• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Pokergirl
    smulan0 skrev 2010-02-02 21:27:24 följande:
    Hon skrev att det var en affär som gått i konkurs och hon säljer av kläderna. Ja, ja när jag köpte mitt plagg hade jag ingen aning om att hon hade haft så många plagg ute! Bra att andra aktar sig eftersom det helt klart verkar skumt! Får väl se om jag får plagget och sen kommer jag att anmäla till tradera så de får upp ögonen!
    Märkligt att gå i konkurs och ha vårkollektionen i lager. Om man kursar brukar ju leverantörer ta tillbaka produkter som täcker obetalda fodringar.
    * * * Cornelia 091030 * * *
  • Bambiblogg
    Pokergirl skrev 2010-02-02 21:35:27 följande:
    Märkligt att gå i konkurs och ha vårkollektionen i lager. Om man kursar brukar ju leverantörer ta tillbaka produkter som täcker obetalda fodringar.
    Ja, låter som en lögn faktiskt.
  • jojoa75
    Hon skrev att det var en affär som gått i konkurs och hon säljer av kläderna. Ja, ja när jag köpte mitt plagg hade jag ingen aning om att hon hade haft så många plagg ute! Bra att andra aktar sig eftersom det helt klart verkar skumt! Får väl se om jag får plagget och sen kommer jag att anmäla till tradera så de får upp ögonen!
    hmm då är det nog samma som jag mailade via en av hennes auktioner i höstas. Ganska tidigt på hösten tror jag att det var.
    Hon hade många auktioner ute på nya plagg, så jag mailade o frågade henne var de kom ifrån o undrade om jag kunde få se kvitto för att jag var rädd för kopior blablabla.
    Det var samma svar jag fick då som du har fått nu..
  • Hilti

Undrar om en av "mina" säljare läser här? Nu fick jag nyss mail från den som har skickat kvitto på att mina penger är på väg tillbaka till mig. Det står så här: "Om paketet inte kommer senast imorgon, måste jag kolla med min bank eftersom pengarna är dragna"

Varför skulle ett paket som har varit borta i 3 veckor komma i morgon? Varför skicka kvitto i fredags om att pengerna är överförda? Om pengerna är dragna från hennes konto, borde jag vel ha mottagit dom?

Jag tror jag blir knäpp... hur är det möjligt?

• Duntoffla
    Låter mysko att man har så mycket nytt när man konkursar
    jojoa75 skrev 2010-02-02 21:39:04 följande:
    hmm då är det nog samma som jag mailade via en av hennes auktioner i höstas. Ganska tidigt på hösten tror jag att det var. Hon hade många auktioner ute på nya plagg, så jag mailade o frågade henne var de kom ifrån o undrade om jag kunde få se kvitto för att jag var rädd för kopior blablabla. Det var samma svar jag fick då som du har fått nu..
    Skumt...
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Morty

Någon här i tråden som varit på Borgeby Kids & Friends på sistone? Undrar mest om de har kvar några ullstrumpor.

• Duntoffla
    Hilti skrev 2010-02-02 21:44:45 följande:
    Undrar om en av "mina" säljare läser här? Nu fick jag nyss mail från den som har skickat kvitto på att mina penger är på väg tillbaka till mig. Det står så här: "Om paketet inte kommer senast imorgon, måste jag kolla med min bank eftersom pengarna är dragna" Varför skulle ett paket som har varit borta i 3 veckor komma i morgon? Varför skicka kvitto i fredags om att pengerna är överförda? Om pengerna är dragna från hennes konto, borde jag vel ha mottagit dom? Jag tror jag blir knäpp... hur är det möjligt?
    Låter ju nästan så¨...
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Minatre

Hej på er! Ser att ni pratar om skumma säljare. Usch, börjar kännas obehaligt. Har köpt ett och annat OM plagg på tradera men har lyckligtvis inte blivit lurad eller fått någon kopia. Jag köper dock helst nyinköpt från butik men det är ju inte alltid man får tag på det man vill ha eller så är man ute efter plagg från någon äldre kollektion. Jag är däremot mycket noggran med att kolla upp tidigare omdömen och vad för typ av kläder som säljaren har ute/har haft tidigare.

Har också undrat varför vissa säljer helt nya kläder från vårens kollektion till så lågt utropspris... Skulle tippa på stöldgods.

• Tuffelisa

Jag har en till teori om nya plagg på tradera. Finns ett flertal säljare som är företagare som säljer kläder från sina butiker, men de säljer kläderna som privatpersoner. Förmodligen skriver de av kläderna som svinn eller bokför med förlustförsäljning i butikerna och säljer sedan på tradera utan att redovisa intäkterna, så allt går rakt ner i fickan.
    Två såna har jag stött på hittils.

Jag skulle också väldigt gärna vilja ha en sån där lista på oseriösa säljare om någon fått ihop en :)

• Pyttisens mamma

Mkt prat om tradera och blocket idag ser jag.... Jag har i alla fall fått hem ett paket idag, en velour hooded tunic i almost black, köpt på just tradera. Och det gick bra! :) Bild i bloggen för nyfikna

http://rasmusnoel.blogspot.com

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III