• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Morty
    Flock skrev 2010-02-05 15:13:59 följande:
    Är inne och tjuvläser lite då och då.. Jag är inte så hemma i detta med Odd Molly så det känns ju inte som jag är till så mycket hjälp.. Men vill gärna dela med mig av mitt första köp! Denna vann jag precis, SÅ GLAD!!!  www.tradera.com/Odd-Molly-Lovely-Knit-strl-1-...
    *vinkar*
    Grattis!!! Den var jättefin! Antar att outfiten är spikad nu. Vad skoj!!!
  • Mabimao

Jag vill köpa en Tenfold men vet inte vilken färg.....Chalk, almost black eller dark powder.
    Men jag har inte sett dark powder säljas någonstans. Kan ni hojta om ni ser?

Köp har det blivit....en poplin s/s frill i rött. Har den innan i vitt och rosa och använder dem jämt på sommaren. Så fin och klassisk OM blus.

Ha det töser, nu skall jag städa fjällstuga!

• jojoa75
    smulan0 skrev 2010-02-05 13:27:32 följande:
    nästa vårsläpp uppe på just country dreams. Har haft positiva erfarenheter från henne förutom att hon försökte hävda att man inte hade bytesrätt på rea vilket  man ju alltid har när man handlar på nätet... Ska ni köpa något idag? Är sugen på tenfold knit i dark red eller almost black,x-stitch i blue och poplin blouse i vitt eller rött! Men budgeten ger tyvärr INTE utrymme för allt man önskar sig! Hoppas ingen gillar de sakerna så de är kvar till rean... (som om)
    Tycker tyvärr att det är många webshopar som försöker friskriva sig från byte/öppet köp när det rör sig om rea..
    Det kan dom ju som du säger inte göra..
  • Flock
    Morty skrev 2010-02-05 18:26:37 följande:
    *vinkar* Grattis!!! Den var jättefin! Antar att outfiten är spikad nu. Vad skoj!!!
    HEJ!!
    Tack! Jag är så glad Började nästan ge upp hoppet att jag skulle hitta en till festen, men skam den som ger sig... Är så nöjd över att banden är i helt annan färg, precis vad jag ville ha...
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • OMolly

Hej hej!

Har nyligen blivit helt Odd molly frälst... åååh vad ljuvliga dessa plagg är... och som många... eller alla har skrivit så doftar de ju helt underbart.
    Sitter här med mitt första köp en svart velour hooded tunic..  o jag fullkomligt älskar den.
    Gjorde  min andra beställning igår, en continent x-stich dress i blossom. Någon som har den? Vad tycker ni om den? Hur är den i storleken.? Den fanns i bara storleken 0 kvar och nu är jag lite orolig att den inte ska passa mig, (jag har 36 strl i vanliga fall).

Ha en trevlig kväll.
    <!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

• Skrutteruttan
    OMolly skrev 2010-02-05 20:06:31 följande:
    Hej hej!Har nyligen blivit helt Odd molly frälst... åååh vad ljuvliga dessa plagg är... och som många... eller alla har skrivit så doftar de ju helt underbart. Sitter här med mitt första köp en svart velour hooded tunic..  o jag fullkomligt älskar den. Gjorde  min andra beställning igår, en continent x-stich dress i blossom. Någon som har den? Vad tycker ni om den? Hur är den i storleken.? Den fanns i bara storleken 0 kvar och nu är jag lite orolig att den inte ska passa mig, (jag har 36 strl i vanliga fall).Ha en trevlig kväll. <!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->
    Det beror nog lite på hur du är skapt...den är ganska tight uppill men generös nedtill, så om du inte är alltför storbystad så blir det säkert bra!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Stargirl

Men Kettle Cardigan kostar 3699....det är för mycket tycker jag. Jag vill inte betala nästa 4000 för en kofta. Hur gärna jag än vill ha den. Iofs hade ingen just den röda hemma men skulle väldigt gärna köpa den. Men det blir det inte ändå.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • gambia90

åhhh...är sugen på en xstich. Jag tycker att de är oddmollys finaste plagg.

På OMträffen provad jag ej me brösten fick liksom inte plats. Så det är nog ingen idè att beställa en och hoppas att brösten krympt eller plaggen blivit större. Speciellt inte nu då man passerat v.20

;)

Men ååhh vad jag avundas er som kan ha dem!

• OMolly
    Skrutteruttan:

Tack för svaret. Då kommer den nog passa perfekt.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III