• jordnöten

Åderbråck i underlivet

Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!

• Svar på tråden Åderbråck i underlivet
  • Mamisita
    lobj skrev 2009-12-20 00:08:10 följande:
    Vi håller tummarna för att de ska funka!! Väntar även spänt på att få höra om resultatet......Finns de där gelépåsarna att köpa på apotek el hälokosten? Har inte Stadium i byn... 6.5 mil till närmaste Stadium m.m. och 4.5 mil till anda sportbutiker.
    Läste någonstans om tips med isbindor, att dränka dem i vatten och lägga dem i frysen. Men sen hur det fungerar vette tusan för de lär ju smälta...Lägga i en plastpåse då kanske?!

Annars kanske sådana där ispåsar man lägger i frysen kan fungera, kanske inte så skönt men något som kyler iaf.

Är det ingen annan som testat salvan jag nämnde tidigare (Hirudoid) och isf tycker ni den hjälper?
  • jordnöten
    Mamisita skrev 2009-12-20 00:18:20 följande:
    Läste någonstans om tips med isbindor, att dränka dem i vatten och lägga dem i frysen. Men sen hur det fungerar vette tusan för de lär ju smälta...Lägga i en plastpåse då kanske?!Annars kanske sådana där ispåsar man lägger i frysen kan fungera, kanske inte så skönt men något som kyler iaf. Är det ingen annan som testat salvan jag nämnde tidigare (Hirudoid) och isf tycker ni den hjälper?
    Testat Hirudoid på åderbråcken på benen, och tycker inte at den har någon effekt. Har inte testat i underlivet.
  • scs

Ta en liten plastpåse och häll i vetemjöl, in med den i frysen så har du sen en kylpåse som formar sig efter kroppsdelen den läggs emot.

• lobj
    scs skrev 2009-12-20 21:02:24 följande:
    Ta en liten plastpåse och häll i vetemjöl, in med den i frysen så har du sen en kylpåse som formar sig efter kroppsdelen den läggs emot.
    Smart, de ska jag nog prova framöver!
  • lobj
    Mamisita skrev 2009-12-20 00:18:20 följande:
    Läste någonstans om tips med isbindor, att dränka dem i vatten och lägga dem i frysen. Men sen hur det fungerar vette tusan för de lär ju smälta...Lägga i en plastpåse då kanske?!Annars kanske sådana där ispåsar man lägger i frysen kan fungera, kanske inte så skönt men något som kyler iaf. Är det ingen annan som testat salvan jag nämnde tidigare (Hirudoid) och isf tycker ni den hjälper?
    Har inte provat än, men jag kommer nog. Allt är välkommet! Har skrivit upp det i mobilen nu så jag vet vad jag ska titta efter när jag är på apoteket. Har inte extrema besvär än men jag är samtidigt bara i v.17 än. Men efter en dfag med mycket att göra så har jag ju ont.
  • Mamisita
    jordnöten skrev 2009-12-20 16:42:59 följande:
    Testat Hirudoid på åderbråcken på benen, och tycker inte at den har någon effekt. Har inte testat i underlivet.
    Jag vet inte om det är placebo eller inte men jag tycker det hjälper lite. Absolut ingen mirakelkräm men för mig tar det udden av det värsta på blygdläpparna men tex på "bråcket" i ljumsken så händer det inget storartat.

Måste fråga kliar era bråck något?
  • jordnöten
    Mamisita skrev 2009-12-21 00:15:54 följande:
    Jag vet inte om det är placebo eller inte men jag tycker det hjälper lite. Absolut ingen mirakelkräm men för mig tar det udden av det värsta på blygdläpparna men tex på "bråcket" i ljumsken så händer det inget storartat. Måste fråga kliar era bråck något?
    Inget kliande här.
  • PVeraB

jao, de kliar väl ibland, men mest värker det och är elände i största allmänhet.
    Har inte testat salvan, pga jag är så satans dum-snål

behöver vi göra en ny tråd förresten?

• Fru  Grön
    lobj skrev 2009-12-20 00:08:10 följande:
    Vi håller tummarna för att de ska funka!! Väntar även spänt på att få höra om resultatet...... Finns de där gelépåsarna att köpa på apotek el hälokosten? Har inte Stadium i byn... 6.5 mil till närmaste Stadium m.m. och 4.5 mil till anda sportbutiker.
    jo, apoteket har också likadana. Funderade på såna där geléögonmasker man kyler också, men hittade ingen med bra form. Men en hemmagjord av mjöl och vatten lät ju helsmart, scs, ska prövas vid behov! Har testat fryst binda men det var ingen höjdare när den börjar smälta, haha.
  • lobj
    PVeraB skrev 2009-12-21 19:55:08 följande:
    jao, de kliar väl ibland, men mest värker det och är elände i största allmänhet.Har inte testat salvan, pga jag är så satans dum-snålbehöver vi göra en ny tråd förresten?
    har dålig koll på sånt.... Men den som gör det kan väll länka från denna så det blir lätt att hitta dit
  • lobj
    Mamisita skrev 2009-12-21 00:15:54 följande:
    Jag vet inte om det är placebo eller inte men jag tycker det hjälper lite. Absolut ingen mirakelkräm men för mig tar det udden av det värsta på blygdläpparna men tex på "bråcket" i ljumsken så händer det inget storartat. Måste fråga kliar era bråck något?
    Inget kliande här heller, men förra gången gjorde det de ibland. Denna gång tycker jag att det är en huggande känsla på en punkt straxt ovanför "läppen" och värk när man varit igång för mycket el sexat....
  • Humbla

Går imorgon in i vecka 36, och konstigt nog så tycker jag att åderbråcken är lättare att leva med!? Har ett gigantiskt åderbråck på vänster blygdläpp som jag tidigare skrivit om, haft enorm tryck känsla, väldigt svullet, stort och buktande. Bränner och svider och gör svinont efter sex.

