• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2010-01-30 11:22:03 följande:
    Ingen fara, bara bra med tips Suck, jag är världens velpotta. Ska jag köpa Fondan (och i så fall vilken färg) eller ska jag köpa en frill och spara pengarna till lite annat jag vill ha. Fasen att Fondan är så sabla dyr!
    Ja jag vet.. Och jag har ju köpt två. Nu sitte rjag och funderar på om jag varit så smart egentligen. Bara pga detta tvingades jag sälja ett annat älskat plagg som går att ha mer till fint, på jobb och vardags och Fondan är ju bara ett vardagsplagg. Men jag bara måste ha dem känns det som........................ Om du lyckats stå emot hittills kanske det är lika bra att spara till annat fint som snart kommer om du är i min sits att det inte går att komma i en rosa fonda på jobbet. Jag kan kanske ha den blå en fredag med fina skor och en kavaj över tänkte jag.

De är dock superfina och sköna så jag förstår om du trillar dit
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-30 11:22:33 följande:
    Ja,den är rätt genom skinlig men jag har alltid ett linne under. Fast den vita är givetvis snäppet värre.
    Ok, trodde nästan det. Har provat den vita förut.

Har lite svårt när det blir för genomskinligt. Får nog fundera lite. Lagom tills det tar slut och jag kommer på att jag MÅSTE ha en
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Pokergirl

Duntoffla: Den finns även hos tintinstyle. Frill är en väldigt användbar bastopp, gillar mina skarpt men samtidigt är Fonda superfin.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-01-30 11:26:08 följande:
    Ja jag vet.. Och jag har ju köpt två. Nu sitte rjag och funderar på om jag varit så smart egentligen. Bara pga detta tvingades jag sälja ett annat älskat plagg som går att ha mer till fint, på jobb och vardags och Fondan är ju bara ett vardagsplagg. Men jag bara måste ha dem känns det som........................ Om du lyckats stå emot hittills kanske det är lika bra att spara till annat fint som snart kommer om du är i min sits att det inte går att komma i en rosa fonda på jobbet. Jag kan kanske ha den blå en fredag med fina skor och en kavaj över tänkte jag. De är dock superfina och sköna så jag förstår om du trillar dit
    Nej, jag skulle aldrig gå i en rosa på jobbet utan den skulle bara användas hemma vilket gör att den då inte blir lika användbar. Är iofs inte säker på att jag skulle ha en blå på jobbet heller. Åh, svårt! Kanske bättre att satsa på andra plagg istället. Har ju en liten lista...
    Pokergirl skrev 2010-01-30 11:29:15 följande:
    Duntoffla: Den finns även hos tintinstyle. Frill är en väldigt användbar bastopp, gillar mina skarpt men samtidigt är Fonda superfin.
    Ja och den är superskön. Jag ska iväg en stund och om jag har "tur" är allt slut när jag kommer tillbaka. Så kan man också lösa vel-problem.

• LPW

Jag brukar köpa relativt få plagg ur varje kollektion och det jag tycker bäst om ur den nya kollektionen är:

* Fonda dress (har köpt den i almost black men funderar på om jag skall byta till chalk- kan inte bestämma mig för vilken färg jag tycker bäst om)
    * Butterfly cardigan
    * Chills top
    * Tea dress

Är det någon som vet om de tre sistnämnda plaggen finns i butik ännu?

• Duntoffla
    LPW skrev 2010-01-30 11:37:39 följande:
    Jag brukar köpa relativt få plagg ur varje kollektion och det jag tycker bäst om ur den nya kollektionen är: * Fonda dress (har köpt den i almost black men funderar på om jag skall byta till chalk- kan inte bestämma mig för vilken färg jag tycker bäst om) * Butterfly cardigan * Chills top * Tea dress Är det någon som vet om de tre sistnämnda plaggen finns i butik ännu?
    Är tea dress den där fina i rose eller pink med lite sned slits? den står på min lista också. Läste dock ngnstans att den skulle bli rätt dyr.
  • smulan0
    LPW skrev 2010-01-30 11:37:39 följande:
    Jag brukar köpa relativt få plagg ur varje kollektion och det jag tycker bäst om ur den nya kollektionen är: * Fonda dress (har köpt den i almost black men funderar på om jag skall byta till chalk- kan inte bestämma mig för vilken färg jag tycker bäst om) * Butterfly cardigan * Chills top * Tea dress Är det någon som vet om de tre sistnämnda plaggen finns i butik ännu?
    Vilken är chills top? Teadress och butterfly cardigan har inte kommit än... Tea dress lär kosta 5000kr.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III