• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Duntoffla skrev 2010-02-05 22:20:26 följande:
    Ja det blev klick men inte i någon svensk shop. Det blev Deep Fling. Blir det skatt hamnar man ju ungefär på samma pengar så det känns som om det är värt att chansa att man slipper tull. Är dock himla sugen på den ljus/nougatbruna stitchen. Känns som om jag måste prova den först eftersom den suttit rätt dåligt på mig förut. Dessutom måste jag nog rensa garderoben lite för att finansiera det hela. Du då? Några köp än?
    Aha, håller tummarna att du slipper tull & moms.

Jag kan inte bestämma mig om x-stichen. Har aldrig provat den men det får jag ändra på. Tittade på Tenfold Kniten och kan intebestämma mig på ett klick eller inte. Konstig kanske men jag gillar inte texten på ryggen. Känner mig som en reklampelare. Sen är det färgen....vilken. Mattis (sonen) tyckte jag skulle ta röd.  Japp, det blev ett klick - en Livealot i chalk.
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-05 23:02:19 följande:
    Jag gillar verkligen färgen. I alla fall på produktbilderna. Men den satt helskumt på mig med noll byst i höstas när jag provade den. Nu kanske den skulle sitta bättre. Håller med dig ang texter på rygg. Gillar det inte heller. ÄR lite sugen på Crochet (heter den så?) knit i lila. Fast rött är himla snyggt.
    Exakt samma som jag är intresserad av. Crochet i lila men den verkar vara dyyyyr så då tänkte jag att jag kanske skulle ta en Tenfold istället. NÅGON kofta ska jag ha i lila iaf. Det bara är så. Köpte ju Livealoten ii chalk och där är lila detaljer i den. Så vilken ska man ta? Lovely Knit, Tenfold Knit eller Crochet? En av dem i lila blir det ska bara besätmma mig för vilken.
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 23:23:11 följande:
    Nä huhh, text på ryggen går verkligen bort för mig med. Synd på fin kofta dock. Men tyvärr känns den som en reklamtröja
    Okej, då är det inte bara jag. Då står mitt val mellan Lovley knit och Crochet knit i lila. Eftersom jag känner så blir den säkert inte använd. Jag köpte ju en Lovlier knit i somras den i blått och den har jag sprättat bort texten på ryggen. {#lang_emotions_innocent}
  • Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-06 08:32:20 följande:
    Ja, det är trist. Samma sak med Grandmas Coat. Jag skulle nog kunna köpa en ändå men gillar det inte alls.
    Ang Crocheten så står det på DeepFlings sida att den kostar 362 dollar. Så man undrar vad den kan hamna på här hemma. Jag har hela tiden varit inställd på en lila Crochet då jag vill ha en enfärgad kofta. Kommer säkert ångra mig om jag inte köper en.

Nu ska jag iväg och hämta lite paket.
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-02-06 22:40:13 följande:
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp. Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i. Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja....... Skönt att du mår bättre!
    Men du har ju en massa härliga velourisar ju!!! Hur är poplin frill blouse i storlek? Har för mig att jag läst tidigare att man borde gå upp en storlek. Stämmer det?
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:01:15 följande:
    Ja, velour älskar jag. Jag tänker mer på alla de klänningar i spets och silke, de mer fin-fina. (även svar till Tillan) Jag är en 3-4 och jag har 4 på blusen och det mest på grund av armarna. Jag kan inte ha 3 över mina armar. Annars hyfsat normal.....men mer liten än stor. Usch det är så svårt, man tycker så olika........
    Jo jag förstod att du menade de med spets och silke men jag tycker att de i velour är minst lika fina på sitt sätt. Jag önskar att jag hade kännt att jag har användning för t ex Nymph Dress. Tyvärr är icke så fallet samt att det är inte riktigt jag. Utan det är mer VelourMorty över mig.