Fasade för när kickan skulle vända på sig, hon låg på tvären länge, men nu när hon vänt sig så tycker jag att mina besvär med åderbråcket blivit bättre!? Nu är hon ju inte fixerad ännu, det kanske är då h-vetet tar vid, men jag fattar ärligt talat ingenting! Kan det vara så att kärlen blivit vana? Är det jag som anpassat mig på något vis? Har fortfarande kvar det stora åderbråcket, missförstå mig inte, men jag LIDER inte så mycket av det längre, konstaterar bara att "nu buktar det mycket igen".

Någon som varit med om samma? Jobbar fortfarande, så tar det inte alls lugnare än innan.

(kommer säkert få ångra detta inlägg när hon fixerat sig)

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • PVeraB
    Humbla skrev 2010-01-02 01:22:21 följande:
    Går imorgon in i vecka 36, och konstigt nog så tycker jag att åderbråcken är lättare att leva med!? Har ett gigantiskt åderbråck på vänster blygdläpp som jag tidigare skrivit om, haft enorm tryck känsla, väldigt svullet, stort och buktande. Bränner och svider och gör svinont efter sex. Fasade för när kickan skulle vända på sig, hon låg på tvären länge, men nu när hon vänt sig så tycker jag att mina besvär med åderbråcket blivit bättre!? Nu är hon ju inte fixerad ännu, det kanske är då h-vetet tar vid, men jag fattar ärligt talat ingenting! Kan det vara så att kärlen blivit vana? Är det jag som anpassat mig på något vis? Har fortfarande kvar det stora åderbråcket, missförstå mig inte, men jag LIDER inte så mycket av det längre, konstaterar bara att "nu buktar det mycket igen". Någon som varit med om samma? Jobbar fortfarande, så tar det inte alls lugnare än innan. (kommer säkert få ångra detta inlägg när hon fixerat sig)

Man vänjer sig helt krasst. Å har din lill-sparv vänt sig. Jag väntar på att våran med ska göra det. Ligger precis som din på tvären.
  • Humbla

SvXrt: Jo hon vände sig i v 32-33 något sådant, dock så är bm osäker på om det är ett huvud eller en rumpa hon känt uppåt, så om hon fortfarande är osäker nästa gång så blir det ul för att titta, men hoppas såklart på att hon ligger rätt, är inte alls sugen på något vändningsförsök eller snitt :( Hon är dock helt rörlig fortfarande, så ja vi får se helt enkelt. Hoppas er skrutt vänder sig snart!

• PVeraB

Humbla
    ooo, där ser man. Vår BM vet inte heller, ska på UL och ev. vändingsförsök imorgon. Ser inte alls framemot det

• K L A R A

Idag använder jag mina komressionsstrumpbyxor för första gången. Besöket hos fysioterapeuten var gratis och jag får ut två par strumpbyxor också helt gratis! De är ju ett helt helvete att få på, (det blir som ett miniträningspass) men de är faktiskt väldigt sköna. Jag får skriva sen mer om hur de faktiskt hjälper mot åderbrocken. Men kvinnan jag var hos sa att det brukar hjälpa (för åderbrocken i underlivet) om man lägger en TJOCK binda i strumpbyxorna så att de trycker lite uppåt så att säga. Vet inte vad ni andra provat när gjort "isbindor" men det skulle vara en riktigt tjock binda för att det skulle göra någon effekt.

• Humbla
    PVeraB skrev 2010-01-07 22:08:36 följande:
    Humblaooo, där ser man. Vår BM vet inte heller, ska på UL och ev. vändingsförsök imorgon. Ser inte alls framemot det
    Hoppas allt gått bra för er!! Jag har mitt nästa bm besök på tisdag, hoppas på att hon ligger med huvudet neråt nu!
  • lobj
    K L A R A skrev 2010-01-08 10:16:20 följande:
    Idag använder jag mina komressionsstrumpbyxor för första gången. Besöket hos fysioterapeuten var gratis och jag får ut två par strumpbyxor också helt gratis! De är ju ett helt helvete att få på, (det blir som ett miniträningspass) men de är faktiskt väldigt sköna. Jag får skriva sen mer om hur de faktiskt hjälper mot åderbrocken. Men kvinnan jag var hos sa att det brukar hjälpa (för åderbrocken i underlivet) om man lägger en TJOCK binda i strumpbyxorna så att de trycker lite uppåt så att säga. Vet inte vad ni andra provat när gjort "isbindor" men det skulle vara en riktigt tjock binda för att det skulle göra någon effekt.
    Åh så bra att det var gratis! Strumpbyxorna är väll rätt dyra annars? Inge kul att köpa för att testa om de sen inte är så bra (lite snål).

Mitt åderbrock är bättre för stunden, har inte lidit så mycket av det sista veckan. "Bara" efter större ansträngning som det varit jobbigt.... Har inte provat isbindor/mjölpåsar m.m än, men tänkte ladda upp och ta med mig när vi åker till fjällen om tre veckor....
Svar på tråden Åderbråck i underlivet