Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2010-01-08 20:37:17 följande:
    Tur att denna tråd finns Jag har inte sagt till nån hur jag tagit sorgen.. Vännerna har väl sett på mig..Försökt säga nå snällt... Vi vet att du tyckte om MJ .. MJ mådde inge bra.. Viktor sa att jag tog MJs död hårdare än mig morfars. Aldrig sett mig sörja så som jag gjorde i sommrs..
    Jag har berättat lite lätt för en vän i somras, men efter det har jag inte sagt mer. Det känns som att jag efter 6 månader inte borde vara kvar i samma stadie, men det är jag. Min värld slutade snurra i juni, medans alla andras världar har snurrat vidare ett halvt varv står min stilla fortfarande.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:37:27 följande:
    Därför det är så skönt att vi har den här tråden Min bästa vän satt med mig för ett tag sedan och kollade på Dangerous konserten och hon kommenterade hela tiden hur fantastisk han var. Men det hon sa lät inte genuint och hon kunde knappt texterna till låtarna..Jag satt mest bara och stirrade och tänkte på hur mycket jag älskar denna underbara man. Min vän såg honom bara som den udda artisten som dog. Vi som är riktiga fans ser honom som något så mycket mer...Vi ser människan istället för artisten.
    Eller hur! Det är så jag känner när tex kompisen med ringsignalen säger att "fan vad bra denna låten är!"
    Vet du ens texten, vet du ens NÅTT om Michael eller du bara "tycker låten är bra".
    Åh, jag blir frustrerad, för jag får inte ut orden.
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2010-01-08 20:43:45 följande:
    Helt bisarrt att man i våras spelade MJ på högsta o ville se han live. Täkte nu jävlar ska jag åka o se han. Kosta va de vill..Trodde han var odödlig!
    Eller hur! Det fanns liksom inte ens på kartan att han skulle försvinna!
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:44:10 följande:
    Det är okej att vara i det stadiet. Jag är lite där fortfarande också. Som det jag berättade om min vän...Då satt jag faktiskt och tänkte "Du vet INGET om Michael. Det gör jag. Låtsas inte ens att du sörjer för då är du falsk. Jag vet allt om honom, jag har lagt massor av tid i mitt liv på att älska honom...jag, jag, jag..."Inte så konstigt att vi känner så. Man hade ju sin egen, personliga relation till honom.
    JAAA! Det är precis så jag känner!
    "Hur kan du säga att du älskar låten när du inte kan texten, inte vet vilken min han hade i sitt ansikte när han uttalade orden, inte vet vilka kläder han bar, hur han kände, vad han menade med låten, osv osv osv. Hur kan du säga att du älskar låten när du inte vet vad jag vet, när du inte känner vad jag känner."
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:47:03 följande:
    Visst var det så...Det kändes jättekonstigt när han dog för jag hade aldrig riktigt fattat att han levde :SHan var för annorlunda och bra för att vara sann. Jag hade aldrig sett honom framför mig. Så även fast jag visste att han existerade och även fast jag tyckte han var underbar så var han aldrig verklig :SSom många sa, han var som en ängel som vi fick låna en stund.Det var därför som jag inte riktigt sörjde i början. Det var nog inte förrän runt minnesceremonin som det verkligen, verkligen slog mig och då bröt jag ju ihop totalt.
    Så blev det ju för mig också. När jag fick beskedet började jag skratta hysteriskt. Det var liksom inte sant. Chocken fick mig att balla ur totalt. Bara asgarvade. Sen blev jag lite nere, tänkte mycket men det gick liksom inte in. Sen kom minnescermonin o det var då allt gick upp för mig. Jag har aldrig känt mig så ensam som jag gjort sen den stunden.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:48:53 följande:
    Shit vad händer nu då...Här kommer tårarna, bara sådär Trodde jag var den enda som tänkte så. Hon är ju trots allt min bästa vän och jag älskar henne mer än allt annat, så jag kände mig dum och skyldig som tänkte så om henne..
    Nej du är inte ensam.
    Jag vet att det är själviskt, för alla får ju såklart tycka om hans låtar. Men jag blir liksom arg när andra som inte varit engagerade förr blir engagerade nu o inte vet någonting.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:54:28 följande:
    Ja det är konstigt hur sorg kan få en att reagera...
    Ja det är det verkligen.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:57:50 följande:
    Ja precis. Det är helt okej om någon blir ett fan efter hans död, det är bara fint att dem har upptäckt honom. Men när dem pratar som att dem alltid har varit ett fan eller som att dem förstår sig på alla de viktigaste detaljerna, det går mig på nerverna! Och vissa av dem har säkert inte ens en aning om att han skrev dikter, att han var så förlåtande eller att han började gråta under många av hans konserter för han var så rörd av allt omkring honom.
    Precis.
    Jag känner lite... Kan man kalla sig ett fan för att man diggar några låtar?
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 21:06:48 följande:
    Snarare...ja vad ska man kalla det...Jag gillar några av The Killers låtar och tycker dem har en häftig stil, men skulle aldrig kalla mig deras fan. Att man gillar det man hittills har hört, kan man ju säga..
    Ja.. Jag har vigt mitt hjärta helt åt M, jag tycker att jag helhjärtat kan kalla mig själv ett fan. Dock är jag inte glad för benämningen fan då JAG känner att jag är så mycket mer.
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2010-01-08 21:30:01 följande:
    Mmhmm.. Finns fullt med *censur* som blivit värsta superfansen nu.. Lammkött startar MJ bloggar o så..
    Jepp. Men men, det är ju bara dom själva det är synd om. Som måste låtsas för att bli omtyckta. Eller något. Vet inte varför man låtsas vara något man inte är.
    Helt OK att man säger att jag vet inte mkt om MJ, men jag tycker en del av hans låtar är sköna. Heeeelt OK. Men när dom där superfanen kommer och äääääälskar honom, o sen inte kan svara på en urlöjlig fråga, då börjar man undra.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael