• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • Joggi
    köttbullelydnad skrev 2009-11-06 22:25:24 följande:
    Våra hundar sover inte i samma rum som oss - de dör inte av det. De är även såpass fostrade att de aldrig skulle krafsa sönder dörren över detta, trots att de gillar sällskap (som vilken annan hund som helst). Dock kallar vi aldrig våra hundar "äckliga" eller tycker att det är skabbigt att ha dem i sängen. Det är bara det att den ena är som en förbaskad elvisp i sömnen som åmar, kråmar, sparkar och håller på, och den andra gärna leker värmeagrigat under täcket och man vaknar av vätskebrist.Jag tror inte man ska dra alla över en och samma, alla har vi olika tankar om hur man "förvarar" hundarna över natten. Och jag tror inte många av vi som svarat här att hunden/arna inte delar sovrum med oss faktiskt har djur som lider av detta. Våra sover gott, vi sover gott - vi vaknar alla pigga och glada.
    Min hund är väluppfostrad, tror inte det har så mkt med det att göra utan mer att de är van sen valptiden. Han skulle helt enkelt bli chockad och inte veta vart han skulle ta vägen.. Just för att han är van.
    Jag accepterar, även fast jag inte gör lika, att alla inte har hunden i sovrummet. Men många i tråden har använt odet äckligt! Tom att hundne är äcklig. Då ska man inte ha hund, det är min uppfattning.
  • Höst flickan

he he..ja du...då skulle inte jag ha hund..för mina hundar ÄR vidriga..dock älskar jag dom..men dom äter bajs..rullar sig i bajs o badar året runt..gärna i bajs el lera.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • valkyrie

mina hundar får sova i sängen om dom vill. men dom får bara vara i sovrumet på natten. har dörren stängd om dagarna.

• Grodan001

våran hund sover i sovrummet på natten , fast inte i sängen ! . Han har sin säng nedanför våran :)

• köttbullelydnad

Har tillbringat natten med Jörgen i samma rum. Huuuur får ni andra som har hunden i sovrummet sova?!
    Jag är helt galet trött! Jörgen har hoppat upp i sängen, legat ett par minuter, sparkats, vänt sig med en duns, suckat och pustat. Sen ner på golvet, vankat omkring, nosat, slickat mig i ansiktet, suttit och smackat och verkat ha allmänt tråkigt. Ungefär 3 timmars osammanhängande sömn för en annan inatt och man känner sig som ett vrak... Nejfy! När de sover inne på kontoret går de in och lägger sig i sina burar (alt lägger sig i samma bur hos varann) och sover sen tyst och lugnt hela nätterna. Vi kommer fortsätta med det

• riboflavin

nope, våran hund har sin säng i köket och där ligger hon oftast, är vi sega på morgonen så kommer hon in och hämtar oss när hon tycker det är sags.

• H K J
    Joggi skrev 2009-11-09 12:11:12 följande:
    Min hund är väluppfostrad, tror inte det har så mkt med det att göra utan mer att de är van sen valptiden. Han skulle helt enkelt bli chockad och inte veta vart han skulle ta vägen.. Just för att han är van.Jag accepterar, även fast jag inte gör lika, att alla inte har hunden i sovrummet. Men många i tråden har använt odet äckligt! Tom att hundne är äcklig. Då ska man inte ha hund, det är min uppfattning.
    Jag är väl en av dem som har använt ordet äckligt i mitt inlägg. Skrev dock inte att hunden är äcklig, men att jag tycker det är äckligt att ha den i sängen och allt som det medför. Tycker även att det är äckligt att ha den i soffan/andra möbler som används av människor, dricker från badrumsvasken och slickar sina hussar och mattar från topp till tå! En hund ska va en hund, inte ett barn!
  • solskina

Jag har en hund under sängen och en under täcket.

Fungerar utmärkt. Jag är kall och hon värmer mig. Hon är min värme dyna.
    Men hon är 5 månader och jag har alltid sovit i trosor men nu i pjamasbyxor.
    Hon slickar annars på mig :)

Jag väcks av henne ibland men somnar om lätt.

Jag har aldrig stängt ut mina hundar som jag haft under åren.
    En flok sover tillsammans.
    Men det betyder inte att det är fel av er som löst det på annat sätt.

Jag har även haft hundhus och dom hundarna där mådde inte dåligt för det.

• BinniBoo

Våra hundar får inte vara i vare sig sovrum eller soffor.. Sofforna har dom aldrig fått vara i. Sovrummet/sägen fick dom vara i tills för drygt 2 år sen når vi fick en bebis. Nu har han iofs fått ett eget sovrum (där dörren alltid är stängd pga hundar och katter som inte ska vara där) sen drygt 1½ år tillbaka men det var så skönt med hundfritt sovrum så vi behöll det så. Ibland när sambon jobbar natt så får dom sova med mig ändå, kanske 2ggr/månad. Annars aldrig.. Tiken sover alltid vid ytterdörren, hanen ligger mot någon utav dörrarna till sovrummet. Ibland ligger de på mattan i köket med. Inte mår dom dåligt för det.

Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?