• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Peak skrev 2009-11-26 13:28:08 följande:
    har lagt bild i bloggen på de nya inköpen, men får inte länka...
    får jag lov att länka? Hittade din blogg i pres.
  • Morty
    One skrev 2009-11-26 14:19:00 följande:
    Okej, jag vill sälja en odd molly kjol, den är tyvärr lite för stor. Var tycker ni jag ska sälja den- Tradera eller "Swappa hos Bina" ? (inte mina någon av dem såklart).Hur tycker ni att hoodly knit är i storlek? Ajabaja tycker att man ska ta en större storlek på den? Håller ni med?
    Du slipper ju avgiften hos Bina. Testa där och se hur det går.
  • Morty
    One skrev 2009-12-02 17:37:27 följande:
    Nu har jag varit och hämtat min sidesaddle dress och hunnit prova: I´m in love!! Så störtskön: fin men ändå tuff liksom. Både som fint och till vardags...Och jag hade en bonuscheck på 300 att använda så det var inte helt fel....! Nu behöver jag gnälla lite: Jag köpte en kofta på CD. Jag gillar henne och hon brukar leverera snabbt. Men nu ville jag byta en kofta till en mindre storlek och annan färg. Jag skickade tröjan i lördags och tydligen så ska hon inte till posten förrän på fredag! Jag förstår ju att hon inte kan springa till posten vareviga dag men det känns som lite långt att vänta på den tröja jag vill ha, och hade tänkt använda i helgen på ett kalas, till någon gång i nästa vecka! Det är ju liksom inte en retur- det är ju byte så jag har ju betalt och ligger ute med pengarna utan vara, så att säga. Nu är jag nog lite gnällig- men jag behövde få ut det! Och jag längtar efter min kofta! Fast i helgen så ska vi har hit min svägerska- och det är stört omöjligt att ha på sig några odd molly då. För hon måtte vara avundsjuk med de kommentarer man kan få av henne iaf. Och jag gillar henne- men just detta gillar jag inte! Får väl hitta en modell där lappen inte syns så väl och hon kanske inte känner igen modellen...För visst är det väl konstigt att de som gnäller över de som köpt något av någon anledning har koll på OM´s alla modeller.... Så sidesaddle får det kanske bli på julbordet nästa vecka på jobbet. Eller min voile short dress.
    Har du skickat rek är det därför hon måste hämta det på posten? Annars får hon väl paketet hem? Det är ju faktiskt inte långt till posten............ Hoppas du får din kofta inom kort iaf.
    Jag klickade ju hem ett par chalk sockar och betalade in via förskott. I måndags ringer hon och säger att om vara inte är betald inom 5 dagar så försvinner ens order. Det kan jag förstå - framförallt när man har rea på sakerna. Jag betalade in på onsdagen men pengarna syntes inte förrän  på måndagen. Har aldrig varit med om att det tagit så lång tid. Jag skickade en pdf på inbetalningen till henne på onsdagen och jag fick ett svar att det varju bra typ. Men ändå så blev det inga strumpor. Hon skulle sätta tillbaka pengarna och nu idag ska de visst vara där. Jag ska inte välja förskott fler gånger.
    Grattis till din sidesaddle! Den är ursnygg!!! {#lang_emotions_tongue_out}
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    alias skrev 2009-12-02 22:33:18 följande:
    Idag har jag sett och provat pre-spring IRL. Och jag kan lova att de är mycket finare i verkligheten än på bild! Jag provade bl a duvet l/s tunic - den finaste av dem alla. ursnygg och figursmickrande, dock väldigt tajt över bysten. Duvet dress är en dröm, doch är jag anti råa kanter, funderar på om det är värt att lägga flera hundra på att fålla upp en klänning som redan går loss på nästan 2500 kr. Hm. Alchemistry s/s är en riktig liten pärla, så fin med sin detalj i ryggen. Riktigt OddMolly-ig! Jag var köpsugen som 17, men eftersom jag hittade kläderna hos lilla Mathildes i Stockholm och personalen var lika nonchalant och oengagerad som vanligt gick jag därifrån tomhänt. Jag handlar inte i en butik där personalen inte ens orkar möta min blick eller hälsa när jag tittar på dem. Så nu ska jag nätshoppa!!!
    Åh vad skoj! Jag har fastnat för 2 st idag och en av dem är Duvet l/s tunic i ljusblått. Vill så gärna först se den på någon eller allra helst prova själv.

Happy shopping! Du gör rätt i att nätshoppa. Nonchalanta affärer är inget skoj!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    smulan0 skrev 2009-12-03 16:26:28 följande:
    nu har jag lagt in fem bilder i mitt bildgalleri, vet inte om ni kan se dom? Lite blandade plagg... (tips även på hur man passar en 6 mån medan man provar kläder... bara att hitta lämplig korg i affären)
    Tack för titten! Skoj att få se plaggen på.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Tindrisen03 skrev 2009-12-03 23:01:49 följande:
    Har för mig att det var ngn butik som fick lite påfyllning av hösten för några veckor sedan och bla fick in spoliers i Royal..hittar inte nu. Hjälp vilken butik var det?
    Sid and Sally kanske?
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    smulan0 skrev 2009-12-04 14:50:28 följande:
    OT varning: ni som har knytskärpet från HM, hur ser det ut i ryggen? Orkade inte vänta på leverans i v 52 så köpte ett på flash för samma pris. Men osäker om det är lika fint... har elastisk knäppning med tre knappar i ryggen... Någon som har bilder på alchemistry tunic i lilac?
    Nope, det är helt slätt i samma material runt om och ingen knäppning i ryggen.  Men de är säkert lika fina.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Tabby skrev 2009-12-04 23:44:34 följande:
    Åhhh...vilket fynd jag gjorde idag på In.at.on . Skulle egentligen bara in för att reklamera min Lovely knit. Deras sömmerska skulle fixa detta, så det blir nog bra. Kollade runt lite och funderade på om jag skulle köpa något för att lägga ut på Tradera med tanke på att allt var 50 %. Tänkte först köpa kofta, men med tanke på att folk är skraja för kopior så nä..... Bestämde mig för en brun Indy dress i st 1. Köpte den för att sälja vidare, men sen provade jag den och den är sååå fin. Så nu får jag se om den får flytta eller inte. 1500 kr istället för 3000 var inte så illa pinkat .
    Wow vilket fynd! Behåll säger jag!!!
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III