• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Pokergirl

Jag har inte kunnat släppa tanken på en chek me andress... Får försöka hitta en 3:a, helst av allt skulle jag vilja ha den som är grå/rosa med blått kantband. Är det färgsättningen rose eller vad heter den?

* * * Cornelia 091030 * * *
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 07:44:44 följande:
    Åh jag som har båda skulle ha svårt att välja.. Jag håller med om alla argumenten ang den blå men jag kan inte se att den rosa skulle vara illa till vita jeans heller Jag måste säga att med den rosa är det fullständig kärlek även om den blå faktiskt kan bäras till arbetet en fredag med en liten kavaj över och snygga skor. Den rosa är lite FÖR mys men ändå så fantastskt fin. Jag måste fråga er tjejer. Hur lång tid brukar det ta från Fitts and Company. Jag reashoppade lite där för några veckor sedan och fick mail den 12:e där det stod "We´ll ship rignht away" Ännu har inget dykt upp Och min kompis fyller år snart och ska få comma topen i present. (Hon brukar låna min och får nu en egen i annan färg - vrålbilligt var det) Vägrar gå och köpa något annat..........
    När man handlar från Fitts eller andra shopar i USA så kan lev.tiden variera något oerhört. Om allt går smidigt genom tull och sånt så kan det gå på 1 vecka om man har tur, men ibland har det tagit dryga 2 för mig. Tyvärr brukar det då följa med en liten räkning från tullen också, men om du fyndade så kanske det är överkomligt ändå.
    Hoppas att du får den snart!

Förresten, så brukar väl Fitts alltid skicka ut ett mail som bekräftar att paketet har gått iväg, ett mer standardiserat mail som säger att "Your package is now shipped..". Var det en sånt du fick? Annars skulle jag nog maila dem och fråga så att de inte har glömt skicka det.
    Lycka till! :)
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:10:29 följande:
    Jag har inte kunnat släppa tanken på en chek me andress... Får försöka hitta en 3:a, helst av allt skulle jag vilja ha den som är grå/rosa med blått kantband. Är det färgsättningen rose eller vad heter den?
    Hej!
    Jag såg ett ex av den klänningen på butiken "Inne" (de har även webshop).
    Minns tyvärr inte storleken men har ett vagt minne av att det kan ha varit en 3:a.
    Prova att ringa dem! De finns i Strängnäs, 0152-12345
    (OBS! Inte min butik, bara ett så lätt nummer som är så lätt att komma ihåg..)
  • Pokergirl
    malinoski skrev 2010-01-29 08:38:21 följande:
    Hej!Jag såg ett ex av den klänningen på butiken "Inne" (de har även webshop).Minns tyvärr inte storleken men har ett vagt minne av att det kan ha varit en 3:a.Prova att ringa dem! De finns i Strängnäs, 0152-12345(OBS! Inte min butik, bara ett så lätt nummer som är så lätt att komma ihåg..)
    Åh, tack! Så glad jag blir! Var den till ord pris eller tom på rea?
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:46:23 följande:
    Åh, tack! Så glad jag blir! Var den till ord pris eller tom på rea?
    Den var på rea!
    Tror de hade 50% och sen dessutom köp 3 för 2 om du hittar något mer.
    De har webbwhop också så kolla där om du inte orkar vänta till öppning :)
  • Pokergirl
    malinoski skrev 2010-01-29 08:50:57 följande:
    Den var på rea!Tror de hade 50% och sen dessutom köp 3 för 2 om du hittar något mer.De har webbwhop också så kolla där om du inte orkar vänta till öppning :)
    Åh, det låter ju för bra för att vara sant! Då får jag sitta på nålar en timme!
  • freemind
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 07:44:44 följande:
    Åh jag som har båda skulle ha svårt att välja.. Jag håller med om alla argumenten ang den blå men jag kan inte se att den rosa skulle vara illa till vita jeans heller Jag måste säga att med den rosa är det fullständig kärlek även om den blå faktiskt kan bäras till arbetet en fredag med en liten kavaj över och snygga skor. Den rosa är lite FÖR mys men ändå så fantastskt fin.Jag måste fråga er tjejer. Hur lång tid brukar det ta från Fitts and Company. Jag reashoppade lite där för några veckor sedan och fick mail den 12:e där det stod "We´ll ship rignht away" Ännu har inget dykt upp Och min kompis fyller år snart och ska få comma topen i present. (Hon brukar låna min och får nu en egen i annan färg - vrålbilligt var det) Vägrar gå och köpa något annat..........
    Håller tummarna för att du får ditt paket! Det har varit MYCKET strul med Fitts&Company det senaste. Jag har ett paket som inte dykt upp, beställt för 6 veckor sedan. Sen hade jag ett paket ( varor för över $ 800) som var på väg men som sedan kom tillbaka till avsändaren. Efter efter 3 veckors väntan, ledsnade jag på strulet och avbeställde den leveransen och kommer ALDRIG mer att beställa därifrån.
    Vet flera som det senaste fortfarande väntar på varor som beställdes i mitten på december eller som fått fel vara och fel storlek i paketet.
  • malinoski
    freemind skrev 2010-01-29 09:09:41 följande:
    Håller tummarna för att du får ditt paket! Det har varit MYCKET strul med Fitts&Company det senaste. Jag har ett paket som inte dykt upp, beställt för 6 veckor sedan. Sen hade jag ett paket ( varor för över $ 800) som var på väg men som sedan kom tillbaka till avsändaren. Efter efter 3 veckors väntan, ledsnade jag på strulet och avbeställde den leveransen och kommer ALDRIG mer att beställa därifrån. Vet flera som det senaste fortfarande väntar på varor som beställdes i mitten på december eller som fått fel vara och fel storlek i paketet.
    Tyvärr håller jag med dig. Min senaste leverans från dem var 3 av 4 varor fel färg eller fel storlek.. Det är så tråkigt när man har väntat så länge..
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:57:23 följande:
    Åh, det låter ju för bra för att vara sant! Då får jag sitta på nålar en timme!
    Synd att jag inte visste om det när jag var där häromdagen, då hade jag ju kunna hjälpa dig.
    HÅller tummarna, meddela gärna hur det går!
  • Bambiblogg
    malinoski skrev 2010-01-29 09:12:41 följande:
    Tyvärr håller jag med dig. Min senaste leverans från dem var 3 av 4 varor fel färg eller fel storlek.. Det är så tråkigt när man har väntat så länge..
    Och jag undrar när de ska lägga upp vårnyheterna? Men det kanske inte spelar någon roll när det har varit så mycket strul så vågar man ändå inte beställa...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III