• PixL

Sover din hund i sovrummet?

Vår hund sover inte i sovrummet. Jag känner mig inte helt schysst men jag är allergisk. Sover han med oss i sovrummet får jag svårt att andas, nyser och det kliar i ögonen. Han sover precis utanför sovrumsdörren, stackarn.

• Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?
  • ooemilyoo
    PixL skrev 2009-11-03 20:35:22 följande:
    Hahaha, i sovrummet skulle väl gå an, men vad sägs om en stor schäfer i sängen?"Älskling, vi kan väl köra doggystyle så får Fido plats i fotänden"(Nej förlåt...)
    Men usch, det e fan äckligt, men det e min åsikt.. Tycker nästan lite synd om våra resp som bli osido satta av våra hundar!? För det verkar ju nästan som det när man läser här(hoppas på att en man kommer in och säger sin åsikt ang hund i sängen) hehe... Hade kunnat vara intressant att se vad dom har att säga..=)
  • Verkligen
    ooemilyoo skrev 2009-11-03 20:37:58 följande:
    Men usch, det e fan äckligt, men det e min åsikt.. Tycker nästan lite synd om våra resp som bli osido satta av våra hundar!? För det verkar ju nästan som det när man läser här(hoppas på att en man kommer in och säger sin åsikt ang hund i sängen) hehe... Hade kunnat vara intressant att se vad dom har att säga..=)
    Hehe.. Min sambo visste det när vi blev ihop. Mina djur går före allt. Sen får han skylla sig själv som gav mig hunden i present..
    Nej, men seriöst. Han är lika fäst vid Milo han med och jag går alltid och lägger mig före sambon så då är Milo ett bra sällskap. Likaså har han vart mitt stora stöd under ett hårt år som varit och sambon ser ju det och att jag mår bra av honom.

Fast många andra karlar skulle nog protestera..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Rudies

Jag kan tillägga att jag till och med hör henne på nätterna i vardagsrummet när hon slickar sig/snarkar/bökar i bädden och då ryter jag hennes namn så hon slutar. Haha, det är rätt synd om henne när man tänker efter. ;)

• ooemilyoo
    Verkligen skrev 2009-11-03 20:36:26 följande:
    Haha, det går ingen nöd på honom. Han är van och jag vill ändå inte ha nån närkontakt när jag ska sova... När vi har "rajtan tajtan" så brukar Milo vara på golver eller så ligger han och sover i fotändan. Det som är bra med honom är att han inte klarar av att hoppa upp själv i sängen så är han på golvet så är han fast där..
    hehe.. okej, men innan ni somnar då? Vi brukar alltid ligga i sked, men när gubben börjar små snarka glider jag ur, haha.. men ändå, stå där i doggy och hunden kommer och nosar, nej usch... får rysningar av bara tanken..
    Hade en tjejkompis som hade sin hund i sängen ända tills hon drog hem ett one night stand, dom körde på som faaaan, plötsligt säger killen, du... det där e inte riktigt min grej, eeehh va då svarade tjejkompisen, jaaa de där med fingrar där bak, men what!? Frågade hon, visade sig att det va hunden som snusade balle, ganska äckligt, den killen träffade inte hon fler gånger, haha
  • ooemilyoo
    Rudies skrev 2009-11-03 20:41:45 följande:
    Jag kan tillägga att jag till och med hör henne på nätterna i vardagsrummet när hon slickar sig/snarkar/bökar i bädden och då ryter jag hennes namn så hon slutar. Haha, det är rätt synd om henne när man tänker efter. ;)
    Jag hör vår hund och hon sover i uterummet(läs högre upp) och hon har nu på senare tid börjat drömma väääldigt högljut,m både skäller och morrar och håller på, haha.. Sjukt störigt och e glad jag inte har henne i so rummet haha
  • PixL
    Rudies skrev 2009-11-03 20:41:45 följande:
    Haha, det gör jag också. Han ligger utanför dörren och slafsar.
  • Verkligen
    ooemilyoo skrev 2009-11-03 20:41:59 följande:
    hehe.. okej, men innan ni somnar då? Vi brukar alltid ligga i sked, men när gubben börjar små snarka glider jag ur, haha.. men ändå, stå där i doggy och hunden kommer och nosar, nej usch... får rysningar av bara tanken..Hade en tjejkompis som hade sin hund i sängen ända tills hon drog hem ett one night stand, dom körde på som faaaan, plötsligt säger killen, du... det där e inte riktigt min grej, eeehh va då svarade tjejkompisen, jaaa de där med fingrar där bak, men what!? Frågade hon, visade sig att det va hunden som snusade balle, ganska äckligt, den killen träffade inte hon fler gånger, haha
    Nej, usch. När jag ska sova så vill jag ligga för mig själv. Jag har jättesvårt för kroppskontakt och gillar inte närhet. Förutom när det är på mina villkor..=)

Vill väl tillägga att hunden aldrig vart fram och sniffat när vi vart aktiva i sängen... Utan då har han legat och sovit OM han nu ens vart i sängen.. Allt annat känns ju lite äckligt..
    usch vad äckligt, det med hunden som luktade där.....Haha..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Teskedsmamman
    PixL skrev 2009-11-03 20:24:42 följande:
    Näää... menar du det? Det låter hemskt.
    Hemskt?! Vad är hemskt med att hunden har en plats där hon vet att hon är trygg, avskild och har lugn och ro när hon vill?
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • PixL
    Teskedsmamman skrev 2009-11-03 20:45:54 följande:
    Hemskt?! Vad är hemskt med att hunden har en plats där hon vet att hon är trygg, avskild och har lugn och ro när hon vill?
    Jag är inte säker på att det ÄR hemskt, det bara kändes så när du sa det.
  • Teskedsmamman
    PixL skrev 2009-11-03 20:47:45 följande:
    Jag är inte säker på att det ÄR hemskt, det bara kändes så när du sa det.
    Eftersom hunden föredrar stället så tror jag knappast hon ser den som hemsk
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Sover din hund i sovrummet?