Latensfasen..Hur lång för dig?
Haft värkar sedan 22 igår kväll..nu är klockan 15:00...Först kom de lite svagare och oregelbundet...För att tillta vid 23-snåret..och sedan var de riktigt illa fram till 01-snåret...hade flera långa värkar med 7 min mellanrum ungefär...
Sedan ändrade de karaktär och blev lite svagare, men kom snabbare..med 3 min mellanrum..
Till slut somnade jag..och vaknade sedan hela natten av att de kom med ca 10 min mellanrum...Vissa missade jag av sömnen..så de kan inte ha varit så starka..
Och de jag kände klarade jag att bemästra bra..bara jobbiga och ganka smärtsamma..men inte så jag tjoade till av smärta liksom..
Ringde förlossningen i förmiddags. Hon sa att jag är inne i latensfasen, tror jag det heter...
Läste att detta kan pågå i flera dygn för en förstföderska som jag...
Hon frågade om jag var utmattad eller orkade vara hemma, jag sa att jag orkade vara hemma...och det känns skönt tycker jag..vill inte behöva vara på sjukhuset längre än jag behöver...
Någon som känner igen sig, och hållt på med värkar, stannat hemma, som jag?
Undrar även om någon med värkar i nästan ett dygn plötsligt slutat få värkar...och sedan blivit "som vanligt" igen, och varit gravid flera veckor till, eller liknande?
För jag är så nervös att allt ska avta...för ibland har jag nu en riktigt lång stund mellan värkarna...som är ganska svaga också, just nu...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-12 19:14
Bebisen tittade ut till slut. Hade värkar i ungefär 4 dagar.
Nu är mitt stora problem amningen hehe :)