• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Stargirl

Idag hade jag lagt fram kläder till kalaset vi ska ha men ångrade mig som vanligt. Ram plockade jag min taradiddle som hängt orörd seda Oktober.... har ni också favvoplagg som hänger orörda månad efter månad?

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-06 11:52:26 följande:
    Idag hade jag lagt fram kläder till kalaset vi ska ha men ångrade mig som vanligt. Ram plockade jag min taradiddle som hängt orörd seda Oktober.... har ni också favvoplagg som hänger orörda månad efter månad?
     Nej, de plagg som hänger orörda säljer jag. Även om de är fina. Men jag vet av erfarenhet att hänger de för länge kommer de inte heller att bli använda. Undantaget säsongskläder såklart

Hoppas att kalaset blir mysigt!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Pyttisens mamma

Måste bara berätta vad maken sa igår... Jag är ju nyligen molly-frälst, och har den senaste månaden handlat typ 5 plagg. Mestadels av mina egna sparpengar men några har jag betalt halva och våra gemensamma pengar har betalt halva. Men han har gnällt lite och tyckt att det var dyra kläder, och jag har försvarat med att jag varit grymt trött på min tråkiga klädstil och trista kläder och vill göra en förändring i garderoben. I alla fall, igår kom han och sa att jag skulle glömma det han sagt innan, han höll med om att kläderna var jättefina, och att jag behövde den förändringen :)

• Duntoffla
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-06 12:24:39 följande:
    Måste bara berätta vad maken sa igår... Jag är ju nyligen molly-frälst, och har den senaste månaden handlat typ 5 plagg. Mestadels av mina egna sparpengar men några har jag betalt halva och våra gemensamma pengar har betalt halva. Men han har gnällt lite och tyckt att det var dyra kläder, och jag har försvarat med att jag varit grymt trött på min tråkiga klädstil och trista kläder och vill göra en förändring i garderoben. I alla fall, igår kom han och sa att jag skulle glömma det han sagt innan, han höll med om att kläderna var jättefina, och att jag behövde den förändringen :)
    Kul när det blir uppskattat hemma!
  • Bina
    Pokergirl skrev 2010-02-06 00:43:48 följande:
    Jag börjar ha sammanställt listan nu, väldigt många som varnar som samma säljare! Har ni fler personer som ni anser vara frågetecken så maila mig. Sammanställer imorgon.
    Jag blir väldigt glad om jag får ta del av den listan. {#lang_emotions_flower}
  • Bambiblogg

Vad tror ni om fondan i rött? Kommer det inte bli underbart?

Jag är lite sugen på en Livingloving dress efter Katinkas provning, tror ni att man kan ha den som en vanlig klänning även fast det är en underklänning? Den är så fin så man vill ju visa upp den!

• Bina
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:40:51 följande:
    Vad tror ni om fondan i rött? Kommer det inte bli underbart? Jag är lite sugen på en Livingloving dress efter Katinkas provning, tror ni att man kan ha den som en vanlig klänning även fast det är en underklänning? Den är så fin så man vill ju visa upp den!
    Jag tycker absolut man kan ha den som klänning - rätt person alltså - JAG skulle inte kunna det men ni som är lite spädare i kroppen kan det absolut! (med eller utan kula på magen)
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:40:51 följande:
    Vad tror ni om fondan i rött? Kommer det inte bli underbart? Jag är lite sugen på en Livingloving dress efter Katinkas provning, tror ni att man kan ha den som en vanlig klänning även fast det är en underklänning? Den är så fin så man vill ju visa upp den!
    Kommer det en röd Fonda? Det låter himla fint.

Ang Livingloving så tror jag kanske att jag skulle använda en sån fast med en tunn kofta över. Av någon anledning tycker jag att den blå känns minst nattlinneaktig ut (borde vara tvärtom) och mest somrig. Men jag har som sagt då heller inte sett dem IRL
  • Bambiblogg
    Duntoffla skrev 2010-02-06 12:47:01 följande:
    Kommer det en röd Fonda? Det låter himla fint.Ang Livingloving så tror jag kanske att jag skulle använda en sån fast med en tunn kofta över. Av någon anledning tycker jag att den blå känns minst nattlinneaktig ut (borde vara tvärtom) och mest somrig. Men jag har som sagt då heller inte sett dem IRL
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne http://gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mina-vanner.html , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet.

Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: http://bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-varkollektionen.html
  • Bina
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:56:50 följande:
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mi... , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet. Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-...
    jennus det här var fånigt.. du är ju Bambi.. vem försöker du lura?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III