Ja, men så har jag nog läst andra som sagt att de är lite mindre i ärmarna. Funderar på om man ska slå till men då kommer ju så klart frågan - vilken färg. Gillar ju rött men jag kan ju inte köpa allt i bara rött eller lila.......eller kan och kan . Måste ha lite variation. Har ju iofs klickat hem en Livealot blouse i chalk så jag är inte totalt insnöad på vissa färg. *svammel svammel*sorry....
  • Morty
    tlillan skrev 2010-02-06 23:11:11 följande:
    Tack! Jag är en 2-3 a så kanske en 3:a på denna då. :)
    Samma som mig. Vilken färg funderar du på?
  • Morty
    isako skrev 2010-02-06 23:20:05 följande:
    Hej tjejer Knasig stämning blev det här.. Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt. Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)
    Hit här får gärna en i Royal OCH Röd flytta hit. Med prioritet på Royal då. *drömmer vidare*
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:21:59 följande:
    Jag köpte röd. Har vit och rosa innan. Har ett par röda hasbeens som är innte på 3.e säsong nu i sommar, men de kommer vara sååå fina till denna. Men det ljusblå vore tok fin till jeans....... Den i dark powder eller brown eller vad den heter är fiiin och lite ovanlig men kanske inte så somrig, eller....men det kan ju vara bra för året runt användning. Jag svamlar lika bra jag........
    Bra att ha fler svamlar polare.
    Tror du den ljusblåa är mycket genomskinlig? Visst hade den varit snygg till jeans. Åh måste nog in och kika på dem igen. Eller de är kanske slut redan.
  • Morty

Morning! {#lang_emotions_flower}

Har ni fått reda på när de nya Fondorna skulle komma in? Jag ska på semester om ett tag och blir ju {#lang_emotions_cry} om de kommer just då.

• Morty
    Duntoffla skrev 2010-02-07 10:16:01 följande:
    Isako- hoppas bara att fötterna inte sväller som ballonger bara för då går de väl inte ner i pjuksen heller Jag tror nästan att de heltäckande tårna är bäst för mig. Min stortå brukar leta sig ut i såna där skor
    Den första länken funkade inte för mig. Men i stort sett alla SwedishHasbeens är ju snygga. Mitt problema är tån brevid stortån.
  • Morty
    Morty skrev 2010-02-07 10:15:46 följande:
    Morning! Har ni fått reda på när de nya Fondorna skulle komma in? Jag ska på semester om ett tag och blir ju om de kommer just då.
    Nu såg jag på isakos blogg att de beräknas komma om 8 veckor då är det luuuugnt för mig. *pustar ut*
  • Morty

Sorry OT men finns ju många experter här inne på lite allt möjligt. Om man handlar något på rea hos Idyll Interiör. Vet ni om man har rätt till att byta till en annan storlek? Vet att det säkerligen har skrivits om det tidigare men jag kommer inte ihåg......ibland har man minne som en fiskmås. {#lang_emotions_innocent}

• Morty
    Tabby skrev 2010-02-07 21:44:37 följande:
    Alltså bytesrätt är inte samma som ångerrätt. Vid ångerrätt får du lämna tillbaka. När det gäller bytesrätt (byta mot annan storlek) är det upp till företaget.
    Tabby skrev 2010-02-07 21:43:27 följande:
    Man har alltid ångerrätt på 14 dagar när man handlar på distans. En del företag säger att  man ej får lämna tillbaka reavaror, men enligt lag har de inte rätt att göra så. Börjar de grina så säger att ångerrätten gäller i 14 dagar även på reavaror enligt konsumentköplagen. Då brukar de ändra sig ganska snabbt
    OK, tack så mycket! Får väl se hur det går imorgon.
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-02-07 22:20:23 följande:
    Alltså, den här har väl inte ens kommit ut i butik ännu?? www.tradera.com/Odd-Molly-tunika-st-1-en-av-v...
    Konstigt! Jag har inte sett den i någon webshop än iaf. {#lang_emotions_undecided}
    isako skrev 2010-02-07 22:31:45 följande:
    Tabby har rätt. Har läst lite när jag skulle bli BC och du har rätten på din sida. Stå på dig.
    Tack! Måste bara fråga, vad är BC? {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III