Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Odd Molly - för oss inbitna del III

Då köper jag nog heldre typ 2 nya mollysar

Morty skrev 2010-01-08 08:36:03 följande:
    Tack! Får se hur jag gör....eller om någon annan köper den. Åh det priset hade jag slagit till på direkt tror jag.
  • MammatillO
    gör inte som jag dvs gå upp en storlek dom töjde sig svin mkt , har cardys

annatje77 skrev 2010-01-08 13:20:57 följande:
    Hej på er odd molly töser ;)Har sett att ni diskuterat lite kring Uggs och classic cardy. Är det någon go och vänlig själ som kan upplysa mig om hur dessa är i storleken...om jag har 38,5 i skostorlek. Bör jag då ta 38 eller 39? Jättetacksam för svar. Trevlig helg. //Anna
  • MammatillO

Varit och testat en OM blus helt sjukt , prövade en 2.a den var gigantiskt stor hade behövt en 1 i den , hur sjutton kan det skilja så mycket på många plagg då jag kan ha allt från 1-3 på Om ?

• MammatillO
    Men fluffet sitter ju inte vid axlarna , det är därför jag vanligen har 2 eller 3 mest 3 ( för att dom brukar vara trång i axlarna för mig), men i denna så fick mina axlar gott och väl plats i en 1 kanske tom 0.a

Stargirl skrev 2010-01-08 15:30:43 följande:
    Jag tror inte det handlar så mycket om att storleken skiljer. Det är ju modellerna som är olika fluffiga. Jag har aldrig större än stl 1 och förstås inte mindre än 0. Vissa plagg skulle jag kunnat ha mindre än 0 om det funnitst men det är vissa blusar som är så vida.
  • MammatillO
    Ja,absolut Men en 1.a hade jag helt klart kunna ha för 2.an såg jag vara gravid ut i ..

Stargirl skrev 2010-01-08 16:43:22 följande:
    Sant iofs men jag skulle kunna gå ner en stl för att minska på fluffet. Då måste ju plagget passa upptill självklart.
  • MammatillO

Tror ni jag som är 165 cm och väger 63-65 kg kan ha en berry dress i storlek 1 och byst mått på 92cm ( mätt från ryggen och fram till bysten alltså runt det bredaste partiet )

• MammatillO

Så känner jag också men enligt kvinnan som säljer den är den ca 95 cm runt om , Men då jag är bred över ryggen också precis som du ! jisses jag kan lätt byta mina kilon mot dina 47 kg  , skulle bli glad om jag fick bort "baby fettet" och gick ner till 56 kg igen..

Stargirl skrev 2010-01-08 21:35:43 följande:
    Nej, jag tror att du behöver stl 2. Spontant känner jag så. Jag har testat stl 1 och den satt ok på mig, 0 hade varit lite trång och jag väger 47 kg. Men jag är inte jätte liten runt ryggen (inte för att bysten är stor utan för jag är bred över ryggen)
  • MammatillO
    det är just en i chalk men det är storlek 1 så jag har hittat en 2.a i powder hoppas denna människa bara hör av sig.

Kajsan skrev 2010-01-08 22:39:19 följande:
    har du hittat Berrydress på rea nånstans? Det kan väl ine vara möööjligt?Jag ahr en powder, men jag vill ha en chalk att gifta mig i
  • MammatillO
    Glömde skriva det är privatperson som säljer.

MammatillO skrev 2010-01-08 22:42:26 följande:
  • MammatillO
    Kappan gillade jag super mycket , men det står mellan den och nowornever kappan fortfarande.

Duntoffla skrev 2010-01-08 22:39:23 följande:
    Ja, de är fina men himla dyra har jag för mig.La in bild på kjol och kappa i BT nu.
  • MammatillO
    LETA KVINNA!

jag har suttit hela kvällen och letat en helt ny berry men jag är inte så bra på söka

Duntoffla skrev 2010-01-08 22:44:57 följande:
    Jag såg ju Berry på rea någonstans i dag på nätet. *tänker* Är dock inte säker på storlekar och färg...
  • MammatillO

Haha jag håller span då det inte är så stor efterfrågan på storlek 4 längre som jag misstänker att jag måste ha.

Duntoffla skrev 2010-01-08 22:47:09 följande:
    Tack! Gillar verkligen spetskanten på kjolen. Den lyfter liksom. Oj, två nylon parker? Varför då? Tycker rosa och rött kan vara superfint ihop. Det beror helt på nyanserna
  • MammatillO
    inte för mig, men jag fattar inte hur man räknar ut DKK eller EURO till svenska 'suck'

Kajsan skrev 2010-01-08 22:56:40 följande:
    Va? Då räknade jag fel, de kostade ju 3600 svenska när de kom.Jaja, det var ju fel storlekar oavsett
  • MammatillO
    Då jag var och provade Mollysar hos min lokala butik så frågade jag butiksägarinnan om vad dom skulle få in för kläder ur spring kollektionen då hämtade hon ett block med skisser på Vårens kläder och då stod det inköps priset på en av sakerna eller jag tror att det var inköps pris då det stod 400:- inom parantes och högre upp 1000:-..

Stargirl skrev 2010-01-09 17:09:11 följande:
    Jag har skrivit om just den konstiga pris sättningen hos OM i bloggen för ett par dagar sedan. Vissa plagg vet jag att jag kommer att använda tillräckligt för att kunna betala massor, andra vet jag tvärtom att jag inte kommer att få valuta för mina pengar. Tradera finns ju alltid.
  • MammatillO

Jo , Jag håller verkligen med dig i tänkandet om prissättning !

Om jag ska vara helt ärlig så har jag heldre en klänning som är från ex H&M ,Kappahl eller andra kedjor som ser nästan likadan ut istället för att gå och betala kring 7000:- i princip bara för märkets skull.

Stargirl skrev 2010-01-09 17:41:37 följande:
    Det var  inte så jag menade. Jag förstår att de har en viss marginal som förmodligen är kanske 2,5 i faktormarginal som är helt normalt för kläder. Vad jag menar och vad många andra menar är att en bomullsklänning kan kosta 7000 kr utan att det finns ngt speciellt eller utmärkande varken i material eller utförande. Vissa plagg är dyra utan att det finns ngn logik bakom och andra plagg är billiga (inte så dyra) fast de känns välgjorda.
  • MammatillO
    över 2000:- har jag för mig att dom har kostat nya , Men jag är inte säker!

Duntoffla skrev 2010-01-09 19:05:17 följande:
    Vet någon om/var man kan hitta Fields of lace annat än Tradera och Blocket? Efter att A-K visat alla sina är jag rökt. *vill ha* Vad kostar de nya?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III