Åderbråck i underlivet
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
å det är inte mkt att göra. Hörde nån säga att man kan lägga en "isbinda" eller ngt kallt och det lindrar. Har själv inte vågat prova, men tycker det hjälper ligga med benen högt.
Sen finns det ju stödstrumpbyxor, de är ju inte lika stödjande på benen men tycker de hjälper lite mer mot åderbråcken i underlivet. Brukar köra både strumpbyxor och strumpor de dagar jag vet jag kommer ränna omkring mkt.
Men det är hur som ett otyg, som tur är går det oftast över efter barnet kommit sig ut
Var köper man stödstrumpbyxor? Kan ju defenitivt vaara värt ett försök! Står och går på jobbet hela tiden, och det gör ont. Det där med iset låter lite läbbigt...
jordnöten
jag köpte mina på hälsokosten och på nätet. Beställde från nätet därifrån först men slarvade när jag mätte och fick fel storlek. Kan skicka dig det paret om du vill? Är i storlek L. Men tyckte i ärlighets namn att de klämde över magen (förutom att de var rysligt för korta) och jag har inte spec. stor mage.
Du behöver ju inte ha isen på barhud. Kan ju ha en handduk mellan eller trosorna?
www.familjeliv.se/Forum-2-12/m15810340.html
skrev en liknade tråd själv när jag väntade vårt första barn. Kanske du kan hitta några fiffiga tips där?
Tyvärr finns inte så mycket att göra. Jag hade fruktansvärda åderbråck i underlivet=( under mina graviditeter (2st)
Ligga ner och vila med benen lite högre, var det ända som hjälpte mig! Testade stödstrumpor & stödstrumpbyxor men det hjälpte inte alls...
Mina åderbråck försvann inte efter förlossningen, efter min andra grav & jag har fått genomgått en op, som ska förebygga att jag få så mycket bråck vid en ev till graviditet!! Få se om jag vågar mig på en till
arctura
nej, säg inte så där. Jag går ju å håller tummarna för att det försvinner. Inte för att det är fult, men för att det satans obehagligt. Vilken slags op gjorde du?
Fy jag det gör ont med detta åderbrock. Är bara i v.17 och lider redan när man suttit eller står upp för länge. Ligga är bäst. Fick det i min förra graviditet. När barnet är ute så syns det bara lite men gör inte ont längre. Bävar hur detta kommer att göra ont fram över... Blir så svullet också...Känner sig inte så trevlig där nere.
Dessutom inte när man går med binda hela dagarna för att jag blöder under min graviditet...Suck.
Skönt att man inte är ensam.
Skönt att höra att det finns fler, jag hade lika under min förra graviditet men det försvann som tur var någon vecka efter förlossningen. Får de hur det utvecklatr sig denna gång är i v.11 nu. Förra gången tyckte jag att det var skönt att sitta på på en varm vetekudde problemet minskade inte eller försvann men det var SKÖNT när det var som värst. Annars är det att inte röra sig för mycket men det kan bli svårt om man har ett jobb där man står och går..... Fick inte så mycket råd av bm, de verkade inte veta så mycket....