• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Sue  Ellen
    jojoa75 skrev 2010-02-06 14:02:59 följande:
    Slutat läsa Bambi, för mycket reklam mellan varje inlägg, banners alltså, blir så rörigt, plus mycket reklam i inläggen, sponsrad mm.. Man har ju inte tid att springa runt o läsa alla Så då väljer man ju ut vissa som ger en nåt
    Håller med, faktiskt. Tycker det är trist med sponsrade bloggar, faktiskt. Känns roligare att läsa när man vet att det är personens riktiga åsikt, jag tror lätt man kanske "brer på" med berömmet om man blir sponsrad. Jag menar har man tex fått en Fonda Dress GRATIS, kanske man inte skriver att man inte gillar den egentligen...?
    Missförstå mig inte, jag har ingenting alls emot Bambi som person såklart, utan just fenomenet med sponsrade bloggar.
    Molly-mallen gillar jag dock, på hennes sida.
  • Diana och Thea
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 12:56:50 följande:
    Jag är egentligen mest sugen på den blåa. Men Gizmolina (som skriver moderepotage och borde ha koll) säger att det är ett nattlinne gizmolinas.blogg.se/2010/january/godmorgon-mi... , så därför blir jag lite tveksam. Jag vill ju inte att det ska se ut som att jag har gått ut i nattlinnet.Ja den kommer i rött tydligen. Trodde att de flesta här inne följde bambi lika slaviskt som mig: bambi.blogg.se/2010/february/fragor-angaende-...
    Jag läser aldrig Bambis blogg. Jag avskyr bloggar som är sponsrade först. Med det menar jag att en kändis kan välja och vraka vad hon skriver om då hon blir sponsrad med vad helst de vill. Men en vanlig "bloggerska" skriver om det hon får gratis och då blir det verkligen felvänt. Jag litar inte på hennes åsikter om plaggen alls som jag gör med de som köper sina plagg själva. Konstigt nog.....

Läser många andra Odd Molly bloggar dock. Men inte Bambis.
  • Duntoffla
    Bina skrev 2010-02-06 13:43:09 följande:
    garvar och ägnar min eftermiddag åt något annat.. ha en härlig lördag alla Mollytjejer!

Tack detsamma!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Diana och Thea skrev 2010-02-06 14:10:58 följande:
    Jag läser aldrig Bambis blogg. Jag avskyr bloggar som är sponsrade först. Med det menar jag att en kändis kan välja och vraka vad hon skriver om då hon blir sponsrad med vad helst de vill. Men en vanlig "bloggerska" skriver om det hon får gratis och då blir det verkligen felvänt. Jag litar inte på hennes åsikter om plaggen alls som jag gör med de som köper sina plagg själva. Konstigt nog..... Läser många andra Odd Molly bloggar dock. Men inte Bambis.
    Inte ett dugg konstigt. När någon ska recensera och får ett plagg är det ju mycket troligare att man överdriver än om man själv testar ett plagg man själv betalat för.

Jag säger inget om hur folk vill driva sin blogg men det blir enligt mig inte lika trovärdigt som om man "bara" bloggar själv utan sponsring
  • Duntoffla
    Sue Ellen skrev 2010-02-06 13:48:48 följande:
    Jag vill också ha den där listan!! Hur får jag tag i den sen?
    Jag med för den delen.

Nu ska jag sluta spamma tråden Står och stryker min full emb smock. Helt omöjligt ju!
  • jojoa75
    Duntoffla skrev 2010-02-06 14:16:20 följande:
    Inte ett dugg konstigt. När någon ska recensera och får ett plagg är det ju mycket troligare att man överdriver än om man själv testar ett plagg man själv betalat för.Jag säger inget om hur folk vill driva sin blogg men det blir enligt mig inte lika trovärdigt som om man "bara" bloggar själv utan sponsring
    instämmer!
  • Bambiblogg
    Bina skrev 2010-02-06 13:43:09 följande:
    garvar och ägnar min eftermiddag åt något annat..ha en härlig lördag alla Mollytjejer!

Du får tro vad du vill. Men jag tror faktiskt att du blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte haft några bilder alls i mitt galleri tills nu. Har inte orkat uppdatera min presentation eller mitt galleri någon gång. Men som sagt, du får tro vad du vill.

Sue Ellen skrev 2010-02-06 14:09:25 följande:

Håller med, faktiskt. Tycker det är trist med sponsrade bloggar, faktiskt. Känns roligare att läsa när man vet att det är personens riktiga åsikt, jag tror lätt man kanske "brer på" med berömmet om man blir sponsrad. Jag menar har man tex fått en Fonda Dress GRATIS, kanske man inte skriver att man inte gillar den egentligen...? Missförstå mig inte, jag har ingenting alls emot Bambi som person såklart, utan just fenomenet med sponsrade bloggar. Molly-mallen gillar jag dock, på hennes sida.
    Detta med sponsrade bloggar vs. osponsrade bloggar har ju diskuterats förut. Men själv så har jag inget emot sponsrade bloggar, det finns reklam överallt ändå. Jag tycker att jag får ut mycket av bloggen ändå. Men det är väl en smaksak. Jag läser många sponsrade bloggar.
  • Puffig Pingla
    Stargirl skrev 2010-02-06 13:20:41 följande:
    Meeeeen.....man kan inte lura folk i denna tråden....dont even go there.
    Agree....... Klantisch Bambi!
  • brawny
    ellianne skrev 2010-02-06 00:39:52 följande:
    Jag har en vit och en brun, vilken av dem menar du? Den bruna har beige brodyr på ärmen, den vita har jag inte här men kan kolla i morgon.
    Jag menar den i Dark Powder. Såg inte att jag missat att skriva det.
  • brawny
    ellianne skrev 2010-02-06 00:44:35 följande:
    Glöm det, kollade din blogg och såg att det var den i powder...Den har jag inte tyvärr (den är sååå snygg!)
    ah, jag missade att du redan noterat det. Ja, den är fin men jag skulle gärna ha den i vitt också...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III