Åderbråck i underlivet
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Åh vad jag känner igen mig av det ni skriver! Jag har länge funderat på varför jag har så ont i underlivet och den här onda tyngdkänslan. Är gravid för andra gången, första grav fick jag ont i slutet men denna gången började det redan runt v 15 ungefär. Jag har alltid stödstrumpor på mig (även ogravid) pga knäproblem men har fått en del åderbråck på benen. När jag reser mig från liggande eller sittande så känns det nästan som att det stasar i benen och gör ont, känner ni igen det? Sedan har vi det här med underlivet, jag har också svårt att stå någon längre stund (efter ca 10 min börjar det pulsera och trycka på) och jag upplever också att det är lättare att gå på snabbt än att bara stå (jag har också lärt mig att göra det mesta i köket sittandes). Men en sak som ingen av er har nämt här, får ni också otroligt ont efter samlag? Jag får hutlöst ont, ett vansinigt tryck neråt och det är nästan som om det krampar neråt i rumpan och låren. Detta tycker jag är väldigt jobbigt då jag dock har en del veckor kvar (är i v 22) och vill inte sluta att ha sex redan på grund av detta. Är så tacksam för några svar!
Klara
o, sist hade jag inte spec. mkt sex. De var inte så kul dels för att det gjorde jävulskt ont att stoppa in ngt öht där nere. Sen så kände jag mig inte så sexig med ådror och en bullfitta utan dess like.
Hela musen är ju som ett enda stort blåmärke
SvXrt: Hm, jag tycker inte det ser ut som att det är ett stort blåmärke, däremot är ju hela underlivet visserligen mycket mörkare, åt det blåa hållet. Kanske är det inte åderbråck jag har då...? Men annars stämmer det ju så väl in på symptomen, och vad skulle det annars vara lixom. Allt är svullet som attan, men jag har inte speciellt ont vid beröring hela tiden så att säga. Det gör ont att sätta sig och sådanna saker ibland, och vid dem tillfällena så är ju inte sex speciellt aktuellt heller om vi säger så.
Nä, sexig känner jag mig inte heller, ser ju ut som en gammal kärring från naveln och neråt (ursäkta uttrycket, men jag är ju bara 26 och vill ju givetvis se ut som en fjortis från navlen och ner )
K L A R A skrev 2009-11-10 13:06:28 följande:
K L A R A skrev 2009-11-10 11:20:17 följande: