Åderbråck i underlivet
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Väntar tredje barnet. Fått åderbråck på både benen och i underlivet. Stödstrumpor underlättar ju på benen, men vad kan man göra för att det ska underlätta på det andra stället? Det är ju en fruktansvärd tyngdkänsla!
Stödtrosor, finns det? Det hade ju kanske varit en bra idé.
Har fått en tid till fysioterapeut den 28 dec för att prova ut kompressionsstrumpor.
Har läst lite om stödtrosor nu, men det står att de ge stöd åt mage och rygg, kan de verkligen hjälpa underlivet då?
alltså, de stödtrosor jag stött är ju sånna där som håller in magen lite grann? Jag var på hjälpia (ett ställe för folk med besvär av olika slag) där sa de att de stödtrosor (såg ut som några cykelbyxor typ) var för att hjälpa till hålla upp magen ...
Jag upptackte en liten blodfylld (svart bla) blasa pa insidan av yttre blygdlappen harom veckan - trodde forst det var en fasting!! Den gor inte ont direkt men det skaver lite i bland och det trycker nerat. Jag kan inte se nagra adror runt, bara denna blasa. Pa andra blygdlappen ser jag en mork adra, kanske 1-1/2cm, den ar platt.
Ar detta aderbrack???
Kan tillagga att jag ocksa har, vad ser ut som ett bla marke ungefar stort som en enkrona, pa insidan av ena laret (samma sida som blasan). Det dok ocksa upp harom veckan.
Nagot man kan gora for att undvika mer om det ar aderbrack?
Detta ar tredje barnet, har inte haft nagra sana har problem tidigare och min mamma har inga (fast hon har 'bara' tva barn).
Forstod inte alls vad detta var nar jag upptackte det men nu nar jag last igenom traden verkar det som om det kunde vara adrerbrack, ni kloka damer, vad tycker ni det later som? Lite orolig!
Var kan man köpa stödstrumpbyxor som specifikt hjälper mot/lindrar åderbråck i underlivet? Apoteket?
jag gick och köpte en "cool pack" på Stadium, dvs en platt plastpåse med gelé i som man kan kyla eller värma och ha på stukningar tex. Den är go att klämma in mellan benen när det trycker på vid åderbråck, till exempel efter sex, gör att det sväller av lite. Jag önskar bara att det fanns en lite mindre, typ bindformad cool pack, kanske något för egenföretagaren att börja tillverka? Det och stödtrosor vore ju värsta bästsäljaren =)
Var igår och tagit mått för att få kompressionsstrumpbyxor på remiss. Hoppas att de kommer snart och att de har bra effekt...för det blir värre för varje vecka.
Vi håller tummarna för att de ska funka!! Väntar även spänt på att få höra om resultatet......
Finns de där gelépåsarna att köpa på apotek el hälokosten? Har inte Stadium i byn... 6.5 mil till närmaste Stadium m.m. och 4.5 mil till anda sportbutiker.