mona83 skrev 2010-01-17 14:13:14 följande:
När Jonatan hade blivit bränd av Katla i grottan där i slutet. Den scenen du snackar om här. Sen ligger dom ju vid en lägereld och Jonatan säger att han börjar bli förlamad efter elden. Så snackar dom om att hoppa från det där fallet. Skorpan tar Jonatan på ryggen
iaf och hoppar, inget man får se men sen kommer ju deras gravsten.När jag var yngre så visade dom en scen när dom dom kommer till Nagilima, dom kommer till nån äppedal tror jag den hette. Deras "farfar" står
iaf och plockar äpplen när dom kommer och Grim och Fjalar är där oxå. Dom vart ju brända av Katla dom med. Jag och mamma sitter alltid och snackar om den borttagna scenen när vi sett Bröderna. Varje gång undrar vi varför den är bortklippt.
Det förklarar varför jag alltid får en bild av Mattias som står och plockar äpplen när Jonatan och Skorpan kommer

jag har alltid trott att det är något som jag bara fantiserat ihop, men den scenen har alltså funnits!
Åh jag som alltid vill se slutet när dem hoppar och har tyckt det är så tråkigt att det inte finns någon sådan scen..