Inlägg från: playmate86 |Visa alla inlägg
  • playmate86

Vi från Linköping! Del: 6

okej får göra det....

har ni några bra tips när han får kram i magen av all luft i magen förutom massage och minifom inget av det funkar

JePaLuLi skrev 2009-12-10 23:10:32 följande:
    Exakt! Ge honom så att han är nöjd!
  • playmate86

tyvärr kan jag inte amma kan bara ge ersättning vilket gör det svårare att ge när man inte vet hur mycket man ska ge

Indratvillingmamma skrev 2009-12-10 23:13:56 följande:
    Ja gud ja, in med mat. Finns det barn som äter punktligt var fjärde timme? Ibland äter dom mindre och ibland mer men i den åldern tycker jag dom ska ha fri tillgång till mat. Mina åt jämt, men så tog dom nästan kål på mig också. Dom dubbelammade var tredje timme nattetid, varannan timme dagtid och varje timme på kvällstid i den åldern.
  • playmate86

har provat på mage med han blir nöjd i max tio min sen är gallskriket igång inge. hjälper inte att ligga i vaggan eller i vagnen eller gå om kring med honom heller. han rapar som bara den och pruttar hela tiden och bajsar minst en blöja om dagen

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 23:18:13 följande:

Mina barn älskade att ligga på magen på vårat knä och sen slog vi lite lätt på rumpan. Då rapade de och fick bort det onda. Det var min mamma som jobbar bland annat på BB som lärde oss det när Leo var bebis.
  • playmate86

vi har provat allt och inget hjälper mer än i en halvtimme och bvc vet inga mer tips och jag blir bara mer och mer ledsen och förtvivlad när jag ser min son gråta och ha ont så varje dag när jag duschar passar jag på att bryta ihop när det inte hörs pallar inte se min son lida

Indratvillingmamma skrev 2009-12-10 23:17:08 följande:
    Funkar det om du sätter honom upprätt i famnen? Hans mage mot ditt bröst. Bärsjal (eller sele) underlättar i så fall. Lätt "buff" i rumpan så att han gungar lite lätt.
  • playmate86

ja vi hade babysemp lemolac först sen bytte vi till nan och nu ska vi få profylac eftersom de tror att han kan vara allergisk mot komjölks protein. har en nappflaska från mam som är speciall för att ta bort luft...

Indratvillingmamma skrev 2009-12-10 23:25:13 följande:
    Har du provat att byta sort på ersättningen? Annan flaskmodell? Om han sväljer mycket luft. Jag har inte så mycket erfarenhet av ersättning så jag kanske inte ska svara. Mina fick babysemp som komplement ibland men dom hade dålig teknik på att äta flaska.
  • playmate86

det sa bvc till oss med men han är inte nöjd och han kräks typ aldrig bara lika mkt som en tummnagel typ så... men får se om han blir nöjd och somnar annars får han helt enkelt mera mat...

svårt att vara nybliven mamma man har ingen koll på något varje dag kommer något nytt och allt blir upp och ner

Tingelingstar skrev 2009-12-10 23:33:25 följande:
    När Maxen var drygt 1 vecka gammal och när bvc kom på hembesök gallskrek han. Vi var helt förtvivlade och följde instuktionerna från förlossningen att man ska öka 10 ml per dygn i början. Sköterskan sa att det var bara att öka till 120 ml och han blev jätte nöjd efter det. Han har alltid varit en storätare men inte gått upp i vikt för mkt, han har följt medelkurvan sedan födseln.Ge honom tills han blir nöjd MEN ibland när bebisarna har magont kan det lätt missförstås som hunger. Märker du att han börjar spy mycket har han fått lite för mycket.
  • playmate86

han rapar ca fem gånger efter halva flaska och fem gånger när han är klar är inte så glupsk

Tingelingstar skrev 2009-12-10 23:37:04 följande:
    Rapar du under måltiderna? är han glupsk?
  • playmate86

får hoppas profylacen hjälper här då annars vet jag inte vad jag ska göra... tär ju på mig och pappan... vincents farmor och farfar ska honom någon natt så vi får egen tid och får slappna av

Tingelingstar skrev 2009-12-10 23:41:35 följande:
    Usch, jag lider med dig. Nu kom man plötsligt ihåg hur jobbigt det var. Jag satt mest och grät och kan erkänna nu att det dröjde ett tag med anknytningen just för att det var jobbigt med sömnbristen och konstant skrik. Profylacen hjälpte inte oss men hoppas att det gör för er. Det du ska tänka på är att inte byta sort för ofta. Fyll flaskan med mer mat och ta några rap-pauser.
  • playmate86

dygnet runt tyvärr

Indratvillingmamma skrev 2009-12-11 08:27:05 följande:
    Är det bara på kvällstid han är sådär eller är det dygnet runt?
  • playmate86

har kolik och misstänker allergi ska få profylac

Familjetrollet skrev 2009-12-11 08:31:09 följande:
    stackars liten.har de kollat så att han inte har kollik eller som ni misstänker komjölsallergi.min son föddes med komjäöksallergi.det märkte vi först när han fick premis från sjukhuset vid 2 v ålder.då barnen på avd för tidigt födda får nutramigen.min son svullna jättemycket på en helg och blev jätteröd.man får nutramigen på recept och barnet inte tål nått med mjölk.min son fick inte äta nått med mjölk i på 4 år,inte ens en droppe fick han äta/dricka.idag är han fri från detta då vi hade en strikt kost under 4 år
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6