köttbullelydnad skrev 2009-11-06 22:25:24 följande:
Våra hundar sover inte i samma rum som oss - de dör inte av det. De är även såpass fostrade att de aldrig skulle krafsa sönder dörren över detta, trots att de gillar sällskap (som vilken annan hund som helst). Dock kallar vi aldrig våra hundar "äckliga" eller tycker att det är skabbigt att ha dem i sängen. Det är bara det att den ena är som en förbaskad elvisp i sömnen som åmar, kråmar, sparkar och håller på, och den andra gärna leker värmeagrigat under täcket och man vaknar av vätskebrist.Jag tror inte man ska dra alla över en och samma, alla har vi olika tankar om hur man "förvarar" hundarna över natten. Och jag tror inte många av vi som svarat här att hunden/arna inte delar sovrum med oss faktiskt har djur som lider av detta. Våra sover gott, vi sover gott - vi vaknar alla pigga och glada.
Min hund är väluppfostrad, tror inte det har så mkt med det att göra utan mer att de är van sen valptiden. Han skulle helt enkelt bli chockad och inte veta vart han skulle ta vägen.. Just för att han är van.
Jag accepterar, även fast jag inte gör lika, att alla inte har hunden i sovrummet. Men många i tråden har använt odet äckligt! Tom att hundne är äcklig. Då ska man inte ha hund, det är min uppfattning.