• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • maugu
    Mariajac skrev 2010-02-01 13:12:27 följande:
    Slänger in en fråga här för att se om någon kan hjälpa till...Förra veckan blev jag tipsad om en butik som fortfarande (innan påfyllningen kom!) hade Fonda dress kvar. Ringde och köpte en - betalade med kort via telefon inkl 80 kronor i fraktkostnad. Imorgon har det gått en vecka och fortfarande ingen klänning! Jag har mailat butiken för att be dem skicka över reknumret, så jag kan spåra det själv, men i svaret lyckades de undvika den frågan! Jag misstänker därför att de låtit den gå med vanlig post och att den kommit bort. Jag förutsatte att de skickar den rek när de tar 80:- i porto. Så otroligt ledsamt!Jag tror inte att butiken är oseriös, men jag vill ju inte heller betala såpass mycket pengar för ett plagg som kanske inte dyker upp. Vilka skyldigheter/rättigheter har jag som konsument i denna fråga? Någon som kan hjälpa mig?
    Hej!
    Enligt lag (EU) så måste webshopen se till att du får din klänning alt dina pengar tillbaka. De är ansvariga för plagget tills det når dig. Om du behöver mer fakta och om butiken strular-kontakta mig. Har själv haft en dust med ett större företag (utländskt men dock i Europa)där jag fick rätt med hjälp av jurist på EU-kontor.
    Du når mig via min blogg..
  • Sue  Ellen
    Tindrisen03 skrev 2010-02-01 14:06:27 följande:
    Ska dit idag ialla fall så jag kan kolla vad som finns. Kan köpa och skicka om du vill. Vilken stl/förg vill du helst ha? Tror bara att det fanns puder el rose dock.
    Vill du det??? GLAD!!! Kan jag maila dig (mailadress?)
  • Sue  Ellen
    smulan0 skrev 2010-02-01 14:13:35 följande:
    Bor du i skåne? Vad kul! Ska du inte va med på skåneträffen då? Kolla på mortys hemsida!
    Hej hopp! Japp, jag bor i Kristianstad. Har sett att det ska bli en Skåne-träff, men jag kan inte just det datumet. Synd, det hade verkligen varit toppenkul!!
  • Tindrisen03
    Sue Ellen skrev 2010-02-01 14:28:55 följande:
    Vill du det??? GLAD!!! Kan jag maila dig (mailadress?)
    Inboxar dig min mailadress
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Mariajac
    maugu skrev 2010-02-01 14:16:44 följande:
    Hej!Enligt lag (EU) så måste webshopen se till att du får din klänning alt dina pengar tillbaka. De är ansvariga för plagget tills det når dig. Om du behöver mer fakta och om butiken strular-kontakta mig. Har själv haft en dust med ett större företag (utländskt men dock i Europa)där jag fick rätt med hjälp av jurist på EU-kontor.Du når mig via min blogg..
    Stämmer det när det trots allt inte är en renodlat webbutik jag handlat av?

Och trots att vi inte gjort upp innan om rekommenderad frakt - det var bara jag som förutsatte att hon skulle skicka ett såpass dyrt plagg som rek när jag betalade 80:- för att få den skickad?
  • Anna Paulita
    Mariajac skrev 2010-02-01 14:54:10 följande:
    Stämmer det när det trots allt inte är en renodlat webbutik jag handlat av?Och trots att vi inte gjort upp innan om rekommenderad frakt - det var bara jag som förutsatte att hon skulle skicka ett såpass dyrt plagg som rek när jag betalade 80:- för att få den skickad?
    Jag skulle inte förutsätta att 80 kr i frakt innebär rek brev. När det är så pass dyrt porto tror jag det ofta handlar om hanteringskostnader.

Men jag hoppas du får din klänning snart ändå.
    Jag vägrar bara vara mamma...
  • Mariajac
    Anna Paulita skrev 2010-02-01 15:35:25 följande:
    Jag skulle inte förutsätta att 80 kr i frakt innebär rek brev. När det är så pass dyrt porto tror jag det ofta handlar om hanteringskostnader.Men jag hoppas du får din klänning snart ändå.
    Nej, det var väl dumt att förutsätta det. Men likväl: De flesta webbutiker jag handlat av skickar rek när det man shoppat för en viss summa. Och jag undrar i huvudsak vilka rättigheter jag har OM den inte dyker upp. Får jag skylla mig själv eller kan jag kräva något tillbaka?

Hoppas också att den dyker upp. Verkar som om man inte kan leva utan en Fonda dress.
  • Sara Mia

Idag kom så äntligen min Noblesse coat, chocolat från Ajabaja. Jag är såå nöjd. Det enda som förvånade mig mycket var att den kom i ett vadderat kuvert direkt i brevlådan, alltså inte på något spårbart sätt. Kuvertet var ordentligt tillknycklat och pappersdelen hade rivits sönder på ett par ställen, men som tur var bubbelplasten intakt så kappan var hel. Men jag funderar ändå hur de törs chansa och skicka så pass dyra plagg direkt i brevlådan utan spårbarhet. Ja, ingen skada är ju skedd för min del, men ändå....Är det för att hålla lägsta möjliga portokostnad? Någon som vet?

• Stargirl
    Sara Mia skrev 2010-02-01 16:14:51 följande:
    Idag kom så äntligen min Noblesse coat, chocolat från Ajabaja. Jag är såå nöjd. Det enda som förvånade mig mycket var att den kom i ett vadderat kuvert direkt i brevlådan, alltså inte på något spårbart sätt. Kuvertet var ordentligt tillknycklat och pappersdelen hade rivits sönder på ett par ställen, men som tur var bubbelplasten intakt så kappan var hel. Men jag funderar ändå hur de törs chansa och skicka så pass dyra plagg direkt i brevlådan utan spårbarhet. Ja, ingen skada är ju skedd för min del, men ändå....Är det för att hålla lägsta möjliga portokostnad? Någon som vet?
    Ajabaja har aldrig skickat ngt rekomenderat till mig. Jag har varit kund i säkert 5 år och ibland kunnat köpa för 4-5 tusen i taget. ALDRIG har det kommit annat än med vanligt porto.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Tindrisen03
    Stargirl skrev 2010-02-01 16:17:28 följande:
    Ajabaja har aldrig skickat ngt rekomenderat till mig. Jag har varit kund i säkert 5 år och ibland kunnat köpa för 4-5 tusen i taget. ALDRIG har det kommit annat än med vanligt porto.
    Förmodligen har de väl inte några dåliga erfarenheter av att saker kommer bort. Tycker generellt att det inte ofta skickas rek fr webshoppar. Blir väl billigare för dem att chansa med vanlig post med de enhetsfrakter de har och sedan ersätta köparen vid de få tillfällen som i såfall det händer att varor kommer bort.
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III