där nere han skulle klara sig på) men den ena katten lockade upp honom genom att "purra" vartannat trappsteg samtidigt som han vände sig om och tittade på hunden..., blev ju snart van att sticka upp dit.

Men om husse fick som han ville (hans hund, det är han som är hundmänniskan i detta hus) skulle han sova på hans kudde

• ooemilyoo
    Verkligen skrev 2009-11-03 20:45:45 följande:
    Nej, usch. När jag ska sova så vill jag ligga för mig själv. Jag har jättesvårt för kroppskontakt och gillar inte närhet. Förutom när det är på mina villkor..=)Vill väl tillägga att hunden aldrig vart fram och sniffat när vi vart aktiva i sängen... Utan då har han legat och sovit OM han nu ens vart i sängen.. Allt annat känns ju lite äckligt..usch vad äckligt, det med hunden som luktade där.....Haha..
    haha okej...
    Det e ju tur...=) haha... Ja killen tyckte inte i heller det va så där jätte trevligt, haha nu mera heter den hunden as licker, haha..
  • PixL
    Teskedsmamman skrev 2009-11-03 20:49:05 följande:
    Eftersom hunden föredrar stället så tror jag knappast hon ser den som hemsk
    Nej, antagligen inte. Jag hoppas att du inte tog det fel.
  • Mistys Daisy

Min tjej ligger upp och ner på i våran Tempur säng med alla fyra benen rakt upp i luften! Jag får ligga som en liten köttbulle för hon ligger naturligtvis alltid på tvären...
    Men då får jag ju krypa ner jämte sambo i hans täcke...mysigt!

• ooemilyoo

Mistys Daisy skrev 2009-11-03 21:04:44 följande:

Min tjej ligger upp och ner på i våran Tempur säng med alla fyra benen rakt upp i luften! Jag får ligga som en liten köttbulle för hon ligger naturligtvis alltid på tvären... Men då får jag ju krypa ner jämte sambo i hans täcke...mysigt!
    Hehe najs, nöden har ingen lag.. ;)
  • köttbullelydnad

Nix, de ligger inne på "kontoret", vägg i vägg med vårt sovrum.

• MinaSmåLiv

Nej, skulle aldrig låta dom va i sovrummet ens. På övervåningen är de hundförbud. Dom har sin säng i hallen nere och vi människor i familjen har våra sängar. I sovrummet vill jag ha rent och fräsht och inte massa hundhår och hundlukt när jag ska sova, våra djur fäller en del så jag måste dammsuga nedervåningen minst en gång om dagen och så mycke hår m.m vill jag inte ha i sovrummet inte.
    Tycker inte att djuren har något i våra sängar att göra, dom har egna och inte fan går jag och lägger mig och sover i andras sängar inte så varför ska hundarna göra de. Tycker de är vidrigt med massa djurhår och smuts m.m från dom i sängen och inte särskilt hygieniskt heller. Och de räcker med mig och sambon i sängen + våra 2 barn ibland.

• vackrastarflow

Jag har ingen hund, men jag sover på vänster sida och katten sover på höger. Så är det och har alltid varit Nej jag har ingen sambo

Om jag skulle ha nåt besök som sover på höger sida lägger sig katten ovanpå den personen

Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?