• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • NovaAlexandra

det är 50% på nk på odd molly nu, i göteborg. stod i gp idag, kanske inte alla som läser den.

/mamma till världens bästa Sanna och Emma www.sannasmamma.blogspot.com
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-01-29 14:07:17 följande:
    Hej!Igår ringde jag en butik för att lägga undan en Lovely Knit. Hon sa att de hade tagit in alla fyra färgerna, blått, beige, ljus rosa och mörk rosa. Jag sa att jag ville ha lila men det fanns inte, sa hon. Vet ni om den lila har utgått??Jag la undan en stl 0. Jag brukar ja xs eller s, är ca 86 cm över bysten med bh och linne. Blev det rätt stl till mig??Hoppas på lite svar!
    Hon tror nog som många andra att love är rosa när det är lila. och ljusrosa?? Är det rouge och love hon menar, powder heter ju den beige? Annars pratar hon om en annan kollektion. (rätt mig gärna om jag har fel)
  • Frusna flickan
    NovaAlexandra skrev 2010-01-29 14:20:40 följande:
    det är 50% på nk på odd molly nu, i göteborg. stod i gp idag, kanske inte alla som läser den.
    Fast har de något kvar??
  • Frusna flickan

Just det.. Kålle & Ada har sänkt till 40% nu. De har en del smockskjortor, bottondown, livealot i rose i stl 2+3 (vill ha!! men har köpstopp), check me blouse i grey och chalk (en liten bara), brun indy, någon amerind osv......... Såg även scarfscarf.

• Sue  Ellen
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 13:15:20 följande:
    Här är stövlarna som jag ska ha med voile short dress och Fonda nu fram tills det är dags för vårskor. Dessa får glädja mig idag och försöka få mig att glömma Fitts & Co. Ursäkta min ilska förut... Tack för tips om Comma top men det var en present till min bösta kompis som brukar låna min för hon tycker omd en så mycket. Nu skulle hon få en egen i annan färg och den kostade knappt 400 med frakt. 50% blir ju 650 kr och då ska man betänka att jag även betalt Fitts...   =dyrt Så det blir inte att jag köper någon mer sån.. Sue-Ellen - Tack för tips om underklänning! Jag behöver verkligen investera i några billiga. och spoilers går ju ändå inte att få tag i min stl (vill ha 4 på dem).
    SÅ snygga!! Avis...
    Underklänningen på Indiskan fastnade i mitt huvud, ska köpa den imorgon. Ibland kan det vara bra att fundera ett par timmar, jag köper en massa plagg som aldrig används, men en underklänning har man väl alltid nytta av!
  • Flock
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 14:37:28 följande:
    Hon tror nog som många andra att love är rosa när det är lila. och ljusrosa?? Är det rouge och love hon menar, powder heter ju den beige? Annars pratar hon om en annan kollektion. (rätt mig gärna om jag har fel)
    Jag har absolut ingen aning. Detta är mitt första OM plagg men jag blev så förvånad när hon sa att det inte fanns någon lila Lovely Knit.

Du vet möjligtvis inget om stl??
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-01-29 14:53:59 följande:
    Jag har absolut ingen aning. Detta är mitt första OM plagg men jag blev så förvånad när hon sa att det inte fanns någon lila Lovely Knit.Du vet möjligtvis inget om stl??
    Tja det beror på hur du menar.. De är rätt normala i stl tycker jag men vårens är lite töjbarare än ullen. Jag har oftast stl 3 på OM, ibland 2 och jag har stl 3 på koftor, även den i bomull. Bomullskoftan hade jag kanske kunnat ha i stl två så jag tänkte faktiskt prova de nya som kommer för säkerhets skull.
  • Sue  Ellen

Nu verkar det som att CountryDreams fått in fler Fondas! Alla färger! Blev sugen på en vit oxå...

• Tabby
    Frusna flickan skrev 2010-01-29 14:41:03 följande:
    Just det.. Kålle & Ada har sänkt till 40% nu. De har en del smockskjortor, bottondown, livealot i rose i stl 2+3 (vill ha!! men har köpstopp), check me blouse i grey och chalk (en liten bara), brun indy, någon amerind osv......... Såg även scarfscarf.
    De har en hel del x-stich i chalk st 2 och en i st 1. En svart hearted tunic i st 0.
  • Tabby
    Tabby skrev 2010-01-29 15:17:33 följande:
    De har en hel del x-stich i chalk st 2 och en i st 1. En svart hearted tunic i st 0.
    Har oxå köpstopp nu. Vår generator till bilen pajade och det var att punga ut nästan 8000 kr {#lang_emotions_yell}.
    Hade gärna viljat ha en x-stich annars.....
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III