• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Morty
    Sue Ellen skrev 2010-02-02 13:12:42 följande:
    Får ni svar från Anna på Country-Dreams när ni mailar...? Jag skickade en retur (byte av storlek) till henne i måndags förra veckan, och när jag nu mailat (tre gånger) och frågat om returen kommit fram så får jag inget svar på min fråga... Fick ett svar i torsdags att "vi har ej hanterat denna veckans returer". Men jag vill ju ha min top (en vit 100 gr frill top) jag har betalt för. Någon här som har erfarenhet av byten / returer hos CD? Hur har det funkat?
    Har du provat ringa? Jag har bara bytat en gång och då åkte jag hem till henne. Men numera finns de i Malmö.
  • Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-02-02 13:15:15 följande:
    Har du provat ringa? Jag har bara bytat en gång och då åkte jag hem till henne. Men numera finns de i Malmö.
    Hej! Nej, jag har bara mailat. Väntar någon dag till, sen ringer jag om paketet inte dyker upp i min postlåda.
  • Morty
    Sue Ellen skrev 2010-02-02 13:24:22 följande:
    Hej! Nej, jag har bara mailat. Väntar någon dag till, sen ringer jag om paketet inte dyker upp i min postlåda.
    Ja, man vill ju veta så att plagget kommit fram till dem o s v. Sen längtar man tills man får det rätta plagget i retur.
  • Sue  Ellen
    Morty skrev 2010-02-02 13:32:37 följande:
    Ja, man vill ju veta så att plagget kommit fram till dem o s v. Sen längtar man tills man får det rätta plagget i retur.
    Precis!! Tänk om paketet jag skickade som retur inte kommit fram till dem??? Usch - hemska tanke.
  • Tabby
    Waomi skrev 2010-02-02 09:43:16 följande:
    Jag har ett par namn som man ska akta sig för att göra affärer med.. Kan man skriva ut dom här i tråden.. jag menar *undrar* bryter det mot några regler? Det är privatpersoner..Sen undrar jag om nå´n vet hur jag ska få tag i en Once in a life time coat, svart 3;a .. Jag har precis ( i höstas ) "upptäckt" Odd Molly och jag är så fast !
    Inboxa gärna namnen till mig  med.
  • Ullis 10

Det tog en evighet för min del, men funkade till slut. Fick inga svar de första mailen.

• Sylt

Bläh, trist med skummisar och typer som försker luras.
    Själv höll jag på att bli lurad av en säljare här på FL för lääänge sedan. Lång historia kort är att hon försökte lura mig, inte skicka varan + sälja den igen till ngn annan. Efter tjafs (o hot) skickade hon saken till mig. Då var den trasig. Trodde att jag skulle få ett bryt. Efter detta är jag mkt försiktig. Försöker skicka rek. i de fall där det går. Hoppar hellre över ett "fynd" än att riskera för mkt.
    Tradera känns ju liiite säkrare med sina omdömen, men visst det finns ägg där med

• Stargirl
    Sylt skrev 2010-02-02 16:04:51 följande:
    Bläh, trist med skummisar och typer som försker luras.Själv höll jag på att bli lurad av en säljare här på FL för lääänge sedan. Lång historia kort är att hon försökte lura mig, inte skicka varan + sälja den igen till ngn annan. Efter tjafs (o hot) skickade hon saken till mig. Då var den trasig. Trodde att jag skulle få ett bryt. Efter detta är jag mkt försiktig. Försöker skicka rek. i de fall där det går. Hoppar hellre över ett "fynd" än att riskera för mkt.Tradera känns ju liiite säkrare med sina omdömen, men visst det finns ägg där med
    Jag läste att per hundra omdömen så får man ha 3 negativa för att det ska vara en bra säljare. Köp inget av ngn som har färre än 50 omdömen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-02-02 13:02:18 följande:
    Kan inte någon här inne sammanställa de namn och Alias på personer som man ska akta sig för på Tradera, blocket med mera. Känns som att flera här inne blivit lurade och då är det ju superbra om man har en varningslista där dessa namn finns sammanställda. Man skulle även kunna ha med neg erfarenheter av webshoppar.Jag skulle kunna sammanställa om jag bara fick uppgifterna inboxade till mig.
    Det vore superbra med någon sorts lista. Man kan väl inboxa sin privata mail sedan så är det ju ingen som kan ha någon åsikt. jag skulle också gärna vilja ha namnen.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III