• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

smulan0 skrev 2010-01-24 13:34:23 följande:
    Fondan kostar ju 1344kr, frakten kan väl inte va så hög att det blir mer än 1800? Deepfling brukar skriva gift på paketen och skriva ner värdet så man inte åker på moms och tull. (men det är klart man kan göra det ändå)
    OK, jag har ju redan köpt min Fonda här i Sverige jag är ute efter Fonda brallorna men det skiljer så pass lite och det verkar ju inte vara många som tagit in dem öht. Hittils har jag bara sett dem på Ajabajakids och de försvann väldigt fort också.
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-01-24 19:34:51 följande:
    Precis som det diskuterades här tidigare så var det några butiker som angav (när jag rinde runt och jagade den rosa Fondan) att de inte trodde velour skulle gå så bra så här på våren och efter så många säsonger med velour...big mistake!
    Ja, jag blev helt paff när jag ringde runt efter Fonda Trousers. Jag är iofs sån som vill och kan ha plysch året runt. Kanske inte alla som tycker det. Men som sagt BIG mistake.

Vilka storlekar var ni ute efter? Det var pink va? Tyvärr så har jag för mig att Kings & Queens (lokala butiken) endast skulle ta in Almost Black och Chalk. De hade inte fått sin leverans i fredags iheller.
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-01-24 20:25:16 följande:
    Lilla skrutteruttan skall ha en 0:a..lite större jag vill ha en 2:a Jo de flesta butiker som väl tagit in velouren verkar hålla sig till almost black och möjligtvis chalk
    OK, om jag skulle snubbla över önskade färger och storlekar så hänger jag undan och kollar med er.
  • Morty
    Sara Mia skrev 2010-01-24 23:29:18 följande:
    Ja, snacka om att falla för det berömda grupptrycket, eller snarare alla bilder med vanliga fina tjejer i en Fonda dress. Oavsett vem som visat den så verkar denna modell klä de flesta. Så nu är en blå i storlek o just hemklickad från RUS lifestyle. Hoppas den blir så bra som jag tänkt nu då. Annars får jag väl bita i det sura äpplet och returnera den. Det är väl över bysten som man inte riktigt vet, men den ser ju ut att vara av den modellen som ska sitta lite tight där. Så med en vettig t-shirt Bh så ska det nog ordna sig.
    Den kommer sitter super på dig!
    Funderar starkt på att ha min Fonda Dress imorgon får se vad jag är på för humör imorgon.
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-01-24 23:16:41 följande:
    Tror det var innehållet som var populärt...... Kanske det är ok att vara solokvist ett par dagar med sådant resultat. Klart du skall ha två Fondor! Jane kan bli ditt andra namn. Minkarl som varit bortrest hade minsann spanat OM i affären i Sälen, och kollat om det var någon rea. (Och då var han där med typ 30 andra karlar). Nu blev det inget köp, för det var ingen rea, men bara tanken.... Det är kärlek. Och han gillar också velour, tyckte det var ok att jag har 3 på väg i posten......
    Har du köpt 3 Fonda Dress? Vilka färger blev det?
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-01-25 00:00:37 följande:
    hihi....I wish..... Nä, en almost black Fonda är på väg. Sedan har jag köpt en velour frill dress i brunt och en Deidre i royal. Vad skall jag säga. Jag är en sucker för bekväma kläder. Och jag kan använda dem på jobbet. Jag lägger hellre pengar på plagg jag använder ofta än på fest plagg som jag sällan har. (vet att en del tycker "mys-kläder" inte är värt så dyra pengar, och det kanske de inte är om man bara kan ha dem hemma....)
    Fina allihop ju och jag är ju sådan jag också som använder velour året runt och kan/har möjligheten att använda det på jobbet så jag är håller med dig!!!! Har haft min Deidre i royal flera gånger på jobbet. Man behöver inte stryka plaggen - underbart!!! {#lang_emotions_tongue_out} Gillar inte alls att stryka. Men vem gör det.
    Grattis till jättefina köpa!!!
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-01-25 12:55:45 följande:
    Verkar som att det är många butiker som skall försöka ta in fler rosa, vet att både Country dreams och OM-butiken skall göra det också..
    Hur gick det har du fått tag på någon idag?
  • Morty
    Minatre skrev 2010-01-25 12:01:41 följande:
    Det sa pling i mobilen. Mina två fonda dresses väntar på mig *hoppar och studsar av glädje* Återkommer när jag provat dem.
    Så man KAN köpa 2 alltså................ {#lang_emotions_dreamer} Funderar på om jag ska slå till på en pink jag med.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III