• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Solglimten 06
    Sara Mia skrev 2010-02-02 17:26:03 följande:
    Det vore superbra med någon sorts lista. Man kan väl inboxa sin privata mail sedan så är det ju ingen som kan ha någon åsikt. jag skulle också gärna vilja ha namnen.
    Jag skulle oxå gärna vilja ha namnen så att man kan undå att bli lurad! Inboxa mig gärna!
  • smulan0

jag mailade säljaren nu och fick svar att den är på väg. Det tolkar jag som att hon har skickat den. Så om den inte kommer imorgon kommer jag att anmäla till tradera och skicka mail att jag ger negativt omdöme om hon inte har en bra förklaring. Hon har ju en hög annonser ute nu så då kanske man kan varna någon.... Jag vet att hon och en annan säljare som också har mycket ute nu har hänvisat till varandras annonser tidigare så om denna är skum kanske den andre också är det. Som sagt, jag ger det till imorgon annars så....

• Pokergirl

Inboxa mig gärna vilka säljare och köpare man ska akta sig för. Gärna även med fall-beskrivning så en historia finns som styrker.

Jag kan sammanställa och skicka ut via mail till de som önskar, då blir det ingen offentlig lista som ligger ute för allmänheten.

* * * Cornelia 091030 * * *
  • isako
    Sue Ellen skrev 2010-02-02 13:24:22 följande:
    Hej! Nej, jag har bara mailat. Väntar någon dag till, sen ringer jag om paketet inte dyker upp i min postlåda.
    När det gäller VD så är hon tyvärr superdålig på att svara på mail vilket är tok konstigt då hon är VÄÄÄÄRLDENS goaste i tfn och är super pratglad! Men! Hon har numera anställt en tjej till och flyttat till nya lokaler i Malmö så det skall snart vara ordning på torpet igen
    Pokergirl skrev 2010-02-02 18:23:01 följande:
    Inboxa mig gärna vilka säljare och köpare man ska akta sig för. Gärna även med fall-beskrivning så en historia finns som styrker.Jag kan sammanställa och skicka ut via mail till de som önskar, då blir det ingen offentlig lista som ligger ute för allmänheten.
    Bra idé!

Jag tar också gärna nick på de som inte är bra. Är väldig mån själv om att allt skall vara 100% och vill inte ha att göra med de som inte har samma inställning som jag.
  • isako
    isako skrev 2010-02-02 18:46:39 följande:
    När det gäller VD så är hon tyvärr superdålig på att svara på mail vilket är tok konstigt då hon är VÄÄÄÄRLDENS goaste i tfn och är super pratglad! Men! Hon har numera anställt en tjej till och flyttat till nya lokaler i Malmö så det skall snart vara ordning på torpet igen Bra idé!Jag tar också gärna nick på de som inte är bra. Är väldig mån själv om att allt skall vara 100% och vill inte ha att göra med de som inte har samma inställning som jag.
    haha CD skall det juh vara -- Country-dreams
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Hilti

Oj, det låter som det är flera än mig som är lurade på Blocket. Skulle tacksamt ta emot listan, och om inte samma namn som jag har finne med skulle jag vilja lägga till dom.

Den ena av dom har lovat mig pengerna tillbaka i en veckas tid, men fortfarande har jag inte mottagit dom. Denna säljaren har ochså mailat kvitto på överföringen. Vad arg jag blir....

• Frusna flickan

Nu skriver kornelja att hon är syster med wera2000...........................

Som jag "Handlat av tidigare och varit nöjd"

• Tindrisen03
    Hilti skrev 2010-02-02 19:50:19 följande:
    Oj, det låter som det är flera än mig som är lurade på Blocket. Skulle tacksamt ta emot listan, och om inte samma namn som jag har finne med skulle jag vilja lägga till dom.Den ena av dom har lovat mig pengerna tillbaka i en veckas tid, men fortfarande har jag inte mottagit dom. Denna säljaren har ochså mailat kvitto på överföringen. Vad arg jag blir....
    Måste vara samma som min..inboxar dig!
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Tindrisen03
    Frusna flickan skrev 2010-02-02 19:53:49 följande:
    Nu skriver kornelja att hon är syster med wera2000...........................Som jag "Handlat av tidigare och varit nöjd"
    Och vad spelar det för roll?!! Måste båda vara kriminella för att en är det? Har du handlat av syrran ens?
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Frusna flickan

Uasch vad trist men eftersom blocket-tjejen erkände allt och skrev att hon nu tänkte betala kanske hon gör det för att slippa den där anmälan.. Hoppas det.

Och smulan, jag håller tummarna för fin wrap i brevlådan. För mig blir det inget eftersom jag inte vill utan garanti. Jag kanske får neg för jag har ju gjort "fel" som inte följde villkoren i auktionen där payson garanti inte erbjöds men jag visste ju inte att hon var skum förrän direkt efetr vinsten... Hon /han har ju massor med goda omdömen.

Jag undrar var dessa "systrar" får tag på alla kläder? Stöldgods? eller hur kan de elelr den personen ha så många helt nya plagg som säljs med 40% rabatt??

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III