• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma
    Mandarin skrev 2009-12-01 14:06:35 följande:
    Vanlig kokt potatis är det jag skulle tabort om jag fick välja. Potatisgratäng har vi alltid haft bode hemma och hos min pappa. Men det är ju olika vad man har för traditioner...
    Ok, du får ta med potatisgratäng om du vill. Men kan du tänka dig att ta med prinskorv eller julmust oxå?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Kl 16 blir en bra tid tycker jag, då har jag dels vaknat ordentligt sen utekvällen på lördag och hunnit med julmarknad i G. linköping.

• Mandarin

Ja, jag kan ta med prinskorv också. Vi inte ta med julmust då det kommer bli tungkt och jag vet inte om kommer skjus eller om jag måste åka buss. Om jag måste ta bussen så måste jag ta barnen till farmor och alex saker också + maten.

Mandarin skrev 2009-12-01 14:25:02 följande:
    Ja, jag kan ta med prinskorv också. Vi inte ta med julmust då det kommer bli tungkt och jag vet inte om kommer skjus eller om jag måste åka buss. Om jag måste ta bussen så måste jag ta barnen till farmor och alex saker också + maten.
    Ok, då fixar du prinskorven så tar jag julmusten
  • Mandarin

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: prinskorv, julmust, ägg och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar+ prinskorv

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill + senap

Nåt gott till efterrätt kanske? ...
    Fyll på!

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: julmust, ägg + röra till det och kaviar och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar och prinskorv

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill + senap och nåt gott efteråt?

Nåt gott till efterrätt kanske? ...
    Fyll på!
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-01 14:28:51 följande:

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja) Becka: julmust, ägg + röra till det och kaviar och lax Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar och prinskorv Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha.. Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor Ewa: Sill + senap och nåt gott efteråt? Nåt gott till efterrätt kanske? ... Fyll på!
    precis...
  • Firstandhappy

Linda!!! skicka hem mannen till oss...

• Firstandhappy

Åhhhh min lilla moggluspogglus börjar bli stora pojken, han vänder sig och har fått sin första tand... snart hela mäktiga 5 månader...

Firstandhappy skrev 2009-12-01 15:13:08 följande:
    Åhhhh min lilla moggluspogglus börjar bli stora pojken, han vänder sig och har fått sin första tand... snart hela mäktiga 5 månader...
    Stora killen ju
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6