Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del III

HardcoreHunny skrev 2010-01-10 15:39:09 följande:
    Har en liten fråga ang kopior.... Är lite nyfiken på hur man vet om en Lovely Knit är en kopia?! Har köpt en på tradera, vet att det är en risk, men tittade på den då den kom men fick aldrig tummen ur att köpa den då. Så när det väl dök upp en begagnad så kunde jag inte låta bli. Gillar dessutom inte denna vinterns & kommande sommars färger... Skulle la tro att den är äkta, men hade ju varit kul å veta! Här e en länk till den iaf; www.tradera.com/Odd-Molly-kofta-Lovely-knit-s...
    Jag tror att det är ovanligare med kopior från de äldre kollektionerna. Tror att den där är äkta. Jag tror att det är värre med dem som kommer från samma säljare (alltså inte som din) i mängder. De gör mig misstänksam
  • Duntoffla

Gud vad lustigt! Hade ingen aaaaning om att Siabellon var samma som Evalena

En del andra vet jag ju men visste inte om alla hängde på FL eller inte.

• Duntoffla
    annatje77 skrev 2010-01-11 20:34:46 följande:
    Tänkte försöka få tag i en lovely knit från vårkollektionen. Min fråga är dock. Vilken storlek bör man ta om man är st. 40-42 upptill? Inte storbystad alls, men jag är inte heller trådsmal ;) Vissa plagg hos odd molly kan jag ha 2 i och det ska tydligen motsvara 38..... Utan bebis i magen är jag (just nu höggravid) 176 cm och väger ca 76 kilo. Vad tror ni som kan er sak? ;)
    Svårt! Jag är en 2:a i det mesta och rätt bred över ryggen. Har storlek 2 i min Lovely knit i bomull. Den sitter precis men då har jag ingen byst att skryta med. Det beror nog på lite hur pösigt du vill att den ska sitta. Jag är 174 och ca 73 pannor
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-01-12 21:04:11 följande:
    Vem fasen vann jeanskjolen på tradera (stl 3) för nästan 3000 spänn??? Inte klokt! ;)
    Åh jäklar! Den säljaren måste vara nöjd
    Mabimao skrev 2010-01-12 21:23:35 följande:
    Tror du det var någon här? Jag är fortfarande nyfiken på vad Mia (odd reality, hoppas det är ok att skriva så) gav för sin. Jaaaaaaa, jag erkänner, jag är en obotligt nyfiken en Men den är värd en del. Jag ääälskar min. Fattar dock inte varför alla fattade det så sent. Jag och många med mig köpte den på Mathilde på 50% i somras. Så vad man än får för den så är jag inte frestad att sälja min. Kan du länka till auktionen?
    Jag älskar min och är såå nöjd över att Sylt inte kunde ha sin och sålde den till mig för samma som hon gett för den dvs halva? priset.
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-12 21:32:37 följande:
    Tjohoo Vann precis en auktion på T som jag suktat efter ett tag *glad* Missade en everyday long cardigan, ljusrosa för 500:- på "köp nu" igår.... då surade jag Jäpp, Dunis. Jag skulle sålt den till dig för 3 loppor *asg* Är själv hur nöjd som helst att jag fick swapat min jeanskjol till rätt strl genom binas blogg. Det är helt klar bästa mollyköpet EVER! Hade faktiskt inte sålt min för 3000:- *galen* men jag hade nog tvekat en liiiten stund innan jag hade köpt den för så många pengar. På tal om jeanskjol. Hur mkt kommer den nya att kosta? Har sett uppgift i ngn blogg på ca 1400:- , stämmer? Nääär kan man köpa/beställa den?
    Ja, tänk vad rik du varit då

Såg också den ljusrosa igår men hann inte med.

1400 för nya låter "lite". Kostar inte den gamla typ 1700 eller något? Det GÖR ju absolut inget om den nya är billigare förstås
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-01-12 21:34:14 följande:
    ... en sak till. Jag efterlyste en scarfscarf i rose här för ett par dagar sedan. Idag låg den i lådan. I lööve FL
    Åh vad kul att du fick tag på den! FL är suveränt!
    Sylt skrev 2010-01-12 21:37:07 följande:
    Jag satt o velade men mitt finger på köp-nu knappen. Hade precis bestämt mig o då var det på halva sekunden för sent. Men jag intalar mig att det var ödet 1700:- .... jag hoppas mer på mitt bud Såg på ngn "dollarsida" o räknade man ut genom Forex så landade den på typ 1300:- . Ska se om jag hittar igen!
    Jag med. Visste inte riktigt om jag vågade köpa eller inte. Jag tror jag överlever ändå.

Ang kjolen så kommer det nog vara ett plagg som inte passar mig men är ursnyggt på andra. Skulle behöva svarva mina spiror lite för att klä i den.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-14 17:41:27 följande:
    Jag gillar den också! Tycker att den sticker ut lite mer, alltså skiljer sig från andra jeanskjolar och jag vill ha den med en pointelle me s/s tröja till el en rosa make out blus med fjärilar elelr bara med en vanlig rib jersey. Varför ser man nästan aldrig pointelle me t-shirten med liten puffärm i butiker el tradera förresten? (har nog bara sett den hos Nina B och hos ROS Jag menar de som nästan ser ut som överdelen på pointelle me-klänningen... De är ju superfina tycker jag men det kanke bara är jag...?
    Tror den finns/fanns i OM-butiken.
    alias skrev 2010-01-14 14:07:17 följande:
    Nämen vad säger ni?! Jag tycker den är skitläcker! Jaghar nog bott för länge på sydliga breddgrader. Olé!
    Tycker också den är fin men jag kan hålla med om lite flamenco-känsla.

Dock är den nog i mitt fall snyggast på håll. Inget för mina osvarvade ben
  • Duntoffla
    alias skrev 2010-01-14 20:09:46 följande:
    Jag var en liten rearunda i Stockholm idag. NK hade inte mycket kvar, iallafall inte Odd Molly. Dock massor av Hunky Dory, bl a, 50%. Mathilde - kapitalurplockat. Dock massor av fina jackor, dem med volangen nederst. Rött, powder, grönt - till 50%. Rena fyndet. Jag var en millisekund från att köpa en OnceInALifetime Coat, nu på 50%, helt sjukt. Vet inte vad som stoppade mig egentligen ... Jag tycker den är fantastiskt fin, men är rädd att stenar och strass lossnar, och då är ju 3 000 kr inget fynd längre ... OM-butiken, jätteurplockat ... Dock en del Escapalogist (va, heter den så?), A-one silk dresses, excess dresses, jackor och kappor där också. Några freedom och en del t-shirts, bla , fanns dock. Och spoilers. Jag gick givetvis inte tomhänt därifrån, oh nej, En check me tunic fick följa med hem. Och en spoiler skirt. Såklart. Nu vill jag prova vårkläder!!!!
    Toppenbra med en liten uppdatering! Hmm...Hunky Dory till 50% låter trevligt...

Jag kan förstå dig ang Once-kappan. Jag skulle nog också vara rädd att saker och ting skulle lossna lätt{#lang_emotions_undecided}. Några här har den väl och kanske kan säga hur den ser ut efter användning.

Grattis till fina fynd i alla fall!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III