Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2009-12-12 21:42:06 följande:
    Jag kommer inte få vara barnledig en dag under jul/nyår.Frågade mamma och min moster om dom inte kunde ta mina ungar bara en natt så jag fick lite sovmorron... Känner att jag verkligen behöver få sova ut en dag, bara en dag. Det är allt jag ber om...Men min moster bara, jag ska vara barnvakt när du åker båt den 10de jan....Jag försökte med att där får man ju ingen sovmorron. Man sover ju piss illa i dom sängarna även på fyllan...Men det var tvärstopp.... Dom är lediga hela julen. Mamma får jullov efter skolans läsår och är därför ledig hela jullovet....
    Oj... fy fan... Satan vad förbannad jag hade blivit om ingen i min familj ställde upp. Är det inte det man gör i en familj? Offrar sig för varandra och ställer upp??
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:32:58 följande:
    Puuuuuula säger vi här oxo.. Säker mula oxo Men mora, de va nåt nytt...
    Haha pula... pula säger vi till något annat... tex om jag går här hemma och plockar iordning lite kan jag säga att jag går hemma och pular.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-12 22:38:34 följande:
    För att min moster skjulle ta ungarna 10-11. argumentet var oxå att dom inte fick sovmorron när vi/kusinerna var små barn... Skillnaden är att dom har inte varit sjuka på nått vis under deras barns småbarnsår...
    Så för att dom inte fick någon sovmorgon ska du få igen med samma medicin, eller?
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:39:40 följande:
    Jamen så säger jag oxo till plocka..
    Men.. men... ni får ju bestämma er!!
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:42:10 följande:
    haha! Snöpula och pular.. Typ.. Jag pular lite med mojängen.. u know
    I know! Men, om man ska översätta snöpula så blir det snöplocka, man kan inte snöplocka någon. Nu får ni byta ord.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-12 22:43:07 följande:
    Ingen aning om vad hon riktigt menade med det. Men hon kom iaf till det där med att jag kommer få sova när dom blir äldre.... ¨Ja dit är det över 10 år, dom är mitt inne i den där perioden och får sova precis varje helg om dom vill det. Jag bad dom offra en dag under deras lov eftersom dom kommer kunna sova minst 2 veckor eller hur långt jullovet nu är....
    Ruskigt dålig stil tycker jag. Man gör inte så helt enkelt. Du får väl ge igen med samma mynt då. Ställ inte upp på något de ber dig om.
  • Ogabinne

Jag tycker inte heller om när barnen sover borta. Eller, lillebror sover aldrig borta, han sover hos mig eller hos sin pappa. Helgen den veckan lillebror är hos sin pappa brukar mormor vilja ha storebror. Jag ser helst att han är hemma med mig, men samtidigt så är det något vi behöver både han och jag, vara ifrån varandra och sakna varandra. I 4½ år har vi gått på varandra varje dag. Vi har aldrig varit ifrån varandra. Så detta är nog bara nyttigt. I vanliga fall är man ju ibland bara med mamma, ibland bara med pappa osv, men han är alltid bara med mamma. Förutom de timmar i veckan han är på dagis.

• Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:45:09 följande:
    SNöbollskrig haha!!Men.. man plockar ju upp snö.. o sen.. möööschar man det på nåns nylle..
    MÖÖÖÖÖSCHAR!!!!! HAHAHAHAHAHA jag ligger dubbelvikt!! MÖSCHA!!! Det blir iaf mitt nya ord. Bort med pula, mula o mora. VI MÖSCHAR!!!
  • Ogabinne
    BooBoo skrev 2009-12-12 22:48:07 följande:
    Sorry om jag är så rund o ful i munUSch.. nu skäms jag..
    Hahahahahaha du skulle sett inlägget jag skrev om snöpula innan då... jag stoppade mig och raderade innan jag postade. Tror inte ni är mogna för mitt vokabulär än.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-12 22:49:38 följande:
    Jag funderar på att snacka med mamma utan att min moster är med. Typ att dom kasnke kan sova där nån gång när hon jobbar natt. Säga det att vill ni att jag ska orka vara en bra mamma måste ni faktkist hjälpa mig. Att ungarna inte sovit där många ggr och att trots att jag känner att jag mår bättre tack vare medicinen så är jag inte friskare än jag var för 1 månad sen.
    Det tycker jag absolut att du ska göra. Vem vet, de kanske inte ens tror att du verkligen menar allvar när du hintar lite ibland. Om du berättar hur du känner det så kanske de förstår. Säg att du behöver få sova ut någon gång då och då för att orka som du säger vara en bra mamma. Och det är ju fasen så mycket bättre för barnen att få vara hos sina egna morföräldrar än att du ska behöva ta hjälp av någon utomstående för att få energi och ork.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael