• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • nick name

Jag har till slut kommit till insikt att jag måste (borde) göra mig av med en del mollysar som bara hänger och i princip aldrig används. De är så fina men passar inte av en eller annan anledning så nu har jag dem ute på tradera.
    Herregud vad bra betalt man får!

Pengarna jag kommer att få in har redan gått åt till två nya mollysar -en glazing check dress, heter den så?, i dark blue. Sällsynt färg har jag förstått.

Och så denna raritet: www.tradera.com/ODD-MOLLY-t-shirt-stlk-1-break-free-Fint-skick-u-ringad-auktion_102044461

Jag är en mc-tjej och har alltid velat haft nåt från break free-kollektionen och denna är ju bara helt perfekt! Jag är såååå nöjd!

• smulan0
    pofsan skrev 2009-11-21 22:38:05 följande:
    Ni verkar ha koll i den här tråden Jag är sugen på en Voile short dress i vitt och har sett flera stycken ute på tradera, är de säkra att köpa eller finns det kopior som ni känner till?
    ja det var ju väldigt många i chalk ute... varför inte fler i brunt som jag är sugen på??? (Lyckades ju till slut bestämma mig för en röd som jag älskar men kan inte släppa den bruna helt)
  • Sylt

fru vanheden skrev 2009-11-21 21:34:54 följande:

Nu har vi varit på kosta outlet och jag spang direkt till deras Odd molly utbud Det var nog lite mer än vad jag trodde men det som jag helst vile ha där fanns så klart inte i min storlek Men det blev tre stycken mollysar och en klänning som bli perfekt till julen De sa att de får in nya plagg hela tiden och särskilt då efter nya kollektionsläpp..Nu ska jag fortsätta umgås med familjen men jag har lagt upp bilder på mina fynd på min bloggwww.myoddreality.blogspot.comKram
    *fnissar lite* Jag var där i fredags! Köpte också lite mollysar. Velade länge och väl med "fjärilsklänningen" . Så jag har kanske t om provat den du fick med dig hem (stl 1)
  • pofsan

Tack för svaren ang Voile short dress, då kanske jag vågar mig på en sådan
    Vad menas med svår i stl.? Är den stor?

• One

Short voile dress: en del verkar uppleva att den är trång över bysten: jag har inte haft det problemet; men jag är inte speciellt storbystad heller: har 75B och kunde ha min vanliga storlek 2 utan problem.

Angora hoodly knit jacket: är den väldigt kroppsnära i storleken eller?
    Har inventerat mitt koftförråd och eftersom jag är en frusen typ så funderar jag på att önska mig en i julklapp: men vilken färg: chalk eller brun (chocolate)? Vilken är mest användbar? Gillar ju båda men sannolikheten för det är minimal...och jag kan verkligen inte köpa en själv och önska mig den andra...just nu!

• karrokj

Hej, tittar in i tråden, det var längesen...
    Ni är så fina allihopa i era outfits på bloggarna...

Är det någon som vet när reorna på Mathilde och Odd Molly butiken börjar? Blir det först vid mellandagsrean? Några webbutiker har ju några reor...

• DansAnsan

Angående att spoilers inte kommer till våren o sommaren: är det någon som vet om de kommer igen framöver? De är ju så snygga:)

Anna.

• Frusna flickan
    pofsan skrev 2009-11-22 11:36:20 följande:
    Tack för svaren ang Voile short dress, då kanske jag vågar mig på en sådan Vad menas med svår i stl.? Är den stor?
    Jag tycker inte att den är svår men jag gillar lite vidd nertill. Jag som har 2-3 måste ha 3 i denna pga bysten. Tycker att den är lagom nertill också. 3:an sitter perfekt!
  • MrsFreckles

Har precis klickat hem en short voile dress i chocolate   20% pa all OM har:
    http://www.bohemiadesign.co.uk/

Tror sakert de skickar till Sverige!

Ska nog salja min Check me andress pa ebay/tradera, tycker om den men vet inte om den ar riktigt jag anda...

• Cashew

Nej, kommer inte spoilers då får jag passa på nu då och bunkra lite

DansAnsan skrev 2009-11-22 13:23:27 följande:
    Angående att spoilers inte kommer till våren o sommaren: är det någon som vet om de kommer igen framöver? De är ju så snygga:)Anna.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III