Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Skinka är inte min faborit häller inte häller dopp i gytan vi kanske ska skippa det då om det är så många om inte äter detta.
Det är bara Lillisen och Linda kvar som vi inte vet om de äter skinka. Så vi kanske kan skippa det om de inte vill ha det.
Vi brukar köpa färdigskivad julskinka, för vi tycker om att ha nån på julmackan bara, så det vore ju ett alternativ annars kanske.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-01 13:23:28 följande:
Ja äter skinka men inte dopp. kan hända att vi har lite skinka här hemma då mannen gör en ny så fort det tar slut (ja vi äter en hel del :P) å är vi inte så många som ska ha så kanske det räcker.. Nån annan som vill göra rissalamantan då så ja inte får såå mycket?? den är ju god å göra dan innan å då vi inte har fått vår hela kyl än så har vi ganska minimalt me platts
tänkte... behöver vi verkligen både janson, potatisgratäng OCH potatis? Jag bla har aldrig harft potatisgratäng på nåt julbord...
janson - potatis - sill - stuvadspenat - köttbullar - ägg - skinka - lax - rissalamanta - å julmust e mina julbordsmåsten
Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-01 13:46:14 följande:
Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)
Becka: prinskorv, julmust, ägg och lax
Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar
Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg
Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..
Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor
Ewa: Sill + senap
Nåt gott till efterrätt kanske? ...
Fyll på!