Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-05 19:59:02 följande:
    usch ja.. vet inte om jag vågar träffa på henne på ett tag.. får se till att hålla mig borta när hon kommer på besök nästa gång.
    du får säga att hon hörde fel,skyll på hennes ålder{#lang_emotions_laughing}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-05 20:01:58 följande:
    Har en fråga... har tänkt å ta upp det på BVC men glömt det varje gång jag varit där. Leonard är nästan alltid genomsvettig om fötterna... både med och utan strumpor. Någon som vet hur man kan fixa detta på något smidigt sätt... ?
    är det bara fötterna som blir svettiga?blir han lika varm oavsett hur mycket eller lite kläder som har på sig?

denna fann jag

http://www.viforaldrar.se/fraga-oss/barnhalsa/svettas_min_bebis_normalt/
  • Familjetrollet

vet nån vart man kan finna en bra prisvärd våg?helst en digital

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-05 20:08:31 följande:
    Ja har skickat kärleks sms te far min
    ush vad pinsamt.ibland får man sms som har kommit fel.det är skoj när de skäms över att ha skickat till fel person{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Louwa skrev 2010-01-05 20:19:36 följande:
    Claes Ohlsson brukar ha bra priser på sina, runt 149 :- för en vanlig digital och dom funkar super. Sen finns det ju dom flashiga med fettprocent mättning och grejs, vet dock inte vad dom ligger på eller hur bra dom är.
    tack. frågan är om man kan lita på de med fettprocentig mätning.fast en sådan våg vore perfekt.
    Fru T skrev 2010-01-05 20:19:02 följande:
    eh det va inte så farligt, stod inget snusk eller så.. Mäst komiskt faktist, fick ett sms till baka där han skrev att han älskar mig me
    vad gulligt.här lyckas jag ringa fel tlf ofta{#lang_emotions_laughing}.lika pinsamt varje gång när det är fel person i andra ändan
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-05 20:33:56 följande:
    nja han är ju lika svettiig om händerna i stort sett men det beror väl på att han knyter händerna som oftast.. har han inga strumpor blir han kall å svettig om fötterna.. har hans trumpor, blir han varm å svettig.. humm... what to do..
    hans "hormoner"spelar nog ett spratt.det är säkerligen inget fel.när ska du till bvc nästa gång?
    Louwa skrev 2010-01-05 20:31:03 följande:
    Hmm...citeringen funkar dåligt^^Jo, jag skulle också vilja ha en sån. Men håller med, känns svårt att lita på dom.
    det är nog ett försäljningsknep att ha sådana finesser.när man räknar ut BMI på nätet så får man olika svar på vad man ska väga osv.

ska se om jag finner en bra våg.
    dinana skrev 2010-01-05 20:30:12 följande:
    Hahahaaaaa..
    fast hon kanske inte är så gammal.då kan det vara svårt att skylla på åldern
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-01-05 20:41:41 följande:
    och just när det började bli skoj o folk äntligen säger vad de tycker o tänker... o då jobbar jag!!! fan
    jepp.finns inget att säga om pajkastningen från idag{#lang_emotions_laughing}men du lär fått höra det bakvägen...

drar man in våra barn och anser att jag gnäller  för att jag  skrev att de blev kränkta slagna,misshandlade och utsatta för en antastare.och har mage att påstå att jag bara gnäller jämt då får man räkna med att få svar tillbaka som kanske inte duger.sen sitter personen själv ifråga och gnäller ständigt.

tydligen är det FEL att skriva av sig i svåra situationer då det anses vara gnäll.vissa kan gnälla på allt och då går det bra.men skriver nån annat något ja då är det bara GNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLL{#lang_emotions_laughing}

synd att behöva göra er ledna.men jag kommer INTE lämna tråden{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-05 20:47:15 följande:
    nja... 56 i år.... säger inte så mycket.
    då är hon jämngammal med min gamla mamma.
    dinana skrev 2010-01-05 20:48:42 följande:
    skall dit den 18e nästa gång.. men skall ev dit på torsdag.. fast inte så skoj om jag måste dra med Molly. Men kanske kan släppa av henne hos dig =P så kan jag å L gå på Babysång
    det går jättebra.barnen är i skolan så jag blir helt själv hemma.bara tt du lämnar henne här {#lang_emotions_smile}
    Firstandhappy skrev 2010-01-05 20:48:10 följande:
    mmmm men BMI är ju missvisande om nåt..
    kan man lugnt säga.ska ta en sväng till vc nån dag.då hormonerna har blivit tokiga ska se om de kan göra en bmikoll.tyvärr har vi diabetes i släkten,och det sista jag vill ha är diabetes.det har gått i generationer från min farmor.pappa och farmor fick det runt 45 års ålder
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-05 21:00:45 följande:
    å du får ju inte äns läsa helften då en hel drös med inlägg är borta och alla inlägg som citerar bortplockade inlägg....men sånt som har hänt får man ju inte prata om på FL så det är lika bra å sluta så man inte blir avstängd på kuppen...
    exakt.{#lang_emotions_laughing}
    Firstandhappy skrev 2010-01-05 20:56:31 följande:
    nej men där har du fel, kan du tänka dig att allt det här har pågått heeeela dagen o jag har inte hört NÅGONTING, tänka sig att dina planer om att vi alla sitter o snackar skit om dig raserades totalt...MEN jag är läskunnig och har tid att läsa ikapp...skiter i vare sig du stannar i tråden eller inte, men förvänta dig inte att folk ska behandla dig bra när du beteer dig som du gör, hur jävla kränkt du än blir av vad vi nu säger...
    {#lang_emotions_laughing}
    Firstandhappy skrev 2010-01-05 20:52:55 följande:
    tycker det är helt makalöst att man kan sitta o spy galla på flera personer o tycka att allt är skit ena sekunden för att sen vända på mindre än ½ sekund för att vara len o snäll igen o allt är såååå bra??
    behandlar man min familj ila så får man allt räkna med att få tillbaka med samma mynt.så enkelt är det.soppan började med ang prat om jobb,folk som satt hemma.de som inget vet om vår bakgrund kan vara tysta helt enkelt.

jag har lika stor rätt att vara i den här tråden.bra och ärliga vänner har jag så det räcker{#lang_emotions_smile}
    Louwa skrev 2010-01-05 20:57:45 följande:
    BMI (så som läkare räknar) räknas ut med längd x längden sedan tar du resultatet och delar vikten med det. T.ex. på någon som är 1.68 cm lång och väger 60 kg, räknas bmi ut med; 1.68x1.68= 2.8224, 60/2.8224= 21.3.Ett bmi på 21.3 vilket är fullt normalt.Normal vikt är ett bmi på 19-25.Lycka till med våg letandet ;) Tycker inte bmi är så missvisande, förutom om man är väldigt vältränad.
    tack.då får jag kolla vad det blir för bmi
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 21:05:00 följande:
    Ja du..det är precis det jag oxå sitter och är helt förbluffad över!
    {#lang_emotions_laughing}fy vad du GNÄLLER!
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6