• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Solglimten 06

Jag är arg som ett bi. Hade ett Mollyplagg till salu på T där jag använde produktbilden, såsom "de flesta andra" också gör. Plagget var uppe i en hiskeligt hög summa pga av två som budat mot varandra, och vips, så får jag mail från tradera att auktionen stängts ner pga felaktig bild????

Då skall väl alla andra auktioner på Mollysar oxå i princip stängas ner då oxå. Hur gör man nu - känns ju lagom kul, även om jag fotar och lägger upp igen så lär det ju inte bli lika högt pris igen. Arg, arg, arg.
    Varför har de stängt ner bara min? Vad kan man göra? Tacksam för svar!

• Anna76

Har fastnat lite för Bunt lovely kniten som dykt upp i ett par butiker idag. Men hur kan det skilja 200 kr mellan dem? Är det inte OM som sätter priserna centralt??

• Sue  Ellen

Hallå hallå alla! Vill bara berätta att min top från Country Dreams kom idag i posten...!
    Bakgrund: Jag beställde en Fonda Dress och en 100gr frill top. Fondan satt som en smäck, topen var för stor.
    Jag skickade tillbaka topen (efter att ha pratat med Country-Dreams först) och sedan började min väntan. Jag skickade paketet den 25 januari. Sedan dess har jag mailat, mailat, mailat och ringt för att höra om min retur / byte kommit till dem. Idag ringde jag igen och undrade vart mitt byte tagit vägen, men då kunde de ej se att jag skickat in något. Fick tårar i ögonen. 800 pix kan man ha mycket skoj för, synd att posten slarvat bort det, tänkte jag.

Men idag i posten kom...: en ny 100 gr frill top i rätt storlek.

?!?!?!?!?

Haha, jaja, nu är allt löst i alla fall.

• Stargirl
    Anna76 skrev 2010-02-05 16:11:49 följande:
    Har fastnat lite för Bunt lovely kniten som dykt upp i ett par butiker idag. Men hur kan det skilja 200 kr mellan dem? Är det inte OM som sätter priserna centralt??
    De sätter ett rek pris sen är det upp till varje butik att bestämma priset själva. Det får enligt lag inte finnas ngn pris regel från leverantören. Bara ett REK pris.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Pyttisens mamma
    Sue Ellen skrev 2010-02-05 16:19:29 följande:
    Hallå hallå alla! Vill bara berätta att min top från Country Dreams kom idag i posten...! Bakgrund: Jag beställde en Fonda Dress och en 100gr frill top. Fondan satt som en smäck, topen var för stor. Jag skickade tillbaka topen (efter att ha pratat med Country-Dreams först) och sedan började min väntan. Jag skickade paketet den 25 januari. Sedan dess har jag mailat, mailat, mailat och ringt för att höra om min retur / byte kommit till dem. Idag ringde jag igen och undrade vart mitt byte tagit vägen, men då kunde de ej se att jag skickat in något. Fick tårar i ögonen. 800 pix kan man ha mycket skoj för, synd att posten slarvat bort det, tänkte jag. Men idag i posten kom...: en ny 100 gr frill top i rätt storlek. ?!?!?!?!?Haha, jaja, nu är allt löst i alla fall.
    Vad skönt att det löste sig!
  • Pyttisens mamma
    Flock skrev 2010-02-05 15:13:59 följande:
    Är inne och tjuvläser lite då och då.. Jag är inte så hemma i detta med Odd Molly så det känns ju inte som jag är till så mycket hjälp..Men vill gärna dela med mig av mitt första köp! Denna vann jag precis, SÅ GLAD!!!  www.tradera.com/Odd-Molly-Lovely-Knit-strl-1-...
    Jättefin!
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-02-05 14:42:58 följande:
    Jag har fått brev från kronofogden för varor jag aldrig fått och därmed avbeställt efter flera månader av väntan. Gissa hur kul det känns....
    allvarligt!? men shit, det kan inte ha varit roligt. jag hoppas att mitt löser sig innan de blir inblandade. inkassoföretaget skulle prata med CD o jag är glad att slippa för jag blir bara osams med henne.

fram tills nu har det fungerat utmärkt att handla (för muchos dinares) där men efter det här så kommer jag INTE att göra det mer. ingen kundservice o snorkiga svar.
  • nick name

Jag slog till på en sån där continent stich från nya släppet nu. den vita.
    Jag har aldrig haft nån sådan förut, fast jag alltid sett den som OM:s paradplagg på nåt vis. Det ska bli kul att få äga en! Hoppas den är "normal" i storlek, jag tog en 2:a. (brukar ha 1-2 på OM-plagg)

• Flock
    Pyttisens mamma skrev 2010-02-05 16:29:14 följande:
    Jättefin!
    TACK!
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III