• Novemberstjärnan

Pojkar med långt hår!

Ja vad tycker du om pojkar med långt hår? Är det något som passar sig tycker du?

Tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 11:13
    Gäller såklart över året också, eftersom min son fyller ett om en vecka så lade jag tråden här

• Svar på tråden Pojkar med långt hår!
  • JuliaåRonjasmammis

Jag tycker det är jättefint med långt hår även på pojkar, så länge det är välskött vill säga. Men det gäller ju även små tjejer.

Ansa lite på luggen bara, så att han inte blir irriterad över att den hänger ner i ögonen.

Vilken söting du har!

• Tjohalia

jag tycker det är jättesött med lite längre hår på pojkar, även "äldre" pojkar (ällså inte bara bebisar och småbarn).

Min pojke är 2,5 och har ljust lockigt hår som jag håller lite längre, skulle aldrig nämnas klippa av det för då försvinner ju lockarna... Och jag skulle aldrig frivilligt snagga honom med en trimmer, tycker ärligt talart inte att det är fint öht...

• Pshevil

Sonen är 4 år och vägrar att klippa sig, vill ha långt hår. Vi klipper luggen så han inte får den i ögonen under protest. Annars tycker jag att han är jättefin i sitt långa hår. Vad bryr jag mig om ifall någon skulle tro att han är en tjej?

• Ludde68

Jag tyckr inte det är något konstigt med att en så liten kille har långt hår, tvärtom anser jag det normalt. Om det verkar slitet eller så klipp topparna på honom. Se till att tvätta det med ett bra och milt schampo och kamma honom så att han vänjer sig att man håller på, men klipp honom inte om ni själva tycker att han passar i långt hår. Det är ju faktiskt inte bara flickor och tjejer som passar i långt hår.

• scs

Är det en fin frisyr och inte bara slitet rufs så är det ju fint på både killar och tjejer. Det jag personligen inte gillar är när man snaggar småkillar med trimmern, jag tyker inte att det är en fin frisyr på småbarn.

• chrissepisse

Jag föredrar kort hår, dock inte maskinklippt hår, utan korta frisyrer. Frisyr är dock nyckelordet för mig och långt hår är ok om det inte bara är en rufsig utväxt. Att inte klippa håret alls utan bara låta det växa och hänga rakt ner är sällan smickrande, varken för flickor eller pojkar.

Mina barn har båda varit skalliga tills de har varit över året och tvååringen har fortfarande ingen riktig hårväxt, så jag slipper ta ställning till problemet på ett tag än

• Åsa med 3

Åh vilket underbart rufs, och vilken söt pojke. Jag skulle nog inte klippa det, ev. luggen litegrann bara.

Min minsting fick vi lov att börja klippa när han var ca ett halvår tror jag (håret hängde ner i ögonen), ju äldre och rörligare han blev desto svårare var det att klippa på ngt snyggt sätt, så tillslut fick jag plocka fram trimmern...Alla hans små lockar har försvunnit och även färgen har blivit ljusare... Jag saknar Johannes gamla rufs! :(

http://www.familjeliv.se/Hem/asa_med_3/galleri.php?cur_album=Johannes, kolla längst ner på första sidan & sen jämför med kortet högs upp får du se vad jag menar.

Mamma till Mathilda 12år, Anton 8år & Johannes född 080417
  • tes 75

motfråga: varför känner du att du måste ställa dig frågan om det passar sig?

• Koloraturell

Oftast inte, men det finns undantag. Om man klipper en riktig frisyr a la hockeyfrilla så kan det vara riktigt snyggt, men om man bara låter bli att klippa håret ser det luffigt ut.

Vår son hade långt hår till tvåårsdagen, sedan ville han inte längre kamma sig så då åkte det av till en helt vanlig kort frisyr.

• RosaNapp

Det är väl inget som generellt passar pojkar, liksom flickor. Mellan passade jättebra i det, men vi klippte det till slut då han inte ville ha det långt längre.
    Fast jag personligen hade ju gärna sett att han velat behålla det .
    Han klipptes strax innan hans 2årsdag.

Försökte lägga in en bild, men det gick inte.

Ja, många kommenterade det och många trodde inte på att han var en kille, men vad sjutton gör det? Vi vet ju vad han är och så länge han ville ha det fick han. Jag tycker dessutom det var riktigt fint, lockigt och ljust och sörjer lite att han ville klippa sig, men förstår ju att han ville också. Det blir ju mer jobb med långt hår.

Jag tycker också det är fult med trimmerfrisyrer på pojkar så han fick faktiskt gå till en frisör när det vad dags för klippning, så det blev en lite snyggare frisyr av det och inte skalat rakt av bara. Otrolig skillnad blev det ju dock.

Svar på tråden Pojkar med långt hår!