Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Jag har ett problem. Nån som orkar?

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2010-01-08 19:29:12 följande:
    Den hade man velat se
    Ska ni aldrig ha TV?
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 19:43:22 följande:
    Jag ser The Proposal samtidigt, men jag orkar Lay it on me!

Jo, mitt problem är att jag fortfarande inte klarar av att höra MJ från andras högtalare än mina egna. När jag är i affären eller bussen och allra värst i telefonen hos någon annan. Hemma väljer jag de låtar jag klarar av för stunden, men när någon annan spelar när jag sitter i telefonen så knyter sig magen, tårarna samlas, jag får ångest och måste lägga på. Jag fixar det inte. {#lang_emotions_cry}
  • Ogabinne

Alltså, menade när jag sitter i telen med någon som spelar hemma hos sig.

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 19:59:31 följande:
    Har du hittat någon att prata med än? En psykolog eller liknande? För jag tror det skulle hjälpa massor. Att bara få prata av sig ett par gånger och gå ifrån mötena med en vikt som lyfts från axlarna Det behöver inte vara många gånger, men så att du får några metoder och övningar för att orka leva med sorgen. Det är inge konstigt alls att du sörjer honom såhär.
    Nej, det vill jag inte göra. Jag har ju hittat många sätt själv att hantera det på för att orka med, men sorgen blir liksom aldrig lättare vilket jag trodde den skulle bli i somras. Det har blivit lättare att hantera den, men smärtan lättar liksom aldrig. Det är svårt att sätta ord.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:22:51 följande:
    Jag förstår hur du menar. Men det är det som är så viktigt. Man måste inte glömma sorgen, bara att lära sig att leva med den. Rätt och slätt så är det ju tid du behöver...du kommer nog att kunna höra MJ i affärer och hemma hos bekanta en dag. Men det är svårt att acceptera tills vidare, jag vet :/
    Jo visst, antagligen kommer det bli bättre en dag. Samtidigt vill jag inte släppa taget om sorgen, för det känns som att jag släpper taget om M.
  • Ogabinne

Sen är det ju synd att man inte kan prata helt ärligt om vad man känner, hur man mår, varför, med någon. För det finns ingen som förstår. Skulle jag berätta allt för en kompis skulle den bara "eh, okej, du är inte frisk", typ.

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2010-01-08 20:32:18 följande:
    Same here! Hatar att gå i klädaffärer som spelar MJ på högsta hela jävla tin.. Lugna låtar lyssnar jag inte på.. Låtar som For all time tex .. Det brister. Lucky me så har jag inga vänner som är stora MJ fans.. Men MJs bortgång tog hårt på mig.. Jag var inte bered på de alls..
    Nej, det är sällan jag lyssnar på de lugna låtarna. Det gör jag endast då jag känner mig redo att släppa taget och gråta. Och det är låtar som andra kan spela utan att känna som jag. Har en kompis som har YANA som ringsignal nu helt plötsligt. När vi pratar i hemtelen och det ringer i bakgrunden i hennes mobil låter hon den ringa tills personen lägger på, det är FRUKTANSVÄRT. Man är helt oförberedd.

Samma här, det kändes som att han alltid skulle finnas där. Så pang bom fick man ett slag under fötterna, "nu är han borta". Inget "han är sjuk" eller liknande, ingen förberedelse. Jag kan fortfarande inte uttala D-ordet om M. Måste jag säga det så använder jag "gick bort", det andra ordet är för verkligt, det går inte.
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2010-01-08 20:34:16 följande:
    Kanske låter knäppt.. Men min status här på FL: R.I.P MJ vägrar jag ta bort.. Som du skrev, känns som att släppa taget..
    Jag förstår dig. Jag kan inte byta avatar varken här eller på msn. Inte heller min bakgrundsbild på skrivbordet. Att byta ut hans ansikte mot något annat är inte ens ett val.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-08 20:35:14 följande:
    Men det gör du inte det kommer ingen av oss att göra. Det är inte hemskt utav dig på något sätt att bara minnas honom med glädje och du kommer aldrig att glömma honom. Du vanärar honom inte på något sätt av att sluta sörja. Michael skulle inte velat att du var ledsen hela tiden pga honom. Fokusera på att tänka på allt gott han gjorde för världen så fort du hör hans låtar i affärer. Och så prövar du att le för dig själv och lova dig själv om och om igen att du ska föra hans budskap vidare. Det gör alltid jag
    Ja, en dag kanske jag är redo för det där. Att börja tänka på honom med glädje. Just nu är jag fortfarande i det själviska stadiet. JAG har förlorat honom.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael