• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Fru T

Mathilda går inte lämna (för att tex diska) på golvet längre! Hon är en hejare på att förflytta sig eller ligger hon på rygg så går hon upp i brygga å skuter sig fråmmåt å ligger hon på mage så backar hon med hjälp av armarna... sen snurrar hon från mage till rygg å tilbaka som en liten toka. Just nu ligger hon på mage i soffan med fötterna spjälade mot ryggstödet å juckar

Fullt ös medvetslös

• Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-12-04 15:16:38 följande:
    Mathilda går inte lämna (för att tex diska) på golvet längre! Hon är en hejare på att förflytta sig eller ligger hon på rygg så går hon upp i brygga å skuter sig fråmmåt å ligger hon på mage så backar hon med hjälp av armarna... sen snurrar hon från mage till rygg å tilbaka som en liten toka. Just nu ligger hon på mage i soffan med fötterna spjälade mot ryggstödet å juckar Fullt ös medvetslös
    Hehe, välkommen till klubben
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 15:01:27 följande:
    Alla maskiner färdigtvättade. Vad händer? Bajsfest!! The life as a småbarnsmamma.
    Mysigt
  • Indratvillingmamma

Bara för att jag sa häromdan att mina barn inte öppnat kalendern vid fel tidpunkt, ja då kan ni gissa vad som hände klockan 03:01 i natt?
    Jag fick dom i alla fall att somna om efter att dom fattat att det var natt och inte morgon.

Leo och Vincents mamma: vad roligt att det gick bra på utvecklingssamtalet. Det är så otroligt mycket värt när man känner att barnen trivs och att allt flyter på.

Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 18:37:06 följande:
    Bara för att jag sa häromdan att mina barn inte öppnat kalendern vid fel tidpunkt, ja då kan ni gissa vad som hände klockan 03:01 i natt? Jag fick dom i alla fall att somna om efter att dom fattat att det var natt och inte morgon.Leo och Vincents mamma: vad roligt att det gick bra på utvecklingssamtalet. Det är så otroligt mycket värt när man känner att barnen trivs och att allt flyter på.
    Haha

Ja, det är verkligen skönt Och han trivs ju så bra med dina barn oxå på dagis
    Fröken sa idag att de tre leker jättebra ihop och att de frågar efter Leo när han inte är där Och Leo pratar massor om dem oxå. Så vi får komma och leka snart igen
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 18:43:10 följande:

Haha Ja, det är verkligen skönt Och han trivs ju så bra med dina barn oxå på dagis Fröken sa idag att de tre leker jättebra ihop och att de frågar efter Leo när han inte är där Och Leo pratar massor om dem oxå. Så vi får komma och leka snart igen
    Absolut! Ni är så välkomna så.
  • Fru T

Jooo! hur mäter man skostorlek? Mathildas fot är 10cm lång vad har hon då i skor??

Inte för att hon behöver men det finns ju sååå söta så ja kan nog snart inte hålla mig

• Indratvillingmamma
    Fru T skrev 2009-12-04 20:52:43 följande:
    Jooo! hur mäter man skostorlek? Mathildas fot är 10cm lång vad har hon då i skor?? Inte för att hon behöver men det finns ju sååå söta så ja kan nog snart inte hålla mig
    Det där med skostorlekar är en märklig värld. Vi har skor i storlek 27 och 29 här hemma som är lika stora inuti. Det varierar så mycket mellan olika märken. Om man köper skor i en skoaffär så brukar de mäta barnets fot och sedan mäta inuti skon. Jag har köpt en sådan mätare på Maxi för att man ska kunna ha koll på när skorna blir urväxta.

Om det inte är skor att gå i utan bara att vara söt i så finns det jättefina mjuka på Maxi har jag sett. Det borde bli ungefär storlek 16 som passar din tjej. (Gud så gulligt! Jag tror jag måste ha en bebis...)
  • Fru T
    Det där med skostorlekar är en märklig värld. Vi har skor i storlek 27 och 29 här hemma som är lika stora inuti. Det varierar så mycket mellan olika märken. Om man köper skor i en skoaffär så brukar de mäta barnets fot och sedan mäta inuti skon. Jag har köpt en sådan mätare på Maxi för att man ska kunna ha koll på när skorna blir urväxta. Om det inte är skor att gå i utan bara att vara söt i så finns det jättefina mjuka på Maxi har jag sett. Det borde bli ungefär storlek 16 som passar din tjej. (Gud så gulligt! Jag tror jag måste ha en bebis...)
    hihi ne gå kan hon ju inte än guvaremigväl har sätt ett par heeelt underbara små Kavat skor
    Mannen tycker det är sjukt onödigt å vill köpa raggsockar tena men vi får väll se vad som kan gömma sig i julklapparna det lär ju va ja som inhandlar de flästa..
    En sån där mätgrej ska ja kicka efter, tack för tipset!
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 21:01:14 följande:
    Det där med skostorlekar är en märklig värld. Vi har skor i storlek 27 och 29 här hemma som är lika stora inuti. Det varierar så mycket mellan olika märken. Om man köper skor i en skoaffär så brukar de mäta barnets fot och sedan mäta inuti skon. Jag har köpt en sådan mätare på Maxi för att man ska kunna ha koll på när skorna blir urväxta. Om det inte är skor att gå i utan bara att vara söt i så finns det jättefina mjuka på Maxi har jag sett. Det borde bli ungefär storlek 16 som passar din tjej. (Gud så gulligt! Jag tror jag måste ha en bebis...)
    Jag med vill ha en bebis Om ett år kanske..inte just nu för nu har jag fullt upp, men bebissugen är jag allt!
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6