Inlägg från: playmate86 |Visa alla inlägg
  • playmate86

Vi från Linköping! Del: 6

hej hej nu har jag hittat hit igen haft fullt upp med vincent och fb och min blogg och hinna i kapp med anat här hemma med. sambon är sjuk och jag jag och vincet är friska.

hur har ni det här då.. här är allt upp och ner. hatar december och januari månad alal jäkla extra räkningar och skit. vincent har vuxit ur alla sina 50/56 kläder och har nu 62 och där står man som något annat jävla fån och har tre kortärmade bodys, masser av byxor och en enda långärmad tröja i stl 62 och har inte råd att köpa kläder till honom. ibland känner man sig som en världelös mamma som inte äns har rååd att köpa kläder till honom men jag måste ju prioritera hans mat kommer ju först den måste jag ju hämta på apoteket..

någon mer som har en pissig månad?

• playmate86
    Familjetrollet skrev 2010-01-22 10:52:44 följande:
    här märker vi inte ens av att det har vart jul/nyår samt att sonen fyllde innan jul.vi har turen att gå runt varje månad på en inkomst,vi lever ca 2500 kr över socnormhar du kollat på blocket?myrorna?där kan man finna många billiga barnkläder.ibland finns det oanvända jättefina barnkläder.hoppas du har nån vän som kan låna eller ge dig lite barnkläder.kanske du har nått du kan sälja så ni kan köpa lite barnkläder.vi har oxå haft det jobbigt ekonomiskt ett tag.då fick man vara glad om man gick runt ekonomiskt.man lär sig leva snålt och bara köpa sådant man verkligen behöver.här låter vi oxå barnen gå före oss.vad skoj att du bloggar.kan man få din bloggadress?jag har en syblogg.men den hinner jag aldrig uppdaterahär har vi oxå fullt upp om dagarna.här håller jag på att sy "vårkollektionen"
    jag jag har några vänner som ska kolla om de kanhitta lite jag kan få de är guld värda.. jag har sålt allt jag kan för att har råd med alla räkningar,

min blogg är www.mammagudomlund.blogg.se
  • playmate86
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-22 10:56:10 följande:
    Hur går det med lillens mage nu? Är han bra nu med nya ersättningen? Det är halva reapriset i en del butiker nu om du behöver fylla på garderoben. Fast helt gratis är det ju inte, men du kan ju få bodys för 25-30 kr i alla fall.
    japp hans mage är kanon nu när han får profylac och lactulos.

jo jag har sett att det är mycket rea men har inte äns 10 kr över när alla räkningar är betalda och vi har köpta hans mat, blöjor och sånt.. hatar verkligen att ha soc man har inte nått som man kan köpa kläder för
  • playmate86
    Familjetrollet skrev 2010-01-22 11:03:59 följande:
    ush det låter inte bra.betalar inte soc din sons specialkost?jag fick hjälp med det när sonen var liten.dock var det bara några hundra extra till hans kost som kostade minst ca 1500 kr i månaden.hoppas det löser sig för er snart.när det är kämpigt ekonomiskt så brukar man bara se allt svart.jag ska hålla tummarna att ni kan unna er nått fint snart
    nje dom gör inte det. jag har fixat intyg och sånt men eftersom han inte fått göra pricktestet än så anser dom inte att han behöver äta den maten och att det finns billigare mat i affären...

är så trött på soc...
  • playmate86
    Tingelingstar skrev 2010-01-22 11:30:17 följande:
    Pissig månad har vi nog inte men lite mindre än vanligt då sambon glömde betala sin CSN förra månaden (räkningen låg kvar i fickan!!) så vi får betala dubbelt den här månaden. Dålig mamma är du inte. Jag kan säkert hitta fram nåt du kan få men sen bor jag ju på andra sidan stan så det kostar väl att hämta. Annars får man det att fungera. Försök att handtvätta direkt när kläderna blir skitiga och enbart använda den långärmade när ni går ut.
    ja det vore snällt. jo hemma ligger han i en lång t-tröja och leker
    trodee inte att han skulle växca ur 50 och 56 så snabbt men men det visar ju hur snabbt de blir stora och att man måste ta vara på varenda minut som finns med dem...

en kompis till mig har ju precis fått barn och hon fick en månad för tidigt så bebisen var mindre än kläderna hon köpt så hon fick lite av det jag hade i mindre stl eftersom vincent var 49cm när han föddes så hon blev glad.
  • playmate86
    dinana skrev 2010-01-22 11:34:15 följande:
    Jag har ju tyvärr inte så mycket kvar i småstorlekarna.. det är mest oanvändna FIX-kläder som Leonard växte ur innan han hann använda dem. Det mesta andra har jag sålt av. Däremot har jag massor av bodysar i storlek 68 och uppåt. Lillemannen drar ju storlek 80/86 i det mesta nu.
    jo du är snäll du diana.. det är ni alla här inne. aldrig varit med om att människor kan vara så snälla. varje gång jag får hjälp av er sitter jag och får tårar av lycka för att här innen finns linköpings underbaraste människor
  • playmate86
    Familjetrollet skrev 2010-01-22 11:34:16 följande:
    sanslöst att de gör så.jag fick vänta i 6 månader på ett recept när sonen skulle få sitt nutramigenrecept.jag förstår att du är trött på att leva på soc.jobbar din sambo?vi fick inte ha bil när vi fick  soc under några få månader.men då maken är tvungen att ha bil i jobbet så fick vi ha kvar bilen.detta är dock många år sedan.nu ska jag gå ut med håriga vännerna.sen ska barnen hämtas.får se om vi hinner med en runda till ikano-huset i eftermiddag
    vi fick receptet snabbt efter att jag ringde dietisten och var galen. emn soc vägrar ändå.

nej bil får vi inte ha..... men rikard´s bror står på bilen så det är skönt det.
    nej han jobbar inte han är sjukskriven för sin kraftiga reumatism.. han har fått diagnosen nu och det är den värsta av dem och den sitter i hela skelettet och inte i lederna. han får cellgifter i tablettform inte så starka dock. dom är nya på marknaden och man vet inte hur dem verkar på denna sjukdomen jippi.. så han får inte sjukpenning för han inte har haft något jobb så det är bara soc
  • playmate86
    Firstandhappy skrev 2010-01-22 11:38:02 följande:
    jag har massor du kan få, byxor i överflöd i just 62 o bodysar finns det rätt gott om med..
    gud så snällt tack så mycket..,...
  • playmate86
    dinana skrev 2010-01-22 11:40:23 följande:
    Ja, det där är helt galet... de växer ju som ogräs.. eller är det kläderna som krymper. Allt i 74 är pyttelitet nu tycker jag. Till och med en del i storlek 80 börjar ju bli smått och då är han ju ändå en liten kille. Var på ny kontroll i måndags och då vägde han 9410 gram, mätte 70,5 cm och 47,5 runt huvudet (sju månader enligt bf)
    det måste vara kläderna som krymper fasiken hinner inte med ju... måste vara tvättmaskinen som tar en liten tugga varje gång :)
  • playmate86
    Firstandhappy skrev 2010-01-22 11:38:02 följande:
    jag har massor du kan få, byxor i överflöd i just 62 o bodysar finns det rätt gott om med..
    vart i staden finner man dig då?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6