Åderbråck i underlivet
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Ta en liten plastpåse och häll i vetemjöl, in med den i frysen så har du sen en kylpåse som formar sig efter kroppsdelen den läggs emot.
jao, de kliar väl ibland, men mest värker det och är elände i största allmänhet.
Har inte testat salvan, pga jag är så satans dum-snål
behöver vi göra en ny tråd förresten?
Går imorgon in i vecka 36, och konstigt nog så tycker jag att åderbråcken är lättare att leva med!? Har ett gigantiskt åderbråck på vänster blygdläpp som jag tidigare skrivit om, haft enorm tryck känsla, väldigt svullet, stort och buktande. Bränner och svider och gör svinont efter sex.
Fasade för när kickan skulle vända på sig, hon låg på tvären länge, men nu när hon vänt sig så tycker jag att mina besvär med åderbråcket blivit bättre!? Nu är hon ju inte fixerad ännu, det kanske är då h-vetet tar vid, men jag fattar ärligt talat ingenting! Kan det vara så att kärlen blivit vana? Är det jag som anpassat mig på något vis? Har fortfarande kvar det stora åderbråcket, missförstå mig inte, men jag LIDER inte så mycket av det längre, konstaterar bara att "nu buktar det mycket igen".
Någon som varit med om samma? Jobbar fortfarande, så tar det inte alls lugnare än innan.
(kommer säkert få ångra detta inlägg när hon fixerat sig)
SvXrt: Jo hon vände sig i v 32-33 något sådant, dock så är bm osäker på om det är ett huvud eller en rumpa hon känt uppåt, så om hon fortfarande är osäker nästa gång så blir det ul för att titta, men hoppas såklart på att hon ligger rätt, är inte alls sugen på något vändningsförsök eller snitt :( Hon är dock helt rörlig fortfarande, så ja vi får se helt enkelt. Hoppas er skrutt vänder sig snart!
Humbla
ooo, där ser man. Vår BM vet inte heller, ska på UL och ev. vändingsförsök imorgon. Ser inte alls framemot det
Idag använder jag mina komressionsstrumpbyxor för första gången. Besöket hos fysioterapeuten var gratis och jag får ut två par strumpbyxor också helt gratis! De är ju ett helt helvete att få på, (det blir som ett miniträningspass) men de är faktiskt väldigt sköna. Jag får skriva sen mer om hur de faktiskt hjälper mot åderbrocken. Men kvinnan jag var hos sa att det brukar hjälpa (för åderbrocken i underlivet) om man lägger en TJOCK binda i strumpbyxorna så att de trycker lite uppåt så att säga. Vet inte vad ni andra provat när gjort "isbindor" men det skulle vara en riktigt tjock binda för att det skulle göra någon effekt.