• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • smulan0

nästa vårsläpp uppe på just country dreams. Har haft positiva erfarenheter från henne förutom att hon försökte hävda att man inte hade bytesrätt på rea vilket  man ju alltid har när man handlar på nätet...

Ska ni köpa något idag? Är sugen på tenfold knit i dark red eller almost black,x-stitch i blue och poplin blouse i vitt eller rött! Men budgeten ger tyvärr INTE utrymme för allt man önskar sig! Hoppas ingen gillar de sakerna så de är kvar till rean... (som om)

• Morty
    smulan0 skrev 2010-02-05 13:27:32 följande:
    nästa vårsläpp uppe på just country dreams. Har haft positiva erfarenheter från henne förutom att hon försökte hävda att man inte hade bytesrätt på rea vilket  man ju alltid har när man handlar på nätet... Ska ni köpa något idag? Är sugen på tenfold knit i dark red eller almost black,x-stitch i blue och poplin blouse i vitt eller rött! Men budgeten ger tyvärr INTE utrymme för allt man önskar sig! Hoppas ingen gillar de sakerna så de är kvar till rean... (som om)
    Nej, hittade inget som jag vill ha hos CD. Får se vad Ajabaja tar in. Bra för plånboken om inget annat.....
  • Sara Mia

Sitter lugnt tillbakalutad och känner ingen hets över detta släpp ännu. Vet egentligen inget särskilt som jag vill ha. Annat var det med höst- och vinterkollektionen. Men saker och ting har ju ändrats förr. Sedan blir det annat när man får se plaggen provas eller IRL i butik. Men det känns ändå skönt att inte stressa inför detta. Jag gläds med er andra som plockar hem godbitar ni väntat på.

• Sylt
    Sara Mia skrev 2010-02-05 13:40:46 följande:
    Sitter lugnt tillbakalutad och känner ingen hets över detta släpp ännu. Vet egentligen inget särskilt som jag vill ha. Annat var det med höst- och vinterkollektionen. Men saker och ting har ju ändrats förr. Sedan blir det annat när man får se plaggen provas eller IRL i butik. Men det känns ändå skönt att inte stressa inför detta. Jag gläds med er andra som plockar hem godbitar ni väntat på.
    Sitter också lugnt och fint framför datorn i min nya velour hood. Snabb leverans från http://www.bohemiadesign.co.uk/ , beställde i söndags o fick igår!

Känner inte heller att det är ngt som jag "måste" ha. Men vis av erfarenhet gissar jag att efter ett tag kommer jag att försöka få tag i läckerbitar som varit slut sedan länge... Så är det att vara segstartad
  • storblomman
    Bambiblogg skrev 2010-02-05 12:43:00 följande:
    Håller tyvärr med. Har också bara haft strul med CD och hon svarar aldrig på mail. AjaBaja och TintinStyle är de bästa webbutikerna enligt mig!
    Å nej! Har nyligen reklamerat en tröja från CD och innan jag har fått besked har jag fått påminnelse på fakturan....
    Var ett hål i och jag skickade tillbaka med vändande post i stort sett. Mailade igår om att jag fått påminnelse och vill ha besked om hur jag ska göra med betalning osv. Men håller verkligen med om att de inte är så snabba med att svara.....
  • brawny
    storblomman skrev 2010-02-05 14:27:06 följande:
    Å nej! Har nyligen reklamerat en tröja från CD och innan jag har fått besked har jag fått påminnelse på fakturan....Var ett hål i och jag skickade tillbaka med vändande post i stort sett. Mailade igår om att jag fått påminnelse och vill ha besked om hur jag ska göra med betalning osv. Men håller verkligen med om att de inte är så snabba med att svara.....
    Om jag var du skulle jag ringa eftersom du tagit på faktura så du inte får påminnelse eller inkasso på den. Jag har precis fått ett inkassokrav på varor som jag returnerat. Gissa om jag var arg som ett bi! Hon har med andra ord inte skött krediteringen av fakturan utan bara lämnat den och här sitter jag med ett inkassokrav i handen. Känns INTE roligt!
  • Stargirl
    brawny skrev 2010-02-05 14:38:23 följande:
    Om jag var du skulle jag ringa eftersom du tagit på faktura så du inte får påminnelse eller inkasso på den. Jag har precis fått ett inkassokrav på varor som jag returnerat. Gissa om jag var arg som ett bi! Hon har med andra ord inte skött krediteringen av fakturan utan bara lämnat den och här sitter jag med ett inkassokrav i handen. Känns INTE roligt!
    Jag har fått brev från kronofogden för varor jag aldrig fått och därmed avbeställt efter flera månader av väntan. Gissa hur kul det känns....
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Mamma2001

Har precis suttit och kikat igenom de webbutiker som släppt lite mer vårnytt! Har dock inte hittat något jag riktigt vill ha. Blev lite svag för "poplin s/s frilled blouse" med de nya färgerna. Men jag hoppar och nöjer mej med att jag har denna blus i både rosa & vitt sedan innan.........

Ang Country Dreams:
    De gånger jag handlat där har leveransen varit supersnabb! Inget som strulat och hon har svarat omgående på mina mail och frågor iaf. Samt varit väldigt hjälpsam att kunna "boka" något jag verkligen velat haft och mailat mig samma dag som hon packat upp de Odd Molly plagg jag varit ute efter - Kanonservice!
    Däremot ska jag väl inte säga att jag handlar där speciellt ofta, men ibland. Kör oftast på tintinstyle.se online!

• Mamma2001
    Tindrisen03 skrev 2010-02-05 07:37:23 följande:
    Livingloving dress ligger ju under underkläder på OM sida. Ser ni det som en klänning el en underklänning?
    oj, jag tycker mer det är en klänning! Då ser jag hellre Appeteaser dressen som underkläder.. Men funkar som klänning den med tycker jag!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III