• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Stargirl

Tillbax från Kina och HongKong!!! Måste börja läsa ikapp *phuuu* kika in i bloggen så får ni se lite bilder från resan!!

• jojoa75
    smulan0 skrev 2009-11-24 09:53:44 följande:
    hmmm... fast det är ändå mer ull i lovely kniten?! funderar på att köpa i julklapp på CD men vill inte ge bort en stickig kofta som inte går att byta...
    Många ställen erbjuder lite längre öppetköp el returrätt nu i jultider om man ber om det, kolla med dom!
    Ja det är möjligt att det är mer ull i lovelykniten, jag upplever den ändå som mindre stickig än firstlady. Men jag tycker inte att firstlady är spec stickig, ,men mer än den andra
  • smulan0
    jojoa75 skrev 2009-11-24 10:04:12 följande:
    Många ställen erbjuder lite längre öppetköp el returrätt nu i jultider om man ber om det, kolla med dom! Ja det är möjligt att det är mer ull i lovelykniten, jag upplever den ändå som mindre stickig än firstlady. Men jag tycker inte att firstlady är spec stickig, ,men mer än den andra
    tack för hjälpen!
  • malinoski
    Skrutteruttan skrev 2009-11-23 07:46:03 följande:
    Åh tack, det vore verkligen jättesnällt
    Ledsen för sent svar, har haft problem med nätet..
    Tyvärr var koftan slut även i min butik!
    Hoppas du hittar någon annanstans! :)
  • malinoski
    brawny skrev 2009-11-23 21:47:37 följande:
    Bina & Frusna flickan: Tack för svaren. Det blir en almost black i stl 2. Jag är helt nyinflyttad till Söder i Stockholm o undrar om ngn kan berätta för mig vilka butiker med Odd Molly som finns i närheten? Jag vet ju att Odd Mollys egna butik finns på Humlegatan, sen att det finns på NK o Åhlens City men annars är jag rätt lost... Please help!
    Å nu fick jag precis hjärsläpp, men vet att det finns en superbra butik på söder i närheten av mariatorget, Hornsgatan/ Swedenborgsgatan någonstans. Pure and Simple heter den i alla fall!
  • malinoski

Frusna flickan skrev 2009-11-23 22:19:25 följande:

Tack! Jag har väntat på lite rea för att få en anledning att köpa en till kofta i härlig färg. Köpte ju lovely knit i almost black. Älskar den i pink från förra året men de ses sällan. Royal är väl också fin?
    Jag har Lovely i Royal och den är helt underbar! En färg man blir så lycklig av!! Så den rekommenderar jag.. :)
  • Skrutteruttan
    malinoski skrev 2009-11-24 12:20:59 följande:
    Ledsen för sent svar, har haft problem med nätet..Tyvärr var koftan slut även i min butik!Hoppas du hittar någon annanstans! :)
    Åh tack för att du kikade åt mig {#lang_emotions_smile}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • joline ellen oliwia

åå, jag älskar odd molly fast man är 19 år, haha :P
    Mamma som köpte det till sig men fastande lite för märket och började kolla i deras webshop. Kläderna går bra över magen också =)
    Min 5:te graviditet fast har haft 3 missfall och är änglamamma åt 1 pojke.
    Nu väntar vi tillskott till i februari så inte så stor en.

• Mabimao

Jag bara mååååååste få beklaga mig lite.
    Slog sönder induktionshällen.........3200 kr i självrisk med årsavdrag.......dammsugarhandtaget välte och gick sönder.....reservdel som måste tas hem..........räkningar på maaaassa mer än vanligt .........(snart jul och har inte hunnit köpa en enda julklapp ännu)......dåligt med pengar......utförsäkrad (som alla andra "friska"), och kan bara jobba deltid=pengabrist...........OCH hämtade cashmere kofta från första kemtvätten.......alla knappar sönder.........trots att de på kemen satt folie på dem innan, då pärlemoknappar kan vara ömtåliga.......enl OM skall det inte behövas, de ska hålla............vill INTE gå till butiken där jag handlat........de vill snart inte ha mig som kund tror jag...........två reklammationer av samma blus 327:an..........reklammation av jack ärm som resulterade i avdrag...........
    DET ÄR INTE MIN DAG!!!!
    Jag kan bara inse att det inte blir några OM för mig nu, varken på rea eller pre spring. Kommer knappt ha råd med jul!
    Sorry för depp inlägg!

• joline ellen oliwia
    Mabimao skrev 2009-11-24 16:58:51 följande:
    Jag bara mååååååste få beklaga mig lite. Slog sönder induktionshällen.........3200 kr i självrisk med årsavdrag.......dammsugarhandtaget välte och gick sönder.....reservdel som måste tas hem..........räkningar på maaaassa mer än vanligt .........(snart jul och har inte hunnit köpa en enda julklapp ännu)......dåligt med pengar......utförsäkrad (som alla andra "friska"), och kan bara jobba deltid=pengabrist...........OCH hämtade cashmere kofta från första kemtvätten.......alla knappar sönder.........trots att de på kemen satt folie på dem innan, då pärlemoknappar kan vara ömtåliga.......enl OM skall det inte behövas, de ska hålla............vill INTE gå till butiken där jag handlat........de vill snart inte ha mig som kund tror jag...........två reklammationer av samma blus 327:an..........reklammation av jack ärm som resulterade i avdrag...........DET ÄR INTE MIN DAG!!!!Jag kan bara inse att det inte blir några OM för mig nu, varken på rea eller pre spring. Kommer knappt ha råd med jul!Sorry för depp inlägg!
    dem har ju alltid olika kläd reor om just nu på bik bok har dem 30% på ALLT i affären ;D
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III