• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

Mizza skrev 2010-01-03 22:05:41 följande:
    Sorry, jag var för snabb att fråga Tack för svar!
    Det är ju inte lätt att veta vad som skrivits innan. Hoppas du hittar något. Åhlens har ju också Odd Molly t ex. Någon som tipsade om Kålle &..... (någonting) kommer inte ihåg. Jag själv bor i Skåne så jag har inte superkoll tyvärr.
  • Morty
    smulan0 skrev 2010-01-04 15:57:38 följande:
    Nu har jag varit på rean på kids and friends i borgeby. Galet mycket folk och bara 30%. Dock mycket kvar när jag var där i morse. Blev tillslut en hearted tunic i chalk. Var nära att köpa en pow skirt och en x-stitch i dark blue också men lyckades besinna mig... Hade absolut inte förstått hypen med hearted tunic, jag brukar inte gilla volanger och krås men den var sååååå fin! Får bli lite andra plagg som åker ut på tradera istället... Lyckades slita mig från x-stitchen bara med hjälp av tanken på de fina färgerna som kommer i vår!
    Fanns där strumpor? Endast dark blue i x-stich? Jag kanske ska dit imorgon eller nja i närheten och tänkte svänga inom.
  • Morty
    Sylt skrev 2010-01-04 16:23:49 följande:
    Jag var där när de öppnade kl 8. Då var där inte bara galet MYCKET folk utan mkt galet folk också. Blev nästan nedklubbad av två äldre "damer". Jag blir bara matt när folk trängs som dårar och har helt galen blick. Det är gäller liksom kläder och inte mat för att överleva Provade Pow skirt o den var jättefin, men jag hoppade. Shoppade faktiskt ingenting. Jag letar koftor o det verkar slut överallt (eller till ord.pris som på Borgeby) Grattis till fynd!
    Oj!! Sen var det väl rea start på Borgeby Skor idag också?
  • Morty
    smulan0 skrev 2010-01-04 16:54:53 följande:
     javisst var det galet! man skulle kunna tro att folk slogs för mat till sina barn under en svältkatastrof.... eller i alla fall mer än 30% rabatt... trodde de där gamla tanterna i Bjärred skulle ha råd att handla till fullpris
    Sylt skrev 2010-01-04 16:25:27 följande:
    Jag såg inga strumpor på rean. Stichen fanns i mörkblå o cerise. Dock inte alls många.
    Äsch vad trist då. Jag som fick ett liiiitet hopp om att jag kanske skulle få äga ett par ullisar. Men jag får väl vänta på de i bomull istället.
    Kanske kanske det blir ett besök imorgon. Jag ångrar mig väl bara annars. Inte för att jag egentligen ska ha något men skoj att kika.

Reor får folk att bli heltokiga!
    alias skrev 2010-01-04 18:03:48 följande:
    Precis hemkommen från Mathildes - idag igen. Var tvungen att komplettera lite ... . Nu är det 50% på allt utom ytterkläder, men väldigt urplockat.
    Skoj att fynda!
  • Morty
    Sylt skrev 2010-01-04 19:12:38 följande:
    Vet vilka öppettider de har på Vindåkra? Jag åkte förbi idag vid 14-tiden o då var det stängt...
    Nu vet jag ju inte var du bor men åkte du ner hit till Höllviken och kikade på Kings & Queens också. Samt Unica i Vellinge? Har inte varit hos Unica men de har väl börjat sin rea de med.
  • Morty
    Sylt skrev 2010-01-04 20:32:49 följande:
    Jag bor utanför Malmö o var en sväng i Vellinge - Unica hade rea. Har helt glömt bort Kings, de har inte haft så mkt de senaste gångerna jag varit där. Vet du hur det är nu?
    Inte särskilt mycket kvar tycker jag. Inte i min storlek iaf (2). Men en massa Taradiddle powder. Samt full emb. smock i powder hade de också.

Någon som vet när de nya mollysarna kommer i butik? Hon som stod i lokala butiken idag var inte ordinarie så hon hade inte koll på det. Men hon kollade upp ifall de skulle få Lovley Knit i lila men icke. De tar aldrig in de färgerna jag vill ha. Men men, jag tror jag hittar en sådan ändå.
  • Morty
    MejaKiZnic skrev 2010-01-06 20:51:58 följande:
    Efter nästan en månad väntan har jag äntligen fått hem en ny jacka Förresten ni måste hjälpa mig, Odd Molly i Malmö? ska ditt och shoppa loss
    Iisa som ligger brevid Hansacompagniet, FolkArt kommer inte på fler just nu. Ska du bara vara i Malmö? För annars finns det Unica i Vellinge t ex.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III