Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

TAck Stargirl!

En tanke bara, kan man inte ha med webbutikerna också? Eller är det bara jag som tycker det?

• Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-11-08 21:11:56 följande:
    Jag får lägga till dem.....det blir en enda stor röra annars. Helt knasigt. Jag lägger till en lista asap.
    Ingen panik

Vi kan ju försöka att komma på alla butiker och skriva här först så blir det inte massa tillägg. Det har väl poppat upp lite fler butiker tror jag
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-11-09 19:44:22 följande:
    Jag är så GLAAAD! Hoppade in på tradera och VIPS klickade jag hem en jeanskjol i storlek 3 på Köp Nu. Hurra. Stod och höll i en i somras, på Mathildes rea, och har sedan dess ångrat att jag inte köpte den. Nu är ordningen återställd!!!
    Grattis! Min kjol är mitt absolut bästa Molly-köp. Så mjuk och skön
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-11-16 20:49:48 följande:
    hahahahahah Du är ju för söööt!!! Tjejer  -  Behöver ert råd... Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring. Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka? Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?
    Jag tycker den blå ser himla fin ut. Sommarfräsch liksom
  • Duntoffla

GOd kväll tjejer!

Länge sen jag var här nu. Fick idag hem Puppa silk Wrap från Tradera men pinsamt nog fattar jag inte hur man ska knyta den? Någon som kan komma med en bra förklaring?

• Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-11-25 22:47:13 följande:
    L'gg den i kors fram till och dra bak banden runt ryggen. Där ska de i en ögla och tillbaka fram och knytar. Dra till det rätt. Voila! (Åh varför sålde jag min??)
    Tack! Insåg precis att det var ngt liknande. Antar att min lilla byst ställer till det lite. Men men...den är ju galet fin! (tunikan alltså ) Samma mönster som på min Lovefirst tunic som jag gillade men aldrig använde då den var så kort. Denna modell är ju länge och passar mig  mkt bättre

Ja, varför sålde du den??
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-11-25 23:46:14 följande:
    Ingen aning. Jag är alldeles för ombytlig. Säljer allt jag använt några gånger nästan.. Behåller bara några favoriter. Har problem med att synas i samma kläder om och om igen. Beror säker på något gammalt trauma eller en skada elelr något Eller att jag vill ha mer än plånboken tillåter. Den du har är superfin. Jag hade Puppa silk wraparound. Den i silk med broderade blommor i rader oavnför bysten och på ärmarna och sedan ett annat tyg nertill, under bysten i grönt/rosa. Jättefin. Minns ej riktigt namnet men jag tror det var så och det är så förvirrande när de heter samma nästan. Vilken färg är det på din? Har bara sett den i grått live.
    Jag är iofs likadan. Har ett par Mollysar som jag funderar på om de får ge vika för något annat. Vet inte om jag sett den du menar/hade.

Min tunika är i chalk Jag ska slänga in en bild så småningom.
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2009-12-01 08:34:19 följande:
    Nu börjar jag tycka att det är bra att det finns kopior på vissa modeller på tradera... kunde fynda mörkblå tenfold knit för 600kr! Garanterat äkta med kvitto, inköpt i butik jag känner till väl! Hade väl sällan fått den så billigt om inte alla var rädda för att det är en kopia! (tycker nästan synd om säljaren iofs) För er som bor i Malmö-området: Missa inte iisas julkalender, massa fina erbjudande hela december tex 20% idag på alla kappor o jackor inkl OM, 20% valfritt plagg 9/12 osv! (inte min butik) Jag fick den i mailen via nyhetsbrev! Tabby: klart du ska reklamera, det ska man självklart få göra om plagget har fabriksfel även om det är inköpt på rea! OM får ju skärpa till sig!
    Trist bara när man säljer. Min Lovelier knit fick jag drygt 850 kr för och den är tvättad en gång
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-12-01 23:41:07 följande:
    Fast när jag köper vårkollektionen på T har jag i bakhuvudet vad de gick för på rean i somras och vägrar gå högre. Lovliern låg ju på 900kr på rean. Kan vara fler som resonerar så.
    Ja, det är sant iofs. Tänker bara på att Lovely knit verkar gå högre ofta. Fast de är onekligen mer poppis.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III