Åderbråck i underlivet
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Hade åderbråck vid förra graviditeten också, men den här gången är det MYCKET värre. Hjälper ju för stunden att ligga ner, menhur ofta gör man det när man jobbar på ett sjukhus och har två små hemma.
Skönt att höra att någon lyckats med en op efteråt, även om jag verkligen inte vill opereras.
Någon som blivit sjukskriven förresten pga åderbråck under graviditet? Känns som att blir det här bara lite värre kan jag inte jobba längre
Hej! Här finns det också en hel del åderbråck. På ena benet mest och dem finns hela vägen upp och trycker på underlivet. Inte kul! Måste sätta mig ner i bland när det börjar tynga och trycka.
Jag är inne på min tredje graviditet nu och upplever det som att det blir värre vid varje graviditet. Trodde att man måste ha fött alla barn först innan man opererar?
I alla fall så har jag ett tips. Vid min första graviditet köpte jag stödstrumpbyxor för gravida på apoteket, dem finns inte på alla apotek. Det är inte roligt när dem går sönder då och då. Dem kostar ju en del. Vid min andra graviditet fick jag hjälp av min barnmorska. Hon skickade mig till en speciell sjukgymnast som mätte mina ben och så gjorde dem egna strumpor gjorda efter mina ben. Man fick välja färg och mellan stayups eller strumpbyxa. Llandstinget betalar en del av priset, det blev inte så dyrt. Plus att det blev strumpor av väldigt god kvalité. Nu är jag gravid igen och använder dem igen. Och i morgon ska jag in och mäta benen och få ett par till, eftersom dem andra ju tvättas och torkas varje kväll så behövs dem.