-
Ah, det inlägget missade jag.Stargirl skrev 2010-01-09 17:09:11 följande:Jag har skrivit om just den konstiga pris sättningen hos OM i bloggen för ett par dagar sedan. Vissa plagg vet jag att jag kommer att använda tillräckligt för att kunna betala massor, andra vet jag tvärtom att jag inte kommer att få valuta för mina pengar. Tradera finns ju alltid.Precis. Alla måste ju har marginaler så det är ju fine men just det du säger ovan att en del plagg som känns mindre "arbetade" kostar mer än de som är mer lulllull på.Stargirl skrev 2010-01-09 17:41:37 följande:Det var inte så jag menade. Jag förstår att de har en viss marginal som förmodligen är kanske 2,5 i faktormarginal som är helt normalt för kläder. Vad jag menar och vad många andra menar är att en bomullsklänning kan kosta 7000 kr utan att det finns ngt speciellt eller utmärkande varken i material eller utförande. Vissa plagg är dyra utan att det finns ngn logik bakom och andra plagg är billiga (inte så dyra) fast de känns välgjorda.
-
Det står ju en del länkar till bloggar i TS och de flesta av dem vet jag vad de heter här inne men det vore kul att se vilka andra bloggare som hänger här.
Kan inte ni med bloggar berätta vad ert FL-nick är? Lite roligare om man vet vems blogg man läser. Jag förstår att en del bara har bloggar och inte hänger här.
Ehh...lät det rörigt i era öron också? Jag är inte så bra på att skriva så man fattar
-
Vet någon om/var man kan hitta Fields of lace annat än Tradera och Blocket? Efter att A-K visat alla sina är jag rökt. *vill ha* Vad kostar de nya?
-
MammatillO skrev 2010-01-09 19:07:12 följande:OK. Då vet jag. Hmm...varför går det aldrig att citera dig?
SKa ta en lite fotopaus nu. Återkommer snart -
MammatillO skrev 2010-01-09 19:08:14 följande:Tack!
-
Välkommen hit! Det är en dyr men kul hobbyPyttisens mamma skrev 2010-01-09 22:17:25 följande:Hej! Tänkte ge mig tillkänna här då jag varit inne och smygläst här ett tag... ;) Fick upp ögonen för Odd Molly via Mortys blogg för ett tag sen (framför allt hennes deirdres dress i royal, den är bara så läcker), och sen dess har jag kikat runt en del på sidor och era bloggar mm och blivit mer och mer förtjust! Så mkt fina kläder! Idag ropade jag hem min första Molly på tradera, en voile short dress i chalk, ny, nu hoppas jag bara att den passar när den kommer hem... Den ser så fin ut! Men jag har förstått att det finns en marknad för att sälja den vidare om den inte skulle passa, så det är väl en nödlösning då... Jag hoppas att det är ok att jag hänger med er härinne då och då! :)
-
Ja, precis. man tänker sig lite mer noga för innan man köper mer slit och släng. Sen blir ju vissa köp HM, Vila mm ändå. Ja, storlekarna är lite knepiga tycker jag då olika modeller gör att man drar olika storlekar ibland. Men som sagt, tradera finns alltidPyttisens mamma skrev 2010-01-09 22:40:38 följande:Tack! Jo, jag har förstått att det kostar... ;) Men man kan ju dra in på andra impulsköp av billiga slit och släng-kläder. Det svåra är att vet hur de passar tycker jag när man nätshoppar.
-
Sant! I alla fall om man säljer plaggen sen och inte bara bunkrarPokergirl skrev 2010-01-09 23:04:45 följande:Njae, det håller jag inte riktigt med om! De kläder jag köper nya har jag fått minst 75% tillbaka av priset på T, vilket gör att plaggen inte alls blivit kostsamma. De jag köpt begagnade på T har jag fått lika mycket för eller lite mer när jag sen sålt dom vidare. Jämför jag med de kläder jag lagt ut från ex mq, lindex och liknande så har dom bara gett typ 20% tillbaka. Så, fine, det är dyra inköp, men som maken säger - en bra investering om man nu ska kolla på kläders värde i ett längre perspektiv.
Jag kör själv den principen på mina molly-plagg samt sonens danska barnkläder då jag tröttnar rätt fort. Men mycket vill alltid ha merSå nu får jag nog ligga lågt ett tag.
-
Ja så är det ju. Allt kostar ju till en börjanPokergirl skrev 2010-01-09 23:34:02 följande:Det var ju det då... Men man måste ju ha ett startkapital i garderoben innan man börjar swappa!
Mitt klädshoppande går i vågor. Ibland vill jag inte ens shoppa, ibland vill jag inget annat. Eller vill och vill...jag vill alltid ha snygga kläder men orkar inte prova nya modeller och märken. *lat* -
OT- tips men här kanske någon kan hitta underklänning/överdelar/underdelar att kombinera sina Mollysar med. De har många märken som ex Cream, Vila, Object, BZR, Soaked in luxury etc. Dock rätt dyr frakt om man inte köper över 600 danska.
smartgirl.dk
Självklart inte min butik!