• Novemberstjärnan

Pojkar med långt hår!

Ja vad tycker du om pojkar med långt hår? Är det något som passar sig tycker du?

Tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 11:13
    Gäller såklart över året också, eftersom min son fyller ett om en vecka så lade jag tråden här

• Svar på tråden Pojkar med långt hår!
  • pappa 2

Visst kan långt hår på pojkar vara fint

• LaJohannan

Vad som är snyggt och fult på småbarn... såna kommentarer vissa ger. Man dömer ( kommenterar) väl inte en ett ,två eller treårings frisyr som vuxen?? ( inte äldre bars heller hoppas jag ). Det känns ju inte så sunt.
    Tycker personligen att det passar sig med långt hår för killar i alla åldrar. uber sött med små killar med långt hår.

• LillaZ

Vi har aldrig klippt J och han är 15 mån nu. Hans hår är väl inte direkt långt (tycker inte jag) men inte kort heller. Han är lite smålockig och jag tycker det är så underbart sött. Vill aldrig klippa honom! :)

• JuliaåRonjasmammis

Är det bara jag som sparat barnens första söta lockar? Man kan bli sentimental för mindre när man kollar på tottarna (tagna vid ca 1 års ålder)!

• chrissepisse
    LaJohannan skrev 2009-11-18 00:02:12 följande:
    Vad som är snyggt och fult på småbarn... såna kommentarer vissa ger. Man dömer ( kommenterar) väl inte en ett ,två eller treårings frisyr som vuxen?? ( inte äldre bars heller hoppas jag ). Det känns ju inte så sunt.
    Ts frågar ju vad vi tycker och det är väl inget osunt att ha en åsikt? Det är inte så att jag springer omkring och berättar vitt och brett hur fult jag tycker det är med ovårdat hår som hänger i stripor, men jag tycker ändå det utan att skämmas. Jag tycker inte att det är sött någonstans när små barn har en svintoboll i nacken eller när det hänger en gardin av oklippt hår i ansiktet.
  • Åsa med 3
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-11-18 01:44:36 följande:
    Är det bara jag som sparat barnens första söta lockar? Man kan bli sentimental för mindre när man kollar på tottarna (tagna vid ca 1 års ålder)!
    *s* Jo, jag har sparat alla barnens första lockar...hittar kuverten lite då och då när jag städar, öppnar och pillar lite & drömmer mig tillbaka. Min man tycker nog att jag borde kasta det, men det gör jag nog aldrig. Mina första lockar finns också kvar.
    Mamma till Mathilda 12år, Anton 8år & Johannes född 080417
  • Fatmolly

MIn son blir 4 snart och hhan har vi klippt hos frisör och han har blondt lockigt och ner till axlarna.
    Flera har försökt få mig att klippa av det och att man ska raka av håret. Att han ska bli retad!
    Fattar inte vad vissa håller på när man säger så,

• LillYmer

Min son hade långt hår, verkligen hårdrockslångt ända ner på ryggen tills han gick i trean. Då skulle dom ha bad tillsammans med en femma och det blev lite pinsamt för vissa i den klassen trodde det var en tjej i omklädningsrummet, så då klippte han av det. Han hade haft långt sedan han var jätteliten.
    Plus att vissa tanter och farbröder på affären alltid frågade vad den lilla flickan hette haha. För det mesta flinade han bara men ibland blev det jobbigt för honom.

• Tokfia 7

Har inte läst alla inlägg. Jag tycker småkillar ska ha kort hår, det ser mycket tuffare ut (smaken är som baken, alla tycker olika...)! Vår son klippte jag första gången när han var 6 mån för han hade skavt av håret på bakhuvudet, hade jättemycket (ganska långt) hår i nacken och inte så mycket hårväxt i pannan, såg inte klokt ut. Trimmern tog vi fram när han var dryga året gammal. Har själv råkat kalla en liten kille (tydligen...) för flicka på dagis när hans mamma stod bredvid, det var lite pinsamt...

• Findusfideli

Jag tyker absolut att killar kan ha långt hår! Min stora pojke har haft långt av och till och han är jättefin i det. Nu har han kort igen, för han ville klippa sig.

Svar på tråden Pojkar med långt hår!