• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • PixL
    Teskedsmamman skrev 2009-11-03 20:23:35 följande:
    Har inga allergier, men vår hund sover inte i sovrummet för det. Vi har två våningar i huset och hon får inte vara på ovanvåningen alls.Det är en omplaceringshund och hon var van från början att ligga i sin bur på nätter och när vi inte är hemma, så det fortsatte vi med. När klockan blir 23 går hon och lägger sig i sin bur för natten
    Näää... menar du det? Det låter hemskt.
  • PixL
    meic skrev 2009-11-03 20:23:44 följande:
    Uuusch vad jobbigt sånt är!! De vet precis hur de ska göra för att få en att få dåligt samvete!
    Ja, skitjobbigt... Önskar man kunde tala om för honom varför det är som det är men det går ju inte. Jag kan klappa honom och gosa utan att få några vidare allergisymptom men om han sover i samma rum så blir jag jättesjuk.
  • ooemilyoo

NEJ absolut inte, hunden är inte ett barn och inte min sambo, visst en livskarat med jag delar inte säng med alla mina livskamrater.. ;P dessutom tar hon sjukt mycket plats. :P Hon har det bra i sveriges finaste hundkoja, vårt uterum som är hel glasat med klinkers och golvvärme, hon har sin stimulans boll, tuggben,mat,vatten,korg, mm så henne går det ingen nöd på. hon snusar gott där tills jag öppnar på morgonen, då ligger hon och drar sig en stund i korgen, och sen kommer hon ut till mig i köket..=) hur mysigt som helst.
    Men vill absolut inte ha henne i min och min sambos säng.

• Verkligen
    ooemilyoo skrev 2009-11-03 20:27:43 följande:
    NEJ absolut inte, hunden är inte ett barn och inte min sambo, visst en livskarat med jag delar inte säng med alla mina livskamrater.. ;P dessutom tar hon sjukt mycket plats. :P Hon har det bra i sveriges finaste hundkoja, vårt uterum som är hel glasat med klinkers och golvvärme, hon har sin stimulans boll, tuggben,mat,vatten,korg, mm så henne går det ingen nöd på. hon snusar gott där tills jag öppnar på morgonen, då ligger hon och drar sig en stund i korgen, och sen kommer hon ut till mig i köket..=) hur mysigt som helst.Men vill absolut inte ha henne i min och min sambos säng.
    Haha, vad olika det kan vara.. Min hund har tagit sambons plats i sängen..=) Han ligger alltid bredvid mig och så får sambon hålla sig på sin sida..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • ooemilyoo

Kanske ska säga att vi inte heller har några allergier... och hon går inte ut med ledsna ögon, hon brukar ligga där ute även om vi sitter i soffan där inne, (har alltid öppet ut när vi e hemma) hon kan komma in ligga en stund i korgen vid soffan men sen går hon ut och l'gger sig, det e hennes eget så kallat..=)

• ooemilyoo
    Verkligen skrev 2009-11-03 20:29:11 följande:
    Haha, vad olika det kan vara.. Min hund har tagit sambons plats i sängen..=) Han ligger alltid bredvid mig och så får sambon hålla sig på sin sida..
    haha, stackars sambo..=( haha men det jag undrar över, ni som har hund i sovrummet, tycker ni inte det känns skumt om ni ligger där och har lite rajtan tajtan för er? jag hade tyckt det va sjukt mysko..!!??
  • gookie

Absolut! Har en Staffe och en Rottis i sängen. Och väldigt ofta vaknar dottern på natten och vill över till oss så alltså 3 människor och 2 hundar och ibland vill ena katten upp

• PixL
    ooemilyoo skrev 2009-11-03 20:32:51 följande:
    haha, stackars sambo..=( haha men det jag undrar över, ni som har hund i sovrummet, tycker ni inte det känns skumt om ni ligger där och har lite rajtan tajtan för er? jag hade tyckt det va sjukt mysko..!!??

Hahaha, i sovrummet skulle väl gå an, men vad sägs om en stor schäfer i sängen?
    "Älskling, vi kan väl köra doggystyle så får Fido plats i fotänden"
    (Nej förlåt...)
  • Verkligen
    ooemilyoo skrev 2009-11-03 20:32:51 följande:
    Haha, det går ingen nöd på honom. Han är van och jag vill ändå inte ha nån närkontakt när jag ska sova...

När vi har "rajtan tajtan" så brukar Milo vara på golver eller så ligger han och sover i fotändan. Det som är bra med honom är att han inte klarar av att hoppa upp själv i sängen så är han på golvet så är han fast där..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Rudies

Nej, hon har aldrig fått gå in i sovrummet. Hon sover i sin bädd i vardagsrummet. Dels är sambon lite känslig (allergisk) och dels störs jag så mycket av hennes snarkningar/andra sömnljud, haha. ;)

Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?