• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • mrs holiday

Tack för er som svarade på min fråga om Lovely Knit! Nu har jag span på en begagnad sådan kofta från Art of non sense kollektionen. Någon som vet om en stl 2 motsvarar en normal 38 i den serien?

• Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-30 13:51:37 följande:
    Vilken är chills top? Teadress och butterfly cardigan har inte kommit än... Tea dress lär kosta 5000kr.
    Va? ska den vara sååå dyr? Det är väl bara en vanlig bomullsklänning? Äh, då blir det verkligen inte en sån här. Galet! Den kan ju f*n inte kosta lika mycket som en kappa!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • smulan0
    Duntoffla skrev 2010-01-30 16:16:12 följande:
    Va? ska den vara sååå dyr? Det är väl bara en vanlig bomullsklänning? Äh, då blir det verkligen inte en sån här. Galet! Den kan ju f*n inte kosta lika mycket som en kappa!
    Den är gjord i tjockt silkestyg 96% med elastan 4% i. Pris enl Bambis blogg!
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-01-30 16:40:25 följande:
    Den är gjord i tjockt silkestyg 96% med elastan 4% i. Pris enl Bambis blogg!
    Aha, då förstår jag det mer men ändå

Synd  för den är himla fin!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • LPW
    smulan0 skrev 2010-01-30 13:51:37 följande:
    Vilken är chills top? Teadress och butterfly cardigan har inte kommit än... Tea dress lär kosta 5000kr.
    Tack! Chills top är ett ursött linne (jag skulle vilja ha ett vitt). Jag vet att Tea dress kostar en del men är den så fin som den verkar (och om den sitter bra- en del Odd Molly kläder sitter jättebra på mig- andra passar mig inte alls) så kommer jag att köpa den.
  • Fossing
    LPW skrev 2010-01-30 18:12:07 följande:
    Tack! Chills top är ett ursött linne (jag skulle vilja ha ett vitt). Jag vet att Tea dress kostar en del men är den så fin som den verkar (och om den sitter bra- en del Odd Molly kläder sitter jättebra på mig- andra passar mig inte alls) så kommer jag att köpa den.
    Du som har så nära till en bra Odd molly butik, var där i fredags men köpte tyvärr inget
  • Puffig Pingla
    Puffig Pingla skrev 2010-01-30 19:08:22 följande:
    Hihi, jag kuppade en 4a av samma säljare igår. Har handlat av henne tidigare och hon var helt ok (och det är naturligtvis inte jag som har annonsen heller).
    Ps. har nu lagt ut lite mer provbilder på stora 4an i i diverse vårmollysar min blogg.

Det roliga var att det enda plagg jag kände att jag saknade i provningen var Chrysalis wrappen så går knaspinlga och slår till på en på Tradera helt oprovad. Men det blir ju spännande när den kommer.
  • smulan0
    Puffig Pingla skrev 2010-01-30 19:08:22 följande:
    Hihi, jag kuppade en 4a av samma säljare igår. Har handlat av henne tidigare och hon var helt ok (och det är naturligtvis inte jag som har annonsen heller).
    aaaahhhh jag köpte den själv... var ju bara för bra deal för att missa...
  • Sara Mia
    smulan0 skrev 2010-01-30 19:35:00 följande:
    aaaahhhh jag köpte den själv... var ju bara för bra deal för att missa...
    Det gjorde du rätt i. Den är helt underbar. Jag har den royalfärgade från förra kollektionen och är helt såld på wrap-modellen sedan dess. Sååå figursmickrande. Ser fram mot IRL-bild så småningom.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III