• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • Linakinn

Min får sova var han vill, han har en korg i sovrummet och en i hallen utanför. Han sover nästan alltid i den i hallen...

• solfrost

Nej, våra sover i köket/hallen.
    Den ena hade nog velat sova inne hos oss men jag vill inte det.

• JBC

Våra delar vår 2,5 m breda säng med oss och bäbisen. Ena änden består av en 90-säng där hundarns sover som sitter ihop med en 1,60-säng vi som kallar oss vuxna sover, på andra sidan oss ligger bäbisen och sussar. Funkar jättebra för oss efter att ha testat oss fram till hur vi ska ha det när vi sover. =)

• Ilsk

Lät hunden vara i sängen när den var liten valp och gullig, men vi ångrade oss ganska fort när hon blev på tok för stor och tog plats och tyckte att det passade att ligga och rengöra sig så att hela sängen skakade. Det tog ett litet tag att träna bort att hon inte fick vara i möbler längre, men det gick. Numera sover hon i köket, men kommer in och "väcker" oss när hon tycker att det är dags att vi ska vakna - står där och stirrar oss vakna vid sängkanten.

• Houdini

Mina tre får sova var dom vill, och oftast sover de i sovrummet och ibland alla tre i sängen. Lite trångt är det men mysigt tycker jag.

• drömmaromsmått

har en i soffan och en under täcket gärna sked med mig mellan mig och maken.
    Oftast så lägger jag mig först och sen kommer hunden och kraffsar på täcket för att jag ska lyfta på det så han kan krypa in och sen kommer maken och sist hund nummer två som kryper upp och lägger sig i fotändan och som sedan blir skit förolämpad om någon gud förbjude råkar peta på henne då morrar hon till och ger en blick som visar att hon anser att vi förstört hennes viktiga skönhetssömn sen trippar hon in till soffan och ses inte till mer på hela natten.

• Psychadelia

Jag har alla tre i sovrummet (schäfrar). De två vuxna sover i sängen eller på golvet och valpen i kompostgallerbur bredvid min säng.

• tamate

nepp, våra hundar har varsin bur som dom sover i i hallen där trivs dom bra och jag hade hundar som sov i mitt rum när jag var liten men ett rum i huset måste i alla fall vara hundhårsfritt

• Norrskog

Hehe, frågan är nog om vi sover i hundens säng eller om hon sover i våran säng?! Vi delar i alla fall sovplats de flesta nätter.

Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?