• Novemberstjärnan

Pojkar med långt hår!

Ja vad tycker du om pojkar med långt hår? Är det något som passar sig tycker du?

Tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 11:13
    Gäller såklart över året också, eftersom min son fyller ett om en vecka så lade jag tråden här

• Svar på tråden Pojkar med långt hår!
  • Sencha
    Novemberstjärnan skrev 2009-11-17 11:10:15 följande:
    Alltså, han börjar bli långhårig. Är det verkligen så ovanligt med barn med långt hår i denna ålder? Hans hår är inte SÅ långt, men vill ändå veta vad folk tycker. Vet folk också som klippt sina barn innan året, är det DET du tycker är en konstig fråga gällande 0-12mån?
    Jag tycker det är konstigt att man bryr sig om huruvida pojkar som är under året har långt eller kort hår. Det är obegripligt för mig att man kan tycka att det är relevant med barnets kön när man bestämmer om man ska klippa ett så litet barn eller inte. Självklart kan man klippa, eller låta bli, beroende på vad man tycker behövs eller är fint, etc. Men svaret bör rimligen bli detsamma oavsett barnets kön?
  • Buttelina
    Alltså, han börjar bli långhårig. Är det verkligen så ovanligt med barn med långt hår i denna ålder? Hans hår är inte SÅ långt, men vill ändå veta vad folk tycker. Vet folk också som klippt sina barn innan året, är det DET du tycker är en konstig fråga gällande 0-12mån?
    min dotter var klippt 4 ggr innan sin 1 års dag så jag förstår inte heller

är hans hår fint (inte tunt och flygigt) så klipp topparna på honom bara?? klart han kan ha lite längre hår om du vill det

min son har också en grym hårväxt men han hade inte passat i långt hår. Men det är ju en smaksak
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Vickan I
    Nä inte konstigt, vi fick klippa håret uppe på huvudet (smal remsa i mitten
      ) på sonen för första gången redan när han var 7 månader. Då hängde det ner i ögonen på honom! men så hade han det tokigaste håret då också innan sidorna hann ikapp .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Novemberstjärnan
    Sencha skrev 2009-11-17 11:13:43 följande:
    Jag tycker det är konstigt att man bryr sig om huruvida pojkar som är under året har långt eller kort hår. Det är obegripligt för mig att man kan tycka att det är relevant med barnets kön när man bestämmer om man ska klippa ett så litet barn eller inte. Självklart kan man klippa, eller låta bli, beroende på vad man tycker behövs eller är fint, etc. Men svaret bör rimligen bli detsamma oavsett barnets kön?
    Önskar alla tänkte som du, tack för svaret. Tyvärr vet jag faktiskt hur verkligheten ser ut. Ta en titt i affärena som exempel. Tror faktiskt att folk reagerar när dem ser en liten pojke som ser ut som en docka med långt vackert hår. DET är verkligheten. Och jag önskar att jag var stark nog att inte påverkas. Men ska jobba på det, promise. Var bara nyfiken på reaktionerna här.
  • Blue Bear

Vi kommer inte klippa sonen på ett bra tag (han är 17 mån).
    Nu har han inte långt hår men vi hoppas den växer till sig lite och blir lite lockigt (som hans pappa hade). tycker det är jätte fint!

• Vickan I

Har du bild på underverket, blir ju nyfiken . Vi ska låta håret växa, ja kanske ingen hårdrocksman, men lite längd ska han ha , så länge jag får bestämma vill säga...

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ester

Söt kille.
    Jag skulle nog ansa luggen litegrann på honom, men det andra är ju bara gulligt rufs.

• Sencha

Vi har klippt luggen på våra pojkar när den börjat bli besvärlig. I övrigt dröjde det rätt länge innan vi klippte nåt mer.

• 071001

Nja, lång hår á la prins Valiant tycker jag inte om.

Svar på tråden Pojkar med långt hår